גוגל במהלכו של פיתוח מצב להצגת טקסט בלבד בדפדפן ה-Chrome

כבר לא מעט שנים שבתכני הטקסט העצומים אשר נגישים ברשת האינטרנט, מוטמעים באופן מסיבי נספחים נוספים רבים כמו תמונות, סרטונים, פרסומות, קישורים וכו’. לעיתים אלו עשויים להיות גורמים שמטרתם היא לתרום לחוויית הקריאה (שכבר הפכה לפעולה עשירה בהרבה מן הזו שמוכרת לדור הקודם), אך אינה קיימת האפשרות להתעלם מאלו שעלולים להפר את הריכוז בתוכן הטקסט, ולגרום להסחות דעת למשימת הקריאה.

כעת נראה שיש מי שתספק את הסחורה עבור אלו שבכל זאת יחפצו בחוויית קריאה נטולת הסחות, כאשר פרנקויס ביופורט (François Beaufort), מוביל בצוות הפיתוח של דפדפן כרום, פרסם בעמוד ה-Google Plus שלו פוסט אודות DOM Distiller, פרויקט ששייך למפתחי דפדפן כרום, שלמעשה יאפשר בדפדפן מצב קריאה בו יזוקק עמוד התוכן ומתוכו יופיע הטקסט בלבד.

חשוב לציין כי התכונה המדוברת קיימת כבר זמן רב בדפדפן Safari מבית אפל, ואף קיימת אפשרות להשיג מטרה זהה גם בדפדפן של גוגל, באמצעות שימוש בתוספים שונים המוצעים בחנות התוספים של הדפדפן. אך יכולת שתאפשר קריאת טקסט נקי בכל דף אינטרנט סטנדרטי, לא הייתה קיימת באופן רשמי בדפדפן כרום בשום צורה.

הפעילו את הפונקציה כבר עכשיו

יש לציין כי פרויקט ה-DOM Distiller טרם יצא מגבולות הפיתוח, אך קיימת אפשרות לבחון אותו כבר עכשיו, בשל היותו פרויקט בקוד פתוח. כדי לאפשר את המוצר בגרסת המובייל של דפדפן הכרום תידרשו להריץ בשורת החיפוש את הכתובת הבאה:

chrome://flags#enable-reader-mode-toolbar-icon 

לאחר מכן, יש ללחוץ בעמוד שנפתח על כפתור ה”אפשר”, אך חשוב לזכור כי יש לאתחל את יישום הדפדפן במכשיר לאחר הפעולה.

בגרסה הרגילה של כרום התומכת בפונקציה יש להפעיל את הדפדפן עם הפקודה: enable-dom-distiller-

שימו לב! מדובר בתכונה ניסיונית וישנו סיכוי לפגיעה בפעילות הדפדפן עם הפעלתה (מידע עשוי להימחק, הגדרות פרטיות עשויות להשתנות, הפונקציה עשויה שלא לעבוד בצורה תקינה ועוד). הפעלת התכונה על אחריותכם בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים