פרויקט גיוס ההמונים Zrro יאפשר לכם לגעת במסך הטלויזיה ישירות מהכורסה

מקור: Zrro

תחום הטלוויזיות החכמות נמצא כבר שנים תחת סימן שאלה אחד גדול המרחף מעליו, זאת אף המאמצים הרבים שהשקיעו כל השחקניות הגדולות בעולם הטכנולוגיה. הבעיה העיקרית היא העובדה שפשוט קשה לשלוט בצורה נוחה במסך הענק וטרם נמצא אביזר שיעזור למשתמש לתפעל את הטלוויזיה. פרויקט גיוס המונים ישראלי חדש בשם Zrro מאמין שיש לו בדיוק את הפתרון עבור בעיה מוכרת זאת.

אז מה זה Zrro? בראש ובראשונה מדובר על מכשיר קטן ממדים המחובר לטלוויזיה באמצעות חיבור HDMI ומריץ את גרסת אנדרואיד 4.4 ומתפקד ממש כמו טאבלט רגיל. המכשיר כולל מעבד מרובע ליבה בתדר שעון של 2.0GHz, זיכרון 2GB RAM ושטח אחסון של 16GB. גולת הכותרת האמיתית היא דווקא באביזר הנלווה שמגיע עם Zrro וזהו הבקר החדשני שעתיד להפוך את השליטה בטלוויזיה לקלה הרבה יותר.

השלט ייחודי, ודומה לג’וייסטיק רגיל, אך במקום כפתורים הוא מצויד במשטח שחור הפרוש לכל חלקו הקדמי של המכשיר. ברגע שהאצבעות של המשתמש ירחפו מעל נקודה מסוימת בבקר, יופיע עיגול כחול, המשמש כאינדיקטור, בדיוק באותו מיקום יחסי על המסך הטלוויזיה. כך שאם תמוקם האצבע בפינה הימנית העליונה, גם העיגול הכחול יופיע בדיוק בפינה הימנית העליונה על גבי מסך הטלוויזיה.

כאשר המשתמש מקרב את האצבעות לבקר, הרדיוס של העיגול קטן בהתאם לקרבה ולבסוף בעת המגע יתרכז לכדי נקודה אחת בודדת. באותו האופן ניתן לבצע מחוות החלקה או מולטי טאצ’, זאת בשימוש בשתי אצבעות לתפעול הבקר.

על פי מפתחי Zrro, ניתן בדרך זו להשתמש בטלוויזיה מבלי להביט מטה, ובכך להישאר מרוכזים תמיד במה שנעשה במסך הגדול. שיטת פעולה זו תהיה אידאלית עבור משחקים בהם צריך לפעול מהר ולהישאר מרוכזים בדמות או במהלך המשחק עצמו. מלבד זאת, מאפשרת השיטה הקלדה מהירה מאוד בזכות האינדיקטורים המצביעים על האות עליה נמצאים בעת תהליך ההקלדה.

משחקי ידיים

Zrro, אשר מפותח בישראל, נמצא כבר כעת בשלבי פיתוח מתקדמים ואף ישנו דגם ראשוני שעובד ומתפקד בצורה מלאה (כמובן שעדיין בגרסת בטא). בכדי לבחון את הפיתוח לעומק, יצאנו לשחק עם המכשיר, ולא פחות חשוב, לבדוק לעומק את התפקוד של הבקר החדש ולבחון עד כמה הוא מקל את השימוש בטלוויזיה.

למרבה ההפתעה, על אף שלא מדובר בגרסה סופית, הבקר הצליח לעבוד באופן מדויק להפליא. Zrro הצליח לזהות במדויק את המיקום של האצבעות הן בזמן שרק ריחפו מעליו ללא מגע והן בזמן שהאצבעות נגעו ממש במשטח עצמו – כאשר בכל הזמן הזה נעשה תרגום סימולטני של מיקום האצבעות למסך החיצוני.

0a9dfee90d92e8036e9077cade7218b6_original

עם זאת, Zrro לא חף מבעיות, עדיין לוקח לא מעט זמן להתרגל לרגישות של הבקר ובפעמים הראשונות היו כמה החטאות שנבעו מחוסר דיוק ומהניסיונות שלי לאמוד היכן אני צריך ללחוץ בבקר כדי שיופיע הסמן במקום המתאים על המסך הגדול. אחרי שנקודה זו נאמרה, יש לציין כי על אף שעקומת הלמידה לא פשוטה, נראה כי לאחר זמן לא רב מתרגלים להשתמש בבקר בצורה טובה יותר – יעיד על כך המציג של החברה, שהצליח לפזז בקלות בין התפריטים והראה שעם קצת ניסיון אפשר להפוך את הבקר לכלי שליטה יעיל ונוח.

נכון לכתיבת שורות אלה הצליח Zrro לגייס מעל 150 אלף דולר, כאשר יעד הגיוס עומד על כ-200 אלף דולר עם כשלושה שבועות להשיג את סכום הכסף הנותר. Zrro, הכולל את יחידת העיבוד והבקר המתקדם, מוצע עבור כ-150 דולר (כ-600 שקלים) ויהיה זמין לרוכשים הראשונים בספטמבר 2015.

לעמוד הפרויקט – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים