SanDisk מכריזה על כרטיס microSD בנפח 200 גיגה-בייט

תעשיית האחסון ממשיכה להתקדם בקצב מסחרר: חברת SanDisk מכריזה על כרטיס microSD זעיר בנפח מעורר השתאות של 200 גיגה-בייט. זהו שיא חדש עבור תעשיית זיכרונות הפלאש כולה, שכן כרטיס ה-microSD הגדול ביותר עד כה הגיע בנפח 128 גיגה-בייט. ניתן היה לצפות שהמדרגה הבאה תהיה נפח אחסון של 256 גיגה-בייט, לפי רצף החזקה של 2, אך SanDisk בחרה ליצור כרטיס בנפח לא שגרתי של 200 גיגה-בייט.

הסבר הגיוני אחד לנפח המוזר הוא שילוב של מספר שבבי זיכרון יחדיו: 128 גיגה, 64 גיגה, ושמונה גיגה שיוצרים יחדיו 200 גיגה. הסבר הגיוני נוסף הוא שקיים קושי רב בייצור כרטיסי זיכרון בגודל 256 גיגה-בייט: ייתכן כי SanDisk ניסתה לייצר כרטיסים בנפח עצום זה, אך ייצרה כרטיסים רבים ובהם תאים פגומים, כך שלא ניתן להשתמש במיתוג ה-256 גיגה-בייט. בכדי להתגבר על הבעיה, יצרנית הזכרונות המובילה הגבילה את הכרטיסים כך שהתאים הפגומים יושבתו ואלו יימכרו בתור כרטיסי 200 גיגה-בייט.

יצרניות שבבים מבצעות תהליך דומה – מעבדים רבים למעשה יוצאים מפס ייצור אחד, ושבבים בהם קיימות ליבות פגומות נמכרים בתור מעבדים חלשים יותר – למרות שהרכבם זהה בדיוק למעבדים החזקים, שפשוט יצאו מוצלחים יותר. תהליך ייצור השבבים מכל סוג הוא כזה שהתפוקה בו רחוקה מ-100%, וחברות הטכנולוגיה עושות כל שביכולתן על מנת למכור כמה שיותר מהשבבים שהופקו.

הכרטיס החדש זוכה לתואר הייחודי “אמצעי האחסון בעל הצפיפות הגבוהה ביותר“, זאת בשל הנפח העצום שהוא מציע ביחס לגודלו הזעום: 15 מ”מ לאורך, 11 מ”מ לרוחב ועובי של מ”מ בודד. הפלא הזעיר יוצע למכירה ברבעון השני של השנה במחיר שערורייתי של 400 דולרים – גבוה בהרבה ממחירו של כל כרטיס זיכרון אחר, כולל כרטיס הזיכרון היוקרתי של סוני. סביר להניח שהמחיר הגבוה נובע מהקשיים הרבים שבייצור הכרטיס הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים