הצצה ראשונה: Microsoft Lumia 640 – סמארטפון שוק בינוני עם סטנדרטים של שוק גבוה

Microsoft Lumia XL

במסיבת העיתונאים שערכה אתמול ענקית התוכנה מיקרוסופט בתערוכת MWC 2015 בברצלונה, חשפה חטיבת המובייל תחת ניצוחו של סטיבן אילופ את ה-Lumia 640 ואת Lumia 640 XL, שני מכשירים המיועדים בעבור השוק הבינוני. מדובר בדור חדש לסדרת Lumia 600, באמצעותו מתאימה מיקרוסופט את קטלוג הביניים שלה לסטנדרטים של השוק הגבוה עם מסכים גדולים יותר וחיישני צילום איכותיים יותר.

Lumia 640 הוא למעשה יורשו של Lumia 630 אותו חשפה החברה באפריל האחרון. הסמארטפון מצויד במסך 5 אינץ’ ברזולוציית HD 720p, ובעוד על הנייר מדובר כנראה בחיסרון בשל צפיפות הפיקסלים הנמוכה יחסית, במבחן המציאות הצליחה התצוגה לספק אותנו. הסמארטפון כבד יותר מקודמו, אך הוא עדיין מרגיש קל ונוח מאד לאחיזה. מערכת ההפעלה Windows Phone 8.1, כצפוי, מציגה ביצועים מרשימים על המפרט הממוצע, ובכך הופכת את המוצר יעיל כמעט כמו מכשיר דגל.

כפי שנוקיה אהבה מאד לעשות, Lumia 640 גם הוא כולל גב נשלף אותו ניתן להחליף באחר לשם החלפת הצבע של המוצר. השליפה מתבצעת בקלות מפתיעה, וכך גם החיבור בחזרה.

Lumia 640 XL, כפי שמעיד שמו, הוא למעשה דגם גדול יותר. גם כאן מדובר במסך HD 720p, אך גודלו 5.7 אינץ’, ובנקודה זו כבר ניתן לציין זאת כחיסרון: התצוגה הרגישה פחות איכותית, בעיקר בעת גלישה באינטרנט ובצפייה בקטעי וידאו. את גבו של דגם זה לא ניתן לשלוף ממקומו, אך החומרים מהם הוא עשוי איכותיים הרבה יותר, ומכאן מתקבלת גם תחושה יוקרתית יותר. הופתענו לטובה מהשילוב של עדשת Zeiss במערך הצילום, מדובר ביתרון משמעותי למכשיר בקטגוריית הביניים.

מחירם של המכשירים מתחיל ב-139 אירו ו-189 אירו (בהתאמה) עבור גרסאות ה-3G. ואם לשפוט לפי יחס עלות-תועלת, נראה שלמיקרוסופט יש שני קלפים לא רעים בכלל בסבב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים