מנכ”ל Huawei: אנו מסוגלים להשתוות לאפל ואף להיות טובים ממנה

מנכ”ל חברת Huawei הסינית, ריצ’ארד יו, לקח הפסקה קטנה מההכרזות אותן ביצעה החברה במהלך שלושת הימים האחרונים בתערוכת MWC 2015, ושוחח עם עיתונאים על עתידה של החברה ויעדיה. בראיון שבוצע עם יו במהלך התערוכה בברצלונה, נמסרה הצהרה על כוונתה של החברה לעמוד ראש בראש מול אפל, ואפילו לנצח.

“רוב יצרניות הסמארטפונים הסיניות ייעלמו בחמש השנים הקרובות, ו-Huawei תהיה החברה המובילה. בעתיד, התחרות שלנו תהיה מול יצרניות המערב, ולא מול החברות הסיניות”, הצהיר יו בראיון. הנתונים מבית חברת המחקר IDC דווקא תומכים בדבריו של יו, כאשר וואווי מכרה ב-2014 לא פחות מ-74 מיליון מכשירים, קפיצה משמעותית של 54% בהשוואה לשנה שעברה, המביאה אותה לאחוז בנתח של 5.7% מהשוק כולו (לעומת 4.8% ב-2013). נתונים אלו שמים את Huawei מיד אחרי אפל וסמסונג, כיצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.

עוד הוסיף יו כי Huawei תמשיך לגדול גם בשנה הקרובה והוא צופה שמכירות הסמארטפונים בחברה יגיעו ל-100 מיליון מכשירים בשנה. לדבריו, החברה מסוגלת לעמוד מול חברות המערב בכל תחום, בין אם בתחום הסמארטפונים בו היא כבר זוכה להצלחה כבירה ובין בתחומים בהם היא פחות מוכרת דוגמת מחשוב לביש בכלל ושעונים חכמים בפרט.

את החדירה לשוק הגדול בארצות הברית לא הצליחה עדיין וואווי לבצע, זאת עקב חשדות אותן העלה הממשל האמריקני לפני כשנתיים, לפיהן עשויה ממשלת סין לנסות ולפגוע באזרחי ארצות הברית באמצעות המידע שתאסוף החברה. כעת, כשהסערה הזו חלפה, נראה כי Huawei לא צפויה להיתקל בהתנגדות לחדירה לשוק האמריקני, ושהשנה הקרובה תהיה מכריעה בעבור החברה הסינית שמעוניינת לעמוד מול אפל – ולנצחה במגרש הביתי שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים