גאדג’טי מסקר: Blinq – איגוד עדכוני הרשתות החברתיות של חבריכם לכדי נקודה לבנה

בעידן הטכנולוגי לא פעם מתבהרת התובנה כי מרבית המידע היבש אודותינו מסתובב חופשי ברחבי הרשת וניתן להשיגו בלחיצת כפתור. אפליקציה בשם Blinq, אשר פותחה על ידי צוות ישראלי, תציע דרך ייחודית לרתימת עובדה זו כדי לגרום לנו להיות מעודכנים בצורה טובה יותר בחיי הקרובים אלינו. בתור הסבר ראשוני ליישום, ניתן לומר כי מטרתו העיקרית היא איגוד המידע הנ”ל אודות אדם איתו אתם מתקשרים בסדר כרונולוגי ולפי חשיבות, לכדי חלון אחד שיהיה נגיש בעת שיחה עימו.

השירות, אשר זמין בחנות האפליקציות של גוגל כבר מספר חודשים, מתבסס על קישור האנשים איתם המשתמש מתקשר (גם באמצעות מספר הטלפון) לחשבונותיהם על גבי רשתות חברתיות שונות. כרגע המוצר פועל עם Instagram,Twitter ו-Facebook, אך הצוות שוקד על קישורו לשירותים נוספים.

לאחר חיבור חשבונות המשתמשים, יממש היישום את תפקידו על ידי תצוגה של נקודה לבנה אשר תצוץ בפינת המסך בעת קבלת הודעה/התראה מנמען כלשהו. לחיצה עליה תוביל להופעת חלון ובו יוצג תחילה המידע הבסיסי אודות המשתמש כגון תמונה שלו, מקום עבודתו והמקום האחרון בו ביקר. בגלילה מטה יוצגו עדכוניו האחרונים ברשתות בהן הוא משתמש.

פתרונות לשימוש מגוון

חשוב לציין מספר פתרונות אשר מציעה Blinq לבעיות שככל הנראה היו צצות בעת השימוש באפליקציה. הראשון מתייחס לפעילות היישום בעת תקשורת עם אדם שלא הוריד את האפליקציה, מה שלא היה מאפשר קבלת מידע אודתיו. עבור מצב שכזה, מציעה Blinq האפשרות למשתמש לקשר בעצמו בין איש הקשר לחשבונותיו ברשת, כאשר המידע נאגר בשרתי היישום.

הפתרון השני יכול להיות אחד רלוונטי עבור קהל רחב של משתמשים, בעיקר המבוגרים יותר, אשר אינו פעיל ברשתות החברתיות השונות ולמעשה אינו מחזיק בחשבונות שכאלו כלל. במקרה הזה, Blinq יעניק את האפשרות לעקוב אחר אנשים שונים ולצפות בעדכונים שלהם ברשתות החברתיות גם אם המשתמש אינו בעל חשבון באחד מהשירותים הנ”ל. דוגמה מצויינת לקהל משתמשים אשר יוכל לעשות שימוש באפשרות הנ”ל הם הורים/סבים. עבורם, Blinq יכול לשמש כחלון אל עולם הרשתות החברתיות, ובאמצעותו יוכלו להתעדכן אודות קרוביהם בעת שיחה עימם.

ממשק מעניין וידידותי

אלמנט הבולט לכל אורך השימוש ביישום הוא ממשק המשתמש המצוין, אשר מסגיר במהירות את ההשקעה והפיתוח הנרחב שנעשה בו. החל מהפתיחה הראשונה, בה תתבקשו לאמת את חשבונות הרשתות החברתיות שלכם, ועד הנקודה הלבנה הפשוטה שמופיעה בעת שיחה במסגרת כלשהי. גם בחלון המידע עצמו הושקעה מחשבה רבה כאשר הפוסטים המוצגים מסודרים באופן חכם בהתייחסות לחשיבותו (מספר לייקים ותגובות) ולמועד פרסומם.

חשוב לציין לטובה את מנגנון הופעת הנקודה הלבנה בעת שיחה, כאשר זו לא תופיע בכל פעם שנשלחת אליכם הודעה כלשהי, שכן הדבר יתרחש רק במצב של עדכון חדש באחד מחשבונות הרשתות החברתיות של אותו הנמען. יתרון נוסף הוא שהשירות יזהה חשבונות השייכים לכל משתמש ברשתות חברתיות אחרות כדוגמת Pinterest או +Google ויקשר אותם אל עמוד העדכונים. הדבר מעיד על מערכת קישור חשבונות מתקדמת, מה שיכול להוות פיתרון מצוין לצרכים שונים מלבד ל-Blinq.

לסיכום

מיד כשהתברר לי אופן השימוש ומטרתה של האפליקציה, נעשה במוחי קישור ישיר לאלמנט העתידני שמופיע בסרטים שונים, בהם ישנה אפשרות להשיג מידע מדוקדק אודות אדם ספציפי תוך שניות. אך במקרה של Blinq, הדבר לא מרגיש כחדירה לפרטיות, אלא כפתרון נהדר עבור אותם רגעים בהם צריך למצוא באופן מהיר מידע לגבי אדם מסוים שגם ככה קרוב אלינו. ביכולתו של היישום להיות בעל תרומה מכריעה בעת שיחה עם אדם קרוב שברצוננו להתעדכן במאורעותיו, או כאשר אנו משוחחים עם אדם זר ופרטים בסיסיים אודותיו יעניקו לנו רבות.

לסיכום, החוויה האישית שלי עם Blinq הייתה שנויה במחלוקת. מעבר לניצוץ שהדליק בי הרעיון שמנסה ליישם האפליקציה, ההתלהבות מעט דעכה כשנתקלתי במספר קריסות במהלך השימוש, ובזמן טעינת מידע ארוך מהצפוי. הדבר יכול להפוך להגיוני משום שהאפליקציה נמצאת בראשית דרכה ואני בטוח כי מפתחיה ישפרו את חוויית השימוש באופן משמעותי.

להורדת האפליקציה לאנדרואיד – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים