פורד משיקה: Ford S-Max – מכונית שתגביל את מהירות הנסיעה בהתאם לחוק

״מכמונת מהירות לפנייך״ הינו ביטוי שכמעט כל נהג שמע באחת מאפליקציית הניווט בה השתמש ומיד מיהר להוריד את הרגל מהגז, למקרה שעבר את המהירות המותרת אפילו בטעות. בישראל וברחבי העולם נמצאות עשרות ואף מאות אלפי מכמונות מהירות, המצלמות את הרכבים הנוהגים במהירות הגבוהה מן המותרת ושולחים היישר אל בית הנהג דו״ח תנועה.

מכונית Ford S-Max, אותה משיקה יצרנית המכוניות האמריקאית פורד, מגיעה עם שאיפות לחסוך מן הנהגים דו״חות תנועה ואפילו למנוע תאונות דרכים המתרחשות עקב מהירות מופרזת. ה-S-Max מציגה יכולות חדשות המאפשרות לה לדעת את המהירות המותרת בכביש בו נוסעת ולמנוע מן נהג המכונית לעבור אותה.

טכנולוגיה זו מתאפשרת באמצעות מצלמה מיוחדת הנמצאת על שמשת הרכב, הסורקת את התמרורים בצידי הכביש ומעדכנת את מחשב הרכב במהירות החדשה. על מנת לשלוט במהירות הרכב, המערכת מגבילה את כמות הדלק המוזרם למנוע ולא מבצעת זאת באמצעות הבלמים.

המערכת מופעלת באמצעות המשתמש באופן ידני, על מנת לסייע לנהגים שלא לעבור את המהירות המותרת בלא יודעין. במידה והמשתמש מעוניין לבטל את הפעלתה, כל שיצטרך לעשות הוא ללחוץ על הכפתור הנמצא בהגה או לחילופין ללחוץ בחוזקה על דוושת הגז, בדומה לביטול השיוט ברכבים בהם קיימת בקרת שיוט.

במידה והנהג נמצא בירידה והרכב צובר תאוצה מעצמו, המערכת תזהה זאת ותתריע באמצעות צליל בתא הנהג, המודיע כי עליו ללחוץ על הבלמים לפני שיעבור את המהירות המותרת. המערכת תושק ראשית עם ה-Ford S-Max באירופה וטרם צפויה הגעתה למדינת ישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים