מנפצים מיתוס: כמה וירוסים באמת יש על אנדרואיד?

דעה רווחת היא שמערכת ההפעלה של אפל, iOS, בטוחה יותר מזו של אנדרואיד. מנכ”ל אפל, טים קוק, לחץ על נקודה רגישה זו בשנה שעברה כאשר מצגת שהעביר כללה שקף שמייחס 99% מהוירוסים במובייל כפועלים על אנדרואיד ולאחריו ציטוט שאומר “המבנה של אנדרואיד הופך את המכשירים לעיסה רעילה של נקודות תורפה”.

בשבוע שעבר פירסמה גוגל דו”ח על מצב האבטחה במכשירי אנדרואיד (זהירות pdf) משם ניתן להוציא מסקנות אחרות. לפי הנתונים של גוגל, בפחות מ-1% ממכשירי האנדרואיד יש תוכנה זדונית כלשהי. נתון נמוך זה כולל את השוק הסיני, שם לחנות האפליקציות של גוגל יש נוכחות מועטה יותר.

Google-Android-Malware-Report-Slide18
אחוז מכשירי אנדרואיד בהם לא התגלו נוזקות

 

אחוז הנוזקות במכשירים בשוק הסיני לעומת מדינות אחרות
פחות מאחוז מהמכשירים התגלו עם נוזקות (ברוסיה: מעל 3%)

איך גוגל עושה זאת? בעזרת אפשרות Verify apps שהחלה לפעול החל מחודש מארס 2014 וסורקת אקטיבית את האפליקציות שמותקנות על המכשיר ומשווה אותם למאגר המידע של גוגל. אם יש חשש לתוכנה זדונית, המשתמש לא יוכל להתקין את האפליקציה.

שימו לב שהנתונים היבשים אינם סותרים את טענות אפל: קיימת סבירות לפיה iOS נקייה לחלוטין וה-1% עליו מדבר טים קוק נמצא כולו בפחות מ-1% ממכשירי האנדרואיד. ועדיין, הכתם האבטחתי הזה שאיכשהו דבק באנדרואיד מוסר לחלוטין עם הדו”ח העדכני.

הדו”ח המלא:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים