הוכרז: תקן HDMI 2.0a – טווח דינמי גבוה גם בטלוויזיה

תמונה: hdmi.org

גרסה חדשה לתקן HDMI הפופולרי מביאה עימה תמיכה בטווח דינמי גבוה (HDR). הגרסה שמספרה 2.0a נתמכת באופן מובנה ע”י כל המכשירים בעלי חיבור HDMI 2.0 ומציעה תאימות לאחור גם לגרסאות ישנות יותר של התקן.

הטווח הדינמי של תמונה מתאר את ההפרש בין הבהירות של האזור הכי כהה בתמונה לאזור הכי בהיר בה. תמונות בעלות טווח דינמי גבוה מציגות רמת פירוט מרשימה גם באזורים המוצלים וגם באיזורים המוארים של התמונה. בשנים האחרונות, בזכות התפתחות הטכנולוגיה, הטווח הדינמי שמפיקות מצלמות מקצועיות גדל. בנוסף, גדלה גם יכולתן של טלוויזיות מתקדמות להציג תמונות אלו (הטווח הדינמי נקרא בטלוויזיות “ניגודיות”).

הגרסה החדשה של תקן HDMI תומכת בתקן CEA-861.3 המאפשר העברת תמונה בעלת טווח דינמי גבוה.

רוברט בלאצ’רד, נשיא איגוד ה-HDMI, אמר:

זיהינו כי HDR יהפוך לתכונה קריטית ככל שהתעשייה מתקדמת. תמיכתנו ב-HDR מאפשרת ל-800 מאמצי תקן HDMI 2.0 לפתח מוצרים מובילי שוק שמציעים HDR וישמרו על תאימות עם כלל פלטפורמת ה-HDMI. יחד עם פרסומי ההרחבות של CEA, איגוד ה-HDMI ממשיך לעדכן את תקן ה-HDMI ונמצא בקשר הדוק עם סטנדרטים מובילים של ארגוני אלקטורניקת הצרכנים.

מכשירים המציעים תמיכה בתקן HDMI 2.0a צפויים להיות מושקים כבר בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים