צוות מנתחים יבצע לראשונה השתלת ראש מאדם בעל גוף חולה לגוף בריא

היישר מהוליווד: קבוצה של מנתחים בעלי שם עולמי, בראשות המנתח האיטלקי סרג’יו קנאברו, צפויה לבצע ניתוח ראשון מסוגו – השתלת ראש. לפני שתרשו לעצמכם לתהות – לא מדובר במתיחה או בקטע הלקוח מסרט מדע בדיוני, אלא בניתוח שיתבצע בוואלרי ספירידינוב, אזרח רוסי בעל מחלה גנטית חשוכת מרפא. למעשה, ראשו של ספירידינוב ינותק מגופו החולה ויושתל על גבי גוף בריא לחלוטין ובכך, במידה וילך כמתוכנן, צפוי לספק לו הזדמנות שניה לחיים.

ההליך המסוכן צפוי להתרחש במהלך השנתיים הקרובות, ציין קנאברו, כשימשך לא פחות מ-36 שעות. בניתוח השתלת הראש על הגוף הבריא, צפויים לקחת חלק לא פחות מ-150 אנשי צוות רפואי, ביניהם נמצא מנתחים בעלי שם עולמי, אחיות ועוד. נכון לעכשיו ספירידינוב טרם נפגש עם הרופא המנתח, דוקטור קנאברו, איתו זכה לדבר עד עתה בסקייפ בלבד.

בעניין הניתוח אותו עשוי לעבור מסר ספירידינוב ל-DailyMail הבריטי:

האם אני מפחד? כן, ברור שאני מפחד. אבל זה לא רק מאוד מפחיד, אלא גם מאוד מעניין. אתם חייבים להבין שאין לי אופציות אחרות. אם לא אנסה את זה, הגורל שלי יהיה עצוב מאוד, שכן עם כל שנה שחולפת – מצבי מחמיר.

מומחי רפואה רבים מטילים ספק בסיכויי ההצלחה של הניתוח, אותו מכנים לא סביר ונדיר, כאשר משווים את קנאברו לפרנקשטיין. את ראשו של ספירידינוב צפויים הרופאים המנתחים להשתיל בגופו של אדם בריא, שמת מוות מוחי, אך גופו ממשיך לתפקד ואביריו הפנימיים לא ניזוקו.

השתלת ראש נוסתה כבר ב-1970 על קוף, אך הרופאים המנתחים לא חיברו את חוט השדרה והקוף נפטר לאחר כ-9 ימים בעקבות דחייה של הגוף החדש. אין ספק כי במידה ואכן תצליח ההשתלה המסוכנת, תהווה את פתיחתו של עידן חדש בעולם הרפואה המודרנית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים