דיווח: גוגל עשויה לשלב ב-Google Glass 2 טכנולוגיה למעקב אחרי עין המשתמש

מקור: Max Braun / flickr

ענקית החיפוש גוגל הצליחה להביא לעולמנו לא מעט מוצרים בלעדיהם החיים שלנו היו קצת פחות נוחיפ – בין אם זה מנוע החיפוש הגדול בעולם, מערכת ההפעלה המצליחה אנדרואיד, שירות המיילים Gmail ועוד עשרות שירותים ומוצרים מוצלחים. עם זאת, לא תמיד הצליחה גוגל כפי שציפתה.

על משקפי המציאות המועשרת של גוגל, Google Glass, אנו שומעים כבר משנת 2012 כשמעולם לא זכו להפצה רחבה. בשנה האחרונה נראה היה כי מפתחים החלו לאבד עניין במשקפי המציאות המדומה, כשהעדיפו לעבור ולפתח אפליקציות דווקא למערכת ההפעלה למחשוב לביש מבית גוגל, Android Wear. בחודש ינואר האחרון, החברה אף הפסיקה את מכירת המשקפים למפתחים המעוניינים להשתתף בתוכניתה.

על פי דיווחים חדשים נראה כי גוגל לא סיימה עם הפרויקט ועובדת על הדור השני ל-Google Glass כבר לא מעט זמן והוא צפוי להכיל מספר הפתעות. על פי פטנט חדש שפורסם על ידי משרד הפטנטים האמריקאי, ייתכן כי גוגל תשלב במשקפי המציאות המועשרת העתידיים של החברה טכנולוגיית מעקב אחר עיני המשתמש.

glass-21הפטנט, שפורסם לפני כשבוע, מציג מערכת המשתמשת במצלמה המשולבת במכשיר על מנת לצלם את עין המשתמש דרך השתקפות ובעזרת כך תוכל לזהות לאן מסתכלת עינו. אמנם נכון להיום ב-Google Glass ישנה אופציה לזיהוי של מספר תנועות כדוגמת קריצה, אך מדובר בשילוב עמוק פי כמה של מערכת לזיהוי תזוזות בעין המשתמש, שאף עשוי לאפשר העלאת מסכים וביצוע פעולות במכשיר באמצעות מבט לכיוון מסויים. עוד מציג הפטנט מכשיר לו קיימים שני מסכי ״Heads Up״, בשונה מן המסך היחיד הקיים כיום ב-Google Glass.

עם זאת, יש לקחת את פטנט זה והדיווחים בעירבון מוגבל, שכן גוגל ציינה בנושא הפטנטים של החברה כי ״אנו מחזיקים בלא מעט פטנטים ורעיונות – חלקם מתפתחים למוצר או שירות אמיתיים וחלקם לא״, כך שיתכן וכלל לא נראה את פטנט זה מתממש.

הדור השני של משקפי ה-Google Glass צפוי לראות אור לפני סוף השנה, על פי גוגל, ובמידה ואכן מעוניינת החברה לשלב את הטכנולוגיה המוצגת בפטנט זה בדור הבא של משקפי המציאות המועשרת, יהיה עליה לעמול רבות על מנת להספיק לבצע זאת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים