פרוייקט בלוני האינטרנט של גוגל מתקדם במהירות לקראת השלמה

בשנת 2013 גוגל פתחה ביוזמה שמטרתה להביא את האינטרנט לכולם, גם במקומות בהם לא ניתן לבנות תשתית שכזו. עבור פרוייקט Loon פיתחה גוגל בלונים מיוחדים שירחפו ברחבי העולם בשכבת הסטרטוספירה, בגובה של כ-20 ק”מ מעל פני כדור-הארץ. גוגל הצהירה כי הבלונים יספקו אינטרנט במהירויות דומות לאלו אותן אנו מקבלים בחיבור סלולרי בדור השלישי. אחרי זמן לא מועט של מחקר ופיתוח, מספקת עבורנו החברה הצצה נוספת להתקדמות האדירה שעשתה, וההשקה הרשמית ככל הנראה לא תאחר להגיע.

בעמוד הגוגל פלוס של Project Loon, פירסמה ענקית החיפוש סרטון באורך 4 דקות הנותן סקירה מקיפה על התקדמותה בנושא. כך מציגה לנו גוגל כי כל אספקט ותחום שקשור לפרוייקט היה חייב לגדול. למשל, צוות פיתוח הבלונים עצמם התרחב על מנת להתרכז בייצור הבלונים מחומר עמיד שיחזיק מעמד יותר ממספר קטן של ימים ללא דליפות, בניגוד לתוצאות הראשוניות, וכיום הבלונים יכולים להחזיק יותר מ-100 ימים באויר.

נתונים אלה מצטרפים לנתונים עליהם דיווחה החברה לפני כשנה, כאשר הודיעה על השלמת 500 אלף קילומטרים שחצו הבלונים כולם בפרוייקט מאז תחילתו, זאת תוך השלמת סיבוב יחיד סביב העולם ב-22 ימים בלבד. על פי מייק קאסידי, מנהל פרוייקטים בחטיבת המחקר Google X, השלימו בלוני החברה עד היום כבר מעל מ-1.5 מיליוני קילומטרים.

תהליך ייצור הבלונים השתפר אף הוא ואם בעבר היו מייצרים בלון אחד ב3-4 ימים, פס הייצור שפיתחה החברה מקנה לה את האפשרות לייצר את אותו אחד בכמה שעות. בנוסף, מנוף אוטומטי, בו נעשה שימוש כיום, יכול לשגר עשרות בלונים ביום וצוות שיגור ואיסוף הורכב במיוחד ויהיה אחראי גם לאיסופם בסוף פעילותם.

על מנת לשלוט במיקומם המדוייק של הבלונים וכדי לייצר תקשורת רציפה, פתחה החברה חדר בקרה מתקדם המאפשר לצפות במיקומו המדוייק של כל בלון בעולם ולאתר תקלות. מרבית השליטה נעשית על ידי המערכת באופן עצמאי וחילופי הבלונים במקומותיהם נעשים בצורה שוטפת ואוטומטית.

Project-Loon-Warehouse

עם השנים שעברו כך גם מהירות הגלישה צמחה. כשהכריזה גוגל על תחילת העבודה על הפרוייקט, התפארה במהירויות הדור השלישי. כיום מצליחה גוגל להפעיל חיבור אינטרנט סלולרי במהירויות גבוהות בדור הרביעי, באמצעות שותפות טלקום גדולות מסביב לעולם, כמו Vodafone בניו זילנד, שמשתתפת בפיילוט הפרוייקט עוד מתחילת דרכו.

זוהי התקדמות אדירה לפרוייקט השאפתני של גוגל, אליו הצטרפו בשנים האחרונות מספר חברות ופרוייקטים נוספים ששמו את נושא האינטרנט לכולם כמטרה עיקרית. כך לדוגמה, גם הפרוייקט השאפתני של ארגון internet.org בו שותפה פייסבוק, אשר החל במאמצים לפיתוח כלי תעופה קטנים שירחפו בשמיים ויאפשרו גישה באמצעותם לאינטרנט. בנוסף, עובד הארגון על פיתוח כלים שיאפשרו גישה לאינטרנט גם דרך היבשה ובחלל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים