סקר גולשים: מהי אפליקציית המייל הטובה ביותר?

בסוף השבוע האחרון ביקשנו מכם להציע את אפליקציות הדואר האלקטרוני בהן אתם עושים שימוש. רבים מכם בחרו לשתף ומתוך ההצעות שלכם ליקטנו שש אפליקציות מייל לניידים, תוך ששמנו דגש בעיקר על אלו הזמינות על מספר פלטפורמות.

לקחנו את האפליקציות לסיבוב קצר על גבי מכשיר אייפון ומכשיר מבוסס אנדרואיד ובדקנו מה בדיוק יש לכל אחת מהן להציע. לפניכם סיכום קצר המציג טת הממצאים. לאחר שתקראו מה כל אחת מהן מסוגלת לעשות, נבקש כי תצביעו בסקר המצורף מטה ותעזרו לנו להכתיר את אפליקציית המייל הטובה ביותר לסמארטפון של קוראי אתר גאדג’טי.

אם יש משהו שניתן ללמוד מתוך בחינת מספר אפליקציות מייל במקביל, הרי שזהו השינוי המהותי שעברה תיבת הדואר האלקטרוני על גבי מכשירים ניידים. בשונה מהדרך בה אנו משתמשים במייל על גבי המחשב, שמות אפליקציות המייל דגש מיוחד על נושא הפרודקטיביות. לא מדובר עוד באפליקציות שנועדו להציג את הודעות הדואר האלקטרוני שנקבל, אלא כאלו שיאפשרו לנו לבצע את העבודה הטובה והאפקטיבית ביותר.

ג’ימייל – הבחירה הקלאסית (מחיר: חינם)

עבור משתמשי אנדרואיד בעיקר, אפליקציית ג’ימייל (Gmail) הינה בחירה קלה, שהרי היא מותקנת על המכשירים היישר מהקופסה, דבר המסביר בקלות את יכולתה לרשום מעבר ממיליארד הורדות מחנות הגוגל פליי. היתרון הגדול של אפליקציית ג’ימייל הינו בעבודה מול שירותיה האחרים של גוגל, כך שתוכלו, למשל, לשמור
במהירות קבצים היישר לחשבון הגוגל דרייב שלכם בלחיצת כפתור.

gmail-logo-300pxהממשק של האפליקציה פשוט וברור ומציג כפתור צף לפתיחת הודעת דואר חדשה בתחתית המסך בכל עת. העברת הודעות מתיבת הדואר הנכנס לארכיון מתבצעת באמצעות מחווה של הזזת האצבע לאחד מצידי המסך, כאשר בחירת הודעות מרובות לשם ביצוע פעולות מהירות תתבצע על-ידי לחיצה פשוטה על התמונה המופיעה לצד ההודעה. ניכר כי גוגל ביקשה ליצור ממשק פשוט ואחיד דרכו ניתן יהיה לבצע פעולות החוזרות על עצמן במהירות ובקלות.

סינון הודעות הדואר של ג’ימייל בדפדפן מוצג גם דרך האפליקציה ועוזר בסינון ההודעות החשובות פחות. בראש תיבת הדואר הנכנס תוכלו לקבל התראה על מיילים הקיימים בתיבות הסינון השונות של Gmail, אם רק כדי שלא תשכחו שהן קיימות.

עדכונים שביצעה לאחרונה גוגל לאפליקציה מאפשרים למשתמשי אנדרואיד לאחד את כל הודעות הדואר הנכנסות ממספר תיבות שונות, אלו כוללות גם חשבונות שאינם מבוססי ג’ימייל וניתנים להזנה דרך POP3 או IMAP.

משתמשי האייפון עדיין מוגבלים לשימוש בתיבות ג’ימייל בלבד ולא יראו את כל ההודעות תחת תיבה אחת, אולם יוכלו לקבל התראות מכל תיבות הדואר המוגדרות במכשיר ולבצע פעולות מהירות כמו העברת הודעות לארכיון היישר מוילון ההתראות.

Outlook – הכל בבית אחד (מחיר: חינם)

אפליקציית אאוטלוק מבית מיקרוסופט היא שחקנית חדשה יחסית בעולם אפליקציות המייל. היא הושקה לאחרונה על גבי הפלטפורמות השונות בעקבות רכישתה של אפליקציית Acompli, שעברה הסבה לשם חדש והמשיכה להציע את שלל האפשרויות גם בביתה החדש.

outlook-300pxOutlook מציגה ממשק פשוט שאינו שם דגש רב על הצד הויזואלי. תמצאו בה רשימת מיילים פשוטה עם מעט יותר צבע בגרסת האנדרואיד בעקבות אימוץ שפת העיצוב Material Design. עיקר הקסם של Outlook הינו בצד הפרודקטיביות שלה. אם אתם עובדים עם מייל תמצאו יתרונות רבים באאוטלוק, אלו כוללים העברת הודעות מהירה לארכיון או דחיית הודעות לזמן מאוחר יותר המבוצעות על ידי מחווה פשוטה של גרירת האצבע לאחד מצידי המסך.

אאוטלוק מאפשרת צפיה מהירה דרך תפריט מרכזי גם בלוחות השנה, הקבצים המצורפים להודעות המייל השונות ואפילו אנשי הקשר עימם אתם מתקשרים במייל. בנוסף, מחלקת האפליקציה את ההודעות לשניים: בתיבה אחת תמצאו את כל ההודעות החשובות ביותר, ובאחרת את אלו שדורשות פחות תשומת לב, כאשר ניתן, כמובן, להעביר הודעות בין התיבות לבחירתכם.

Mailbox – תיבה מבוססת ענן (מחיר: חינם)

mailboxאפליקציית Mailbox זכתה להצלחה הראשונית שלה בשל גישתה השונה לדואר האלקטרוני, שיטה אשר אומצה על-ידי רבות מהשחקניות הקיימות כיום בשוק זה. האפליקציה מבוססת על שימוש במחוות ובדרך זו מציגה עצמה כתיבת דואר המדמה יותר מכל רשימת משימות. באמצעות מחוות החלקה לימין או שמאל, תוכלו לשלוח הודעה לארכיון, לתייג הודעה תחת קטגוריה, למחוק הודעה או לדחות הודעה למועד מאוחר יותר.

האפליקציה מוגבלת לשימוש עם חשבונות Gmail או iCloud ומתחברת ישירות לחשבון הדרופבוקס שלכם. החיבור עם Dropbox, שרכשה את האפליקציה לפני כשנתיים, מאפשר לא רק שיתוף מהיר של קבצים מתוך שירות הענן, אלא גם סנכרון תיבות המייל דרך האפליקציה במידה ורכשתם מכשיר חדש, איפסתם אותו או פשוט מחקתם את האפליקציה והתקנתם מחדש – קישור לחשבון הדרופבקוס שלכם יאפשר את הצגת התיבות באופן מיידי, כאילו מעולם לא עזבתם את האפליקציה.

Cloud Magic – המקושרת (מחיר: חינם)

אפליקציית המייל Cloud Magic לקחה את נושא הפרודקטיביות צעד אחד קדימה ושילבה לא רק אפשרות עבודה עם רבים משירותי המייל הקיימים (ג’ימייל, יאהו, הוטמייל, Exchange, iCloud ועוד), אלא גם עם שלל שירותים צד שלישי כמו אופיס 365, Evernote, Pocket, Trello, OneNote, SalesForce ועוד.

cloud-magic-300pxהקישור לשירותים צד שלישי מאפשרים ליצור רצף עבודה מהיר יותר, בהנחה שאתם עושים שימוש בשירותים אלה, כמובן. תוכלו לשלוח משימות ישירות מהמייל לשירותים בהם אתם עושים שימוש, או לשמור מיילים הדרושים לצרכי עבודה לשירותים כמו Pocket או Evernote. שירותי הצד השלישי מוצגים ככרטיסיות בתוך האפליקציה עצמה, כך שניתן לשלוח את הדרוש מתוך המייל החוצה ולהמשיך לעבוד.

בעבודה שוטפת מול האפליקציה תיתקלו בממשק פשוט למדי. מחוות הזזת האצבע על גבי כל הודעה תאפשר הצגת תפריט מהיר לביצוע מחיקה, העברה לארכיון או סימון הודעה כנקראה. מדובר באפליקציה שתהיה נוחה במיוחד לאנשים החיים במייל ובאפליקציות הקשורות, אולם גם עבור אלו מכם שפשוט מנהלים תיבות מייל בשירותים מרובים, אשר לא כולם תמיד נתמכים באפליקציות השונות. עבור כולם, אגב, תקבלו הודעות פוש מיידיות למכשיר.

 MyMail – תיבת מייל מאובטחת ללא הגבלה (מחיר: חינם)

אפליקציית MyMail מבהירה באופן חד משמעי כי מדובר בכזו ששמה דגש על מובייל תחילה. היא מאפשרת קישור חשבונות הג’ימייל, יאהו, Exchange, אאוטלוק ואחרים, ומציעה גם אפשרות לרישום תיבת דואר חדשה תחת שם הדומיין my.com. אף שהיא מציעה אפשרות שילוב חשבונות דואר אלקטרוני שונים, לא תוכלו לראותם בתיבת דואר נכנס משולבת יחידה, אלא תתבקשו לעבור בין החשבונות השונים מתוך התפריט באפליקציה.

mymailעבור מי מכם שיצליחו לרשום שם קצר שעדיין לא נתפס על-ידי אחרים, מדובר יהיה בכתובת מייל מפתה וקצרה במיוחד, לדוגמה: gadgety@my.com. תיבת הדואר של MyMail מציעה נפח אחסון המגיע עד 150GB, כך שכנראה לא תצטרכו לדאוג שייגמר לכם המקום בתיבה אי פעם. השירות שמציעה האפליקציה טוען להיות מאובטח יותר מהאחרים, שכן הוא עושה שימוש בזיהו לפי מספר טלפון ואינו מבקש סיסמת משתמש. הדבר אומר כי כל פעם שתבקשו להיכנס לחשבון המייל ב-My.com דרך האפליקציה, תתבקשו להזין סיסמה ייחודית ומשתנה שתישלח לכם דרך SMS לטלפון עימו נרשמתם לשירות (מספר טלפון אחד לחשבון אחד).

ממשק המשתמש מלא בצבע, אם כי מצועצע מעט, אולם החברה דאגה לאפשר את הסרת האלמנטים הויזואלים כמו תמונות משתמש, הצגת תקציר הודעות ואפילו את הסרת הפרסומות המוצגות באפליקציה, כך שאם תרצו רשימת מיילים פשוטה, גם את זה תוכלו לקבל. העבודה עם האפליקציה כוללת שימוש במחוות גרירת האצבע, אלו יציגו אפשרויות נוספות בכל הודעה כמו מחיקה, סימון בכוכב, העברה לתיקיה או סימון הודעה כדואר זבל. אופציות אלה, כמו גם אחרות, זמינות דרך תפריט נוסף גם בתוך ההודעה עצמה.

Inbox by Google – עובדת בשבילכם (מחיר: חינם)

inboxאף שג’ימייל הינה אפליקציית מייל מוצלחת ופופולרית למדי, בחרו בגוגל לקחת את קונספט המייל למקום אחר והשיקו לאחרונה את Inbox, שירות מייל המבקש לעזור לכם לנהל את תיבת המייל מתוך למידה על הרגלי השימוש שלכם והאנשים עימם אתם מתקשרים. בדומה לשירות Google Now הותיק, גם עם Inbox מנסה גוגל להציף את מה שחשוב לכם בכל רגע נתון, אם רק כדי להפוך את החיים שלכם לפשוטים יותר.

Inbox מציגה חלונות שיחה המקוטלגים לפי שיחות וקטגוריות וניתן לצפות בהן גם בסדר כרונולוגי. במבט ראשון מעט קשה לקבל את השינוי, אולם קל מאוד להבין אותו ולהתחבר לדרך העבודה החדשה עם המייל. בדומה לאפליקציות מייל אחרות, מציעה גם Inbox אפשרויות פרודקטיביות שונות כמו הצבת תזכורת לטיפול במייל לזמן מאוחר יותר, הוספת תזכורות שונות בראש תיבת המייל.

Inbox עדיין לא מאפשרת את איחוד תיבת הדואר הנכנס במידה ותעשו שימוש במספר חשבונות ג’ימייל שונים, והיא מוגבלת לשימוש בחשבונות ג’ימייל ו-Google Apps בלבד, עבורם תידרשו בהזמנה ממשתמשים אחרים טרם תוכלו לעשות באפליקציה שימוש.

[interaction id=”55366238a39598ff0556880a”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים