חיישן הדופק ב-Apple Watch מאפשר גם את מדידת רמת החמצן בדם

קרדיט תמונה: ifixit

אפל החלה למכור את ה-Apple Watch בחנויותיה ובמספר מוקדים מרכזיים ברחבי העולם בסוף השבוע האחרון והשעונים החלו לעשות דרכם גם לרוכשים בהזמנות המוקדמות. באתר iFixit לקחו את השעון החכם הראשון של החברה ופירקו אותו לחלקים כדי למצוא כמה קל יהיה לתקן אותו במידה ויתקלקל. לאחר הפירוק, מצאו ב-iFixit ממצאים מעניינים במיוחד שטרם נחשפו אודות השעון.

על-פי ממצאי החברה, מתברר כי מד הדופק הנמצא ב-Apple Watch מסוגל, למעשה, לשמש גם כמד סטורציה (מד רווית חמצן). את מדידת החמצן בדם מסוגל לבצע מד הסטורציה באמצעות שידור גלי אינפרה-אדום ומדידה של כמות הגלים שנספגו. עם זאת, נכון לשלב זה אין אפשרות להציג את המידע המתקבל ממד הסטורציה הנמצא בשעון, למרות שבאפל דאגו לא פעם להדגיש את הרצון בקידום תחום בריאות האדם עם השקתו.

על פי iFixit, ייתכן כי אפל מונעת את השימוש במד זה מכיוון שהחיישן פשוט לא מסוגל לספק תוצאות מדוייקות מספיק בשביל שחרור הפונקציה לציבור הרחב. אפשרות נוספת היא כי באפל ממתינים לאישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, על מנת שיאושר כי המדדים המגיעים מהחיישן אכן לגיטימיים, מדוייקים וכי ניתן לסמוך עליהם. במקרה זה, ייתכן שאפל תאפשר את הפונקציה בעדכוני גרסה עתידיים.

כך או כך, נראה כי אפל אכן מעוניינת לשים דגש על תחום הרפואה והבריאות וייתכן כי נראה צעדים שונים למען קידום מטרה זו בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים