גאדג’טי מסקר: אומרים Hello לפייסבוק

אחרי שניסתה את מזלה בעבר עם מכשיר דגל שייצרה עבורה במיוחד HTC, מנסה פייסבוק להטמיע זו פעם נוספת את שבבי התוכנה שלה אצלכם בסמארטפון. בעבר היה זה Facebook Home, הלאנצ’ר שנישא על גבי אותו מכשיר שהזכרנו קודם, והיום נראה שפייסבוק לאט לאט מפענחת את הנוסחה הנכונה.

לאחרונה השיקה פייסבוק אפליקציית חייגן משלה, בשם Hello, אשר אמורה לתת לנו מידע אינפורמטיבי על חברינו כשהם מתקשרים וגם על אנשים שעוד טרם הכרנו. יחד עם זאת, האפליקציה החדשה מבטיחה גם לחסום אוטומטית את המספרים המדווחים כמטרידים ואפילו שיחות פרסום. התקנו את Facebook Home על גבי המכשיר הנייד ובדקנו איך מתפקד החייגן החדש של הרשת החברתית.

לחוששים מהרשאות האפליקציה אציין כי היא אכן מבקשת לא מעט הרשאות וביניהן האפשרות להקלטת קול, צילום וידאו וסטילס והורדת קבצים ללא התראה על כך, אך אלה הן דרישות הכרחיות לביצוע מקסימלי וחלק של האפליקציה.

מקור תמונה: Google Play
מקור תמונה: Google Play

טלפון חכם וחברתי

אחרי הפעלה מהירה וקביעת החייגן כברירת מחדל מתחילים לעבוד. Hello מכילה, כבכל אפליקציית חייגן, מספר טאבים עיקריים – שיחות אחרונות, אנשי קשר, החייגן עצמו והגדרות, כשהפיצ’ר העיקרי אותו מציגה האפליקציה הינו אינטגרציה מלאה אל מול פייסבוק.

חוויית השיחה הראשונה מלווה במסך כחול כצבע הרשת החברתית, המכסה את כל המכשיר, עם תמונת המתקשר כפי שהוא מופיע בפייסבוק. על מנת לענות לשיחה, פשוט מחליקים את המסך למעלה ועונים בממשק הרגיל של המכשיר. מדובר,למעשה, בסוג של תוסף ההופך את החייגן הרגיל שלכם לחכם ואינפורמטיבי יותר.

ואיך פייסבוק כבר מראש יודעת לשייך את השם והפנים למספר? בקלות. מספר הטלפון, אותו התבקשנו לציין בעת הרישום לרשת, בין אם זה לצרכי אימות פרטים או אבטחה, או סתם כמידע ליצירת קשר, מאפשר לחברה להטמיע את אפשרות משיכת המידע הרלוונטי אל החייגן ובכך ליצור שיחה מזוהה.

במידה ואותו חבר שמור בספר הטלפונים שלכם, החייגן מספיק חכם על מנת לבצע הצלבה של המספרים ולזהות את המתקשר על פי איך שהגדרתם אותו במכשירכם. האנשים שלא שמרתם, או שמעולם לא הכרתם, יוצגו כפי שהם נקראים בפייסבוק יחד עם שאר המידע האינפורמטיבי שמושך החייגן היישר מהפרופיל כמו: תאריך יום ההולדת, עיר מגורים, כתובת המייל, חברים משותפים, במידה וקיימים כאלה, ומקום העבודה שהזינו. כל זאת קורה במידה ואכן אותם אנשים, או אתם, הכנסתם את הפרטים האמיתיים.

זיהוי המתקשרים

עבור אותם אנשים שלא הכניסו את מספרם או שהחייגן אינו מסוגל למשוך את המידע מפרופיל הפייסבוק, מצאה הרשת חברתית פיתרון חברתי. בכל פעם שהחייגן לא יוכל להצליב את המידע מפרופיל הפייסבוק עם מספר הטלפון המוזן באנשי הקשר במכשיר, הוא יציג אותו כלא מזוהה.

לאחר מכן, תינתן האפשרות להצמיד את המספר הקיים אצלכם לאותו פרופיל כדי שפעם הבאה השיחה תזוהה בביטחון. מי שסירב להתקין אפליקציות שמטרתן זיהוי מתקשרים על ידי הצלבת מספרים מהמשתמשים כמו noknok הישראלית, לא יאהב את מה שפייסבוק מנסה לעשות רק בדרך אלגנטית ו’חברתית’ יותר. הפיצ’ר הזה מקנה לה את האפשרות לחזק ולהרחיב את מאגר המשתמשים המאומתים ושיפור השיחה המזוהה לכלל המשתמשים.

שיחות ה-VoIP עובדות חלק ותלויות ביציבות חיבור האינטרנט הסלולרי/אלחוטי, ולחיצה על סמל המסנג’ר לצד איש הקשר תפתח מיד את חלון ההודעה שלו בפייסבוק. יש לציין כי האפשרות האחרונה לא תעבוד אם לא תותקן אפליקציית המסנג’ר, בניגוד לאפשרות ה-VoIP אשר מוטמעת באפליקציית החייגן ועובדת גם ללא המסנג’ר.

אפליקציית החייגן היא למעשה הרבה יותר מסתם טריק עיצובי, זאת בניגוד למה שמציעות אפליקציות מקבילות באותה הקטגוריה. פייסבוק הטמיעה את מיטב הטכנולוגיה שאספה עם השנים וחיברה הכל באמצעות המידע הרב ויקר הערך שיש בידיה עלינו, והשילוב הופך את המכשיר לחכם יותר, הרבה מעבר לאפשרויות החיוג הבסיסיות.

אפליקציה נוספת המציעה אפשרויות דומות היא +Contacts הישראלית, אשר בין יתרונותיה היא מאפשרת חיבור למספר רשתות חברתיות למשיכת המידע, חסימת שיחות לא רצויות וגיבוי אנשי הקשר והודעות ה-SMS, אך בניגוד ל-Hello היא אינה חברתית וכל פעולה שתעשו לא תכנס למאגר ותהיה אינדיוידואלית לכל משתמש. אפליקציה נוספת בתחום זה הינה Sync.Me, גם היא בפיתוח ישראלי, שהוסיפה לאחרונה אפשרויות זיהוי מתקשרים לפי מספר טלפון גם כן.

יתרונות

  • מידע זמין באופן מיידי עבור שיחות שאינן מזוהות, שיקל עליכם להחליט למי לענות ולמי לחזור במקרה ופספסתם את השיחה.
  • החייגן משמש כספר טלפונים של העסקים המקומיים לפי קטגוריה או עסקים ספציפיים מבלי לחפש מאיפה להזמין משלוח פיצה הכי קרוב.
  • חיפוש אנשים הופך פשוט יותר על פי שם וכך גם מאגר אנשי הקשר שלכם, שהופך רחב יותר.
  • אפשרות לשלוח הודעות מסנג’ר ולהתקשר על גבי האינטרנט סלולרי/אלחוטי ישירות מהחייגן וללא עלויות נוספות.

חסרונות

במילה אחת – פרטיות. בשתי מילים – אובדן הפרטיות.

כל הפרטים חשופים בפני כל אדם אליו אתם מחייגים, והחמור מכך היא כמות ההרשאות שהאפליקציה דורשת בשביל עוד ‘סתם חייגן’. לדוגמה, מתן הרשאות לאפליקציה להקלטת קול, צילום וידאו וסטילס והורדת קבצים ללא התראה על כך, הם רק חלק מהמגוון הרחב אותו דורשת אפליקציית חיוג ‘תמימה’ אשר מקנה לאפליקציה, ובעצם לפייסבוק עצמה, את האפשרות לסייר בחייכם הפרטיים בכל זמן שתרצה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים