הכירו את LedSwim הישראלית – החלום הרטוב של כל שחיין

כל ספורטאי, מתחיל או חובב, יודע איזה מאמץ רב צריך לעשות בכדי להיות תמיד במגמת שיפור ובכדי לשבור שיאים חדשים. כפועל יוצא מכך על הספורטאי לעקוב בצורה עיקשת אחרי הנתונים שנאספים במהלך האימון וזאת כדי ללמוד היכן עלו להשתפר. בעוד שבמרבית ענפי הספורט מדובר על משימה פשוטה למדי, דווקא בעולם השחייה מדובר על מטלה מורכבת יותר שלעיתים אף עולה לא מעט כסף – בדיוק כאן נכנסת LedSwim.

LedSwim היא מערכת שלמה אשר מותקנת בתוך בריכות שחיה רגילות ובעצם מאפשרת לכל שחיין לקבל מידע אודות מקצה השחייה אותו הוא מבצע. לפני הכניסה למים יש לענוד צמיד NFC מיוחד, שיסופק ללא עלות בבריכות עצמן, ויוכל לאסוף מידע על מיקום המשתמש, לספור כמה בריכות עבר וכמה זמן לקח כל צד. כל המידע יישמר ויישלח לאפליקציה ייעודית בה ניתן יהיה לנתח את מקצה השחייה האחרון ולראות סטיסטיקות ונתונים בהשוואה לשחיות קודמות.

מלבד הצמיד החם, מערכת LedSwim כוללת, ומכאן גם שמה, מערך של נורות LED שפזורות לאורך מסלול השחייה. לאורך כל הפעילות יסמנו הנורות הקטנות את קצב השחיה של אותו משתמש ואף יאתגרו אותו לשבור את השיא האישי שלו.  כמו כן, באמצעות המערכת ניתן יהיה לדעת שהמסלול עומד להסתיים ושצריך לבצע היפוך כדי להתחיל לשחות לכיוון השני. הייחודיות של המערכת היא בתמיכתה בשני שחיינים ששוחים במקביל על אותו מסלול כאשר כל אחד מהם יקבל צבע שונה על הנורות השונות.

חשוב להדגיש כי עבור הצרכן הסופי לא עתיד השירות לעלות כסף, כאשר בשלב הראשוני תוצע המערכת כולה כשירות מטעם הבריכה או הקאנטרי לקהל המנויים שלה. מתקני ההתממשקות יהיו פזורים באופן מובנה בתחילת כל מסלול ללא צורך בהכנות מיוחדות או רכישת ציוד יעודי מצד הלקוח.

כמו דג במים

LedSwim היא חברה ישראלית אשר בראשה עומד נועם קרטס, המשמש כמנכ”ל, ולצידו דוד למפרט, סמנכ”ל המוצר. קרטס הוא בעל תואר ראשון באדריכלות, שותף בכמה פרויקטים שמתנהלים בארץ ובחו”ל, בעוד למפרט בעל תואר ראשון במערכות מידע ותואר שני במנהל עסקים ומימון. בעבר עבד למפרט בשני סטארטאפים מובילים בארץ, ביניהם איירון סורס. בכדי ללמוד עוד על השירות שוחחנו עם למפרט על החברה ועל החזון שלו עבור LedSwim.

למפרט ציין כי הרעיון לפיתוח הגיע בעקבות צורך אישי:

הכל התחיל כאשר נועם קרטס נפצע לפני 5 שנים בתאונת אופנוע. כחלק מהשיקום הוא נשלח לפיזותורפיה בבריכה, כאשר במהלך האימונים הוא חש בחיסרון בכך שאין מוצר שמלווה אותו במים או קובע לו את קצב השחייה, והציק לו כל הזמן שהוא צריך לזכור את כמות הבריכות ולהסתכל לכיוון השעון לגבי זמן השחייה שעבר. נועם הגיע הבייתה, התחיל לשרטט, ומשם נולד רעיון ל-LedSwim.

ledswim1

למרבה השמחה, בניגוד ללא מעט סטארטאפים אחרים, החברה תערוך את הפיילוט דווקא בישראל, ולדברי למפרט:

הפיילוט הראשון מתוכנן לחודש יוני הקרוב והוא ייערך בשלושה מוקדים בארץ: בריכת ירושלים, קאנטרי כפר סבא ובמקום נוסף שנמצא כרגע בשלבי משא ומתן. המטרה שלנו כרגע היא לראות שאכן הטכנולוגיה שלנו עובדת, שכל הגורמים שצריכים להסתכרן מסתכרנים ועובדים, והכי חשוב מבחינתנו – לשמוע מקהל השחיינים תגובות.

לסיכום, הוסיף למפרט כי בימים אלו הם יוצאים לסבב גיוס הון שני וכי הם לא מפסיקים לחשוב כיצד להתפתח הלאה:

אנו מחפשים במרץ משקיעים נוספים שישקיעו בחברה, כאשר שיתוף פעולה מול שתי חברות לצורך מינוף והצלחת המוצר כבר החל לרקום עור וגידים. בחודש הקרוב אנו שואפים להתחיל לייצר את גימור הפלסטיקה ובעוד כ-9 חודשים להוציא מוצר סופי בארץ ובחו”ל. אנו פועלים על מנת לחדור לשוק האמריקאי ומודעים לקשיים בחדירה לשוק זה, ולכן כבר התחלנו בתכנון האסטרטגי, והקמת צוותים מקומיים לקראת צעד זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים