לקראת IFA: כנס GPC 2015 חושף את החברות והטרנדים לשנים הבאות

תערוכת IFA היא אחת מבין שלושת התערוכות החשובות והגדולות ביותר בתחום האלקטרוניקה והמובייל. מידי שנה מתאספות בעיר ברלין, גרמניה, מיטב היצרניות בתחום ומציגות את הפיתוחים שלהן לשנה הבאה – החל ממכונות כביסה מתקדמות ועד פאבלטים כדוגמת משפחת הגלקסי נוט המפורסמת של סמסונג. כהכנה לתערוכה שתתקיים בחודש ספטמבר, קיימה IFA את כנס Global Press Conference במלטה, בו הוצגו המכשירים של יצרניות שונות ונערכו דיונים בטרנדים ובמגמות של השנים הבאות.

Philips

אחת מהמציגות העיקריות בתערוכת GPC 2015 היית חברת פיליפס שהציגה את ליין את הטלוויזיות החדש שלה לשנת 2015. כזכור פיליפס הודיעה בתערוכת CES האחרונה כי היא תשיק את סדרת הטלוויזיות החדשות שלה עם מערכת ההפעלה Android TV עליה הכריזה גוגל לפני מספר חודשים. כפי שציינו בסקירה של ה-Nexus Player, מערכת ההפעלה החדשה זכתה מאיתנו לשבחים רבים הודות לממשק המשתמש החלוצי שלה. הבחירה של פיליפס לרתום את מערכת ההפעלה הנוכחית לטלווזיות שלה מעניק לה ערך מוסף הן בזכות הממשק המעולה והן בזכות הגישה לכמות גדולה מאוד של אפליקציות ותכנים שונים.

מקור: GPC 2015
מקור: GPC 2015

מעבר לממשק המשתמש הרגיל של אנדרואיד, דאגה פיליפס לשם כמה תוספות מיוחדות משלה, המנצלות את העובדה שהטלוויזיה מחוברת לאינטרנט. אחד מהאלמנטים המרשימים ביותר הוא היכולת להתממשק ישירות מהטלוויזיה למכשירים חכמים אחרים בבית בקטגוריית IoT. לשם המחשה ניתן לשלוט על התרמוסטט המפורסם Nest ישירות מהמסך בסלון ובכך לכוון את הטמפרטורה תוך כדי צפייה בטלוויזיה.

Haier

יצרנית משמעותית נוספת שהציגה פיתוחים מאוד מעניינים היא Haier, שמוכרת לרבים מאיתנו בעיקר מתחום מכשירי האלקטרוניקה הביתיים. Haier חקרה ומצאה כי בממוצע אנו מבזבזים כחודש בשנה על המתנה בין הפעלת מכונות כביסה שונות. לשם כך פיתחה החברה מכונת כביסה עם שני תופים נפרדים בהם ניתן לכבס שתי כביסות נפרדות לחלוטין – כל זאת באמצעות מכונה אחת. כפי שנהוג כיום, גם מכונת כביסה זו מחוברת לאינטרנט וניתן לשלוט על התכניות השונות שלה ואף לראות את קצב ההתקדמות של הכביסה ישירות מהסמארטפון.

פיתוח מעניין נוסף שהציגה חברת Haier הוא מקרר המאפשר שליטה מלאה על אופי תפקודם של התאים השונים בו. כך למשל, ניתן להגדיר כי החלקים הגדולים ביותר ישמשו כמקפיא בעוד החלקים הקטנים ישמשו כמקרר רגיל – ולהפך. כמובן שניתן לשנות את ההגדרות בכל עת, ובהתאם לצורך, את תפקודם ובכך להתאים אותם לנסיבות הרגע.

Grundig

יצרנית נוספת שהציגה בכנס היא חברת Grundig, הפועלת גם היא בתחום הטלוויזיות ומכשירי האלקטרוניקה הביתיים. החברה הצליחה להציג את אחד מהמוצרים המסקרנים ביותר בתערוכה – מקרן בשם VUX, המאפשר לשלוט על מגוון רחב של מוצרי חשמל באמצעות ממשק וירטואלי משתנה.

המקרן הייחודי מקרין את כל סט הכפתורים והפונקציות של המכשירים השונים במטבח על השיש ומאפשר להשתמש בו כמסך מגע לכל דבר. ניתן להגדיר בעזרתו אילו חלקים בכיריים יופעלו, לקבוע תכניות לתנור ואף, כפי שהודגם בתערוכה, לצפות בשידור החי של מצלמת רשת ישירות על משטח העבודה במטבח.

ההכרזות של IFA

לצד המיצגים של החברות הגדולות גם IFA עצמה סיפרה על התערוכה השנתית שלה וחשפה אילו טרנדים נראה השנה בתערוכה ומה הן תכניותיה לעתיד. תחילה התייחסה IFA לרצונה להמשיך לגדול ולמשוך חברות נוספות שיציגו מוצרים חדשניים ופורצי דרך בתערוכה השנתית שלה. אף נמסר כי בתערוכה הקרובה אנו עתידים לראות גם יצרניות חדשות, מתחום הרחפנים או מדפסות 3D למשל, שיציגו את הפיתוחים שלהם לשנה הקרובה.

בשנה שעברה הגיעו לתערוכה כ-2,600 עיתונאים וכ-47,800 איש בסה”כ שראו את החברות השונות על שטח שנפרס לאורך 149,500 מ”ר רבוע. כפועל יוצא מהרצון לגדול בכמות החברות המציגות והמבקרים בתערוכה, שואפת IFA גם להגדיל את שטח התערוכה ואף להציע אזורי פריסה נוספים עבור החברות החדשות שיצטרפו לאירוע כולו. תערוכת IFA 2015 תקיים השנה בין ה-4-9 לספטמבר בברלין ואנחנו כמובן נעדכן אתכם בכל הידיעות וההכרזות המעניינות מהתערוכה.

הכתב היה אורח מטעם IFA בכנס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים