שעון ה-ASUS VivoWatch ירוץ על גבי מערכת הפעלה חדשה בשם Kood ויעבוד עם מכשירי iOS ואנדרואיד

שעון ה-ASUS VivoWatch הוכרז כבר לפני מעל משבועיים, אך פרטים רבים אודות מפרטו ומערכת ההפעלה הרצה עליו לא היו ידועים עד כה. למרות זאת, הצליח השעון לגרוף את תשומת הלב כאשר באסוס טענו כי יספק עד 10 ימי עבודה מלאים לאחר כל טעינה מלאה שנארכת בין שעה לשעתיים. כעת, חושפת ASUS את כל הפרטים אודות השעון החדש שיצא למכירה כבר במהלך החודש.

בין הפרטים שסיפקה אסוס, חשפה החברה כי ה-VivoWatch ירוץ על גבי מערכת הפעלה חדשה הנקראת Kood. זו הותאמה על-ידי אסוס באופן ספציפי לשעון החכם, עם דגש על חסכון בסוללה. למעשה, השעון החדש לא ישתמש כלל בערכת שבבים סטנדרטית לצד זכרון RAM נפרד, כפי שמתרחש בשעונים מתחרים, אלא יבצע שימוש במיקרו-בקר הכולל את יחידת העיבוד והזכרון הנדיף.

כמו כן, מסך השעון מגיע ברזולוציה מינימליסטית למדיי של 128×128 פיקסלים, אלו יספקו צבעי שחור ולבן בלבד. סוללת השעון תהיה גם היא צנועה ותספק קיבולת של 123mAh. השעון החדש לא מאפשר להריץ אפליקציות צד שלישי, מסתנכרן מול אפליקצייה ייעודית בסמארטפון ופונה בעיקר לתחום הכושר והספורט, כאשר הוא כולל חיישן למדידת דופק וממשק המתמקד בכושר, לצד עמידות במים ואבק על פי תקן IP67.

נורית ה-LED הנמצאת מתחת למסך מיועדת לתפקיד מיוחד במינו, ובכל ביצוע של פעילות אירובית על-ידי המשתמש, היא תדלק באופן אוטומטי. השעון אף ידע לזהות האם המשתמש לוקח את הפעילות הגופנית רחוק מידי והדופק אליו מגיע גבוה מדי. במקרה זה, תדלק נורית ה-LED בצבע האדום, המתריעה בפני המשתמש כי עליו להוריד את קצב האימון (והדופק).

השעון החדש מסוגל לעבוד מול iOS ואנדרואיד כאחד ואף מסוגל להתחבר למחשב באמצעות קישוריות בלוטות’. במהלך חודש מאי יושק המכשיר בטיוואן בעבור 149 דולרים בלבד. בקרוב צפוי ה-VivoWatch לראות אור גם בצרפת, בריטניה וגרמניה, כאשר נכון לזמן זה טרם ברור האם יגיע אי פעם בייבוא רשמי לישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים