מיקרוסופט חושפת פרטים אודות החומרה מאחורי משקפי Hololens

הדגמת היכולות של התקן HoloLens בכנס Microsoft Build 2015 הייתה אחת התצוגות המרשימות שראינו מצד החברה מזה זמן רב. שלוש הדקות השאירו בנו רושם של מהפך אפשרי אמיתי באופן ההתממשקות שלנו עם מחשבים, ומגוון השימושים האפשריים העולים על הדעת בהחלט מותיר אותנו בציפיה להשקת המשקפיים כמוצר. לצד ההדגמה תיארה החברה את מרכיבי החומרה של ההתקן, ואמנם התיאור אינו פרטני, כפי שהיינו רוצים, הוא מגלה מספר פרטים מעניינים למדי.

ראשית פנתה החברה לציין, כי משקל ההתקן נמוך מזה של מחשב נייד ממוצע. הצהרה מעט לא רגילה עבור מכשיר המיועד להרכבה על הראש, אם כי בהתחשב בכמות החומרה שכולל ההתקן וכח העיבוד הרב שודאי מציע, הגיוני למדי שמשקלו יעמוד על קרוב לקילוגרם בודד. צוין כי המשקל מתחלק באופן שווה בין קצוות ההתקן וכי אופן הרכבתו על הראש מסיר לחץ מן האוזניים והאף ובכך מבטיח שימוש נח גם עבור מרכיבי משקפיים.

בשלב זה בחרו בחברה שלא להרחיב על אופן פעולתם של המרכיבים המשפיעים ביותר על חווית השימוש ותיארו את עדשות ההתקן והרמקולים בצורה שטחית בלבד. נאמר כי העדשות, הכוללות שלוש שכבות נפרדות, מציגות בעיני המשתמש תמונה תלת ממדית, בצבע מלא ועם זמן השהיה מזערי, בעוד מערך השמע כולל שני רמקולים המספקים צליל מרחבי דו-אוזני, שמאפשר לדמות את מקור הצליל מכל כיוון סביב המשתמש. בנוסף, כמובן, תמצאו במכשיר מערך מיקרופונים המשמש לזיהוי פקודות קוליות.

באשר למרכיבי החומרה הפועלים מאחורי הקלעים, כולל ההתקן לכל הפחות שבעה חיישני מצלמה המשמשים חלקם להקלטה ושיתוף וידאו וסטילס עם משתמשים אחרים וחלקם למיפוי מרחבי של סביבת המשתמש ומעקב אחר מיקום ותנועות הראש.

למטרה זו משמש מערך חיישנים נוסף בשם Inertial Measurement Unit (או IMU) אשר כולל מד תאוצה, ג’ירוסקופ ומגנטומטר. את המידע המתקבל מן החיישנים מעבד שבב יעודי, הקרוי HPU, שתוכנן על ידי החברה על מנת לעבד את הנתונים באופן יעיל יותר ממעבד קונבנציונאלי ולספק ממשק פקודות נח עבור המפתחים.

תמונה: מיקרוסופט
תמונה: מיקרוסופט

חשוב לציין כי ההתקן כולל את כל הדרוש לפעולתו ואינו מצריך מצלמות, חיישנים או סימונים חיצוניים ולא יחידת מחשוב חיצונית כגון המחשב האישי או הסמארטפון. בהתאם לכך, מחירו צפוי להיות גבוה למדי, כאשר בכיר בחברה ציין בפני עיתון הניו-יורק טיימס, כי במועד השקתו המתוכננת סמוך להשקת Windows 10 בחודשי הקיץ הקרוב יהיה גבוה מזה של מכשיר ה-Xbox One.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים