הוכרז: כונן ה-SSD בעל הנפח הגדול ביותר בעולם העומד על 6 טרה-בייט

עולם כונני האחסון במחשבים ניידים ונייחים זוכה לרענון משמעותי, כאשר היצרנית הסינית Fixstars מכריזה על כונן ה-SSD בעל נפח האחסון הגדול ביותר בעולם – לא פחות מ-6TB (טרה-בייט).

Fixstars הכריזה על שלושה כונני SSD חדשים: ה-1000M, ה-3000M וה-6000M. ה-1000M, כשמו כן הוא, מכיל 1TB (או 1000 גיגה-בייט), ה-3000M יכיל 3TB כאשר שניהם יוצרו בתהליך 19nm. דגם ה-6000M יכיל, כמובן, לא פחות מ-6TB, כאשר יוצר בטכנולוגיית 15nm. מדובר בנפח האחסון הגבוה ביותר איי פעם לכונן SSD בגודל 2.5 אינץ’, והוא מיועד בעיקר לחברות הדורשות בסיסי נתונים בעלי נפח גדול במיוחד ומעוניינים באמינות, במהירות וביעילות אותן מספקים כוננים אלו.

מהירות הקריאה והכתיבה שכוננים אלו תעמוד על 540MB/s בביצוע פעולות קריאה לדיסק ו-520MB/s בעבור כתיבה. שלושת הכוננים צפויים לראות אור כבר במהלך חודש יולי הקרוב, כאשר מחירם טרם נחשף, מלבד דגם ה-1TB, שמחירו יעמוד על לא פחות מ-820 דולר. אין ספק כי מדובר במחיר יקר למדי, אך יש לברך על השקת הכוננים החדשים, שכן היא צפויה להתחיל ולהניע את תהליך הורדת המחירים לכונני ה-SSD בנפחים הקטנים יותר.

Fixstarts-SSD-lineup

כיום, כונני ה-HDD עדיין אוחזים בנתח השוק הגדול ביותר ואין ספק כי המעבר לשימוש מלא בכונני SSD עשוי לקחת עוד זמן מה, שכן למרות יתרונותיו הברורים – מהירות גבוהה במיוחד, גודל ומשקל נמוכים ומורכב ללא רכיבים נעים, הוא עדיין יקר בהשוואה לדיסק הקשיח הסטנדרטי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים