שמועה: iPhone 6S יגיע עם מצלמת 12 מגה-פיקסל חדשנית מבית סוני

שמועה חדשה שצצה ברחבי הרשת גורסת כי האייפון הבא יציע מצלמה אחורית מתקדמת ברזולוציית 12 מגה-פיקסל מבית סוני. לפי השמועה, החיישן החדש בעל מערך פיקסלים מהפכני מסוג RGBW, זאת אומרת שבניגוד לחיישן רגיל בו קיימים שלושה סוגים של פיקסלים (אדום, ירוק, וכחול) בחיישן החדש קיימים ארבעה סוגים: אדום, ירוק, כחול, ופיקסל לבן רגיש במיוחד לאור.

הפיקסל הלבן נכנס לפעולה במצבים בהם התאורה חלשה ונדרשת רגישות גבוהה לאור. הרגישות הגבוהה של הפיקסל מסוגלת להפחית את הרעש הנוצר בתמונה ולהפיק תמונה ברורה ונקייה מרעשים. עיקרון הפעולה של החיישן החדש קיבל השראה רבה מעין האדם: גם בעינינו קיימים חיישני צבע וחיישני אור לבן רגישים במיוחד. חיישני הצבע נמצאים בשימוש כאשר נכנסת לעין כמות מספקת של אור אך כאשר רמת האור יורדת בצורה קיצונית חיישני האור הלבן נכנסים לפעולה. זוהי הסיבה שבמצבים של חשיכה כמעט מוחלטת אנו מסוגלים לראות רק בשחור ולבן.

סביר (מאוד) להניח שיחד עם המערך המיוחד תטמיע אפל במכשיר אלגוריתמים מיוחדים שיאפשרו לכידת תמונות בחשיכה גם בצבע. האות שיגיע מחיישני האור ישמש ליצירת התמונה עצמה בעוד שהאות מחיישני הצבע יוגבר וישמש לצביעת התמונה בלבד.

אפל השתמשה בחיישני 8 מגה-פיקסל עוד מהשקת האייפון 4S שהתרחשה אי שם בשנת 2011 הרחוקה, בעוד שהיצרניות המתחרות התקדמו לחיישנים בעלי 13, 16 ואף 20 מגה-פיקסלים אפל נשארה נאמנה ל-8 מגה-פיקסלים בלבד. לטענתה, הסיבה שלא שידרגה עד כה את מספר הפיקסלים בחיישן היא הרצון להטמיע פיקסלים גדולים ככל האפשר שיספקו תוצאות טובות בתאורה חלשה. בעזרת הטכנולוגיה החדשה, אפל יכולה להעלות את מספר המגה-פיקסלים בחיישן מבלי להתפשר על ביצועים טובים כאשר תנאי האור אינם אופטימליים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים