אפל צפויה להציג שירות חיפוש חדש ב-iOS 9 הדומה ל-Google Now הקיים באנדרואיד

בעוד פחות משבועיים תערוך אפל את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, בו צפויה החברה להכריז על מערכת ההפעלה החדשה שלה למכשירים ניידים, iOS 9, כאשר אחד השינויים הגדולים אותם עשויה אפל להכניס למערכת ההפעלה החדשה נוגע לתחום החיפוש. על-פי דיווחו של מארק גורמן מאתר 9to5mac, תשלב אפל במנוע החיפוש Spotlight שבמכשיריה, אפשרויות הצגת מידע על-ידי למידת המשתמש, בדומה לשירות כרטיסיות המידע באנדרואיד, Google Now.

מנוע החיפוש החדש, המקבל את שם הקוד ‘Proactive’, יתמקד בהצגת מידע חיוני למשתמש בדיוק מתי שיזדקק לו. לדוגמה, אם בלוח השנה מוזנת פגישה קרובה, יציג Proactive את זמן הפגישה יחד עם מפה המנחה את המשתמש ליעד, מציגה עומסי תנועה ועוד.

על פי הדיווח, תתבצע אינטגרציה בין שירותיה השונים של אפל, כמו שירות המפות וסירי, כך שניתן יהיה למצוא מידע נוסף בקלות מבלי לגשת לאפליקציית החיפוש של גוגל על המכשיר או דרך הדפדפן. חיפוש מידע מהיר קיים כבר היום דרך מנוע החיפוש Spotlight ב-iOS 8, כאשר אפל שילבה בו אפשרות לחיפוש מידע בויקיפדיה. Proactive צפוי להרחיב את אפשרויות החיפוש המהירות וכנראה שיתמקד בהצגת סיפורים חדשותיים הרלוונטיים לחיפוש.

תמונת מסך מאפליקציית CUE אותה רכשה אפל ב-2013 (מקור: 9to5mac)
תמונת מסך מאפליקציית CUE אותה רכשה אפל ב-2013 (מקור: 9to5mac)

עם שילובו של Proactive במערכת ההפעלה iOS 9 צפויה אפל להחזיר את מסך החיפוש לשמאלו של מסך הבית הראשון, ממש כפי שהיה לפני שהציגה החברה את תפריט החיפוש הנשלף על ידי גרירת האצבע על המסך ב-iOS 8. מקורותיו של גורמן מציינים כי בעוד מנוע החיפוש החדש יופיע (שוב) כאחד ממסכי הבית, התפריט הנשלף הקיים כיום במערכת ההפעלה יישאר פעיל וישמש כאפשרות גישה נוספת לחיפוש מידע במכשיר, כמו אנשי קשר, מייל ועוד, וחיפוש מידע כללי ברשת האינטרנט.

הפגיעה בגוגל

Google-Nowאפשרויות חיפוש המידע והצגתו באופן אקטיבי למשתמשים היו נחלתן של גוגל ואנדרואיד מזה זמן מה, כך שכניסתה של אפל לתחום עשויה לפגוע קשות בגוגל, שתחום החיפוש עדיין מהווה עבורה את החלק הארי בהכנסות.

משתמשי האייפון רבים הם, ובאם תצליח אפל להציג שירות חיפוש מידע טוב מספיק, ודאי יעדיפו משתמשי האייפון והאייפד לבצע חיפושים מהירים דרך האופציה המובנה במכשיר, במקום לגשת למנוע החיפוש של גוגל.

אפל כבר נטשה את שירותיה של גוגל ב-iOS מספר פעמים בעבר. שילוב תוצאות החיפוש מויקיפדיה במנוע החיפוש Spotlight הינו רק הצעד אחד של החברה בתחום, אליו הוסיפה אפל גם את מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט, העובד כיום כמנוע החיפוש של העוזרת הוירטואלית סירי במקום זה של גוגל.

אם לא די בכך, הרי שדיווח שהגיע בסוף השנה שעברה טען כי ההסכם לשילוב מנוע החיפוש של גוגל בדפדפן הספארי של האייפון כברירת מחדל, צפוי לפוג השנה ואולי יוחלף באחד אחר.

מלחמות החיפוש במובייל

באם תשלב אפל את מנוע החיפוש Proactive, אשר את העבודה עליו החלה עוד בשנת 2013 עם רכישתה של Cue בעשרות מיליוני דולרים, תהיה אפל השחקנית הגדולה השלישית הלוקחת צעדים להטמעת מנוע חיפוש אקטיבי במערכות ההפעלה שלה.

הצצה לאחור

גוגל פועלת מזה זמן מה עם Google Now על גבי מכשירי אנדרואיד, כאשר אפשרויות החיפוש באמצעות הצגת כרטיסיות מידע קיימות גם באפליקציית החברה על גבי מכשירי אייפון. מיקרוסופט גם היא תעשה צעד דומה עם השקתה של ווינדוס 10, והחברה כבר הציגה את שילובה העמוק של העוזרת הקולית קורטנה במערכת ההפעלה.

בעוד גוגל ומיקרוסופט מנסות לפלוש עם שירותי החיפוש שלהן גם לפלטפורמות המתחרות, ממשיכה אפל לשפר את היכולות המובנות בתוך הפלטפורמה שלה, מבלי להתמקד באנדרואיד ובווינדוס.

הצטרפו אלינו ביום שני, ה-8 ביוני, אז נדווח על כל הכרזותיה של אפל על iOS ו-OS X מכנס המפתחים WWDC 2015.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים