גרסת iOS 9 תציג תמיכה בפתיחת מספר אפליקציית במקביל ותמונה בתוך תמונה באייפד

חלונות מרובים ב-iOS 9 על-גבי אייפד אייר (צילום: גאדג’טי)

הטאבלט הפופולרי בעולם מבית אפל, iPad, שינה את המחשוב האישי כפי שהכרנו אותו והפך לאיום ממשי על ההגמוניה של המחשב האישי. אתמול (יום ב’) בכנס המפתחיל WWDC 2015 הציגה אפל את iOS 9 ואיתה יכולת ריבוי משימות אמיתית לטאבלט האייפד, מה שיהפוך את חייו של ה-PC לקשים אף יותר. ממשק החלפת האפליקציות, אליו מגיעים על ידי לחיצה כפולה על כפתור הבית, זכה לרענון ובגרסתו החדשה מוצגות האפליקציות בתצורה הדומה לחפיסת קלפים.

Apple-WWDC-2015-iOS-9-Multitasking

אפל שלבה ב-iOS 9 יכולות ריבוי משימוש, המזכירות מאוד את אלו שמיקרוסופט הציגה עם Windows 8 עבור טאבלטים, הכוללות שלוש תכונות מרכזיות:

SlideOver

משיכה של אצבע אחת מהדופן הימני (או השמאלי בממשק העברי) של הטאבלט, תפתח בפניכם אפליקציה עם ממשק התופס רק שליש מהמסך, כך שמאחור תראו עדיין את האפליקציה בה הייתם קודם. האפליקציה הקודמת לא זמינה במצב זה לשימוש, אך התוכן בה מוצג ולא נעצר.

האפליקציה שפתחתם מעליה שמישה לגמרי וכך תוכלו, למשל, לגלוש באינטרנט וברגע לעבור להתכתבות עם חבר בלי הצורך לנטוש לגמרי את התצוגה בה הייתם כרגע. אם אתם רוצים אפליקציה אחרת שתהיה פתוחה במקביל, תוכלו למשוך מחלקו העליון של החלון הפעיל על שליש מהמסך כלפי מטה, אז תוכלו לעבור לאפליקציה אחרת. ברגע שסיימתם, ניתן להקיש על האפליקציה המופיעה ברקע על מנת לחזור אליה, או פשוט לגרור את החלון הפעיל הנמצא על שליש מהמסך חזרה.

Split View

אם תרצו שימוש בשתי אפליקציות במקביל, תוכלו ללחוץ על קו ההפרדה שיופיע בעת השימוש במצב SlideOver. לאחר מכן יחולק המסך לאפליקציה התופסת שליש ממנו, והאחרת (שכבר הייתה פתוחה) התופסת שני שליש. יהיה ניתן למשוך את קו ההפרדה שמאלה ולהגדיל את האפליקציה מימין, כך שיופיעו במצב של חצי-חצי (תמונה למעלה). במצב Split View שתי האפליקציות פעילות לגמרי ואפילו ניתן להעביר מידע בין האפליקציות על ידי גרירה, לדוגמה: קישור מהדפדפן לאפליקציית צ’אט.

Apple-WWDC-2015-iOS-9-Multitasking-side-by-side

תמונה בתוך תמונה

אפליקציות המציגות וידאו יוכלו כעת להמשיך לנגן אותו גם מחוץ למסך האפליקציה, כפי שאנו מכירים מהיכולת הותיקה של תמונה בתוך תמונה בטלוויזיה. כך למשל, אם תקבלו הודעה בזמן שאתם צופים בוידאו, תוכלו לפתוח אותה ובמקביל הוידאו ימשיך לרוץ בחלון צף קטן על המסך אותו תוכלו למקם היכן שתרצו בשולי המסך. ניתן גם לשנות את גודל החלון עם הוידאו ואפילו להוציא אותו מהמסך כך שכמעט לא יפריע ורק תאזינו.

iOS9-Flying-Video

יכולות ריבוי המשימות החדשות של iOS 9 משדרגות משמעותית את השימוש באייפד ככלי עבודה ותחליף למחשב האישי. אנחנו רגילים לעבודה על מספר תוכנות במקביל כבר שנים רבות והיה זה מתבקש שנוכל לעשות זאת גם על גבי האייפד. סביר להניח שזו גם ההכנה של אפל לקראת השקת דגם iPad Pro עם מסך גדול יותר שאולי אפילו יאפשר עבודה על מספר רב יותר של אפליקציות בו-זמנית.

לצערנו, היכולות החדשות לא זמינות לכל המכשירים שיריצו את iOS 9. טאבלט iPad Air 2 יאפשר שימוש בכולן, iPad Air הראשון לא יתמוך ב-Split View וכך גם דגמי ה-iPad Mini.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים