גוגל מאפשרת צפיה בסרטונים ברזולוציית 8K באתר יוטיוב

לוגו יוטיוב

בשקט תעשייתי וללא כל הודעה רשמית בנושא החלה גוגל לספק תמיכה בהצגת סרטונים באיכות 8K FUHD (רזולוציית 4320×7680) באתר הסרטונים הגדול בעולם, Youtube. בימים האחרונים החלו משתמשים שונים לדווח כי הבחינו בפונקציה בעת גלישה באתר באמצעות הכרום. בבדיקה שלנו נמצא הפיצ’ר פעיל בדפדפני ה-Safari ובגוגל כרום, אך זה עתה לא תומך בדפדפן Mozila Firefox.

מעט שנויה במחלוקת ההחלטה של גוגל לשלב את התמיכה בסרטוני 8K ביוטיוב, שכן נכון להיום קיימים מספר מצומצם ביותר של דגמי מצלמות המסוגלים לצלם ברזולוציה זו. בהתאם לכך, כמות סרטוני ה-8K המועלים לאתר זניחה ביותר וכנראה שאפשר לספור אותם על אצבעות שתי הידיים, וגזה אף מעט יותר מדי. מלבד זאת, כמות המסכים, הן טלויזיות והן מסכי מחשב, הנמצאים בשוק ומציגים רזולוציה זו מצומצמת ביותר, ותג המחיר אותו נושאים גבוה במיוחד, כך שהמשתמש הממוצע כנראה לא ירכוש אותם.

כאשר נשאלה ע”י אתר הטכנולוגיה 9To5Google בדבר עדכון זה, ענתה גוגל כי יוטיוב תומך בסרטונים ברזולוציית 8K כבר מ-2010, אך הוסיפה זאת כאופציה לבחירה תחת כפתור ההגדרות מוקדם יותר השנה. זאת בניגוד לעובדה כי רק בימים האחרונים החלו משתמשים להבחין בפונקציה זו מתווספת לאתר. צעד זה מגיע בהמשך לשיפור למספר עדכונים באפליקציית Youtube, כאשר בחודשים האחרונים נוספה לה התמיכה בעבור סרטוני 360 מעלות וכן בניגון סרטוני 4K ב-60 פריימים לשניה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים