יוטיוב תשיק פלטפורמת משחקים חדשה שתתמודד מול Twitch של אמזון

לא משנה באיזה גיל, נראה כי תחום המשחקים הוא עדיין אחד החמים ביותר כיום כאשר מדובר בתכני וידאו. מפעילי ערוצים מצליחים ביוטיוב ובפלטפורמות וידאו אחרות נמצאים בראש טבלאות העוקבים והצפיות גם יחד עם סרטוני משחקיות, טריילרים, מדריכי משחק (Walkthroughs) ושלל תכנים נוספים אחריהם עוקבים באדיקות מיליוני משתמשים.

אף שברשותה פלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם, YouTube, נראה כי בתחום המשחקים איבדה גוגל נתח נכבד עם הצגתה של פלטפורמת שידורי הוידאו בשידור ישיר Twitch. הפלטפורמה של Twitch, שנרכשה על-ידי אמזון בעבור 970 מיליון דולר באוגוסט 2014, מאפשרת לשחקנים להזרים בקלות תכני משחקים תוך כדי משחק ונגישותה הפכה אותה לפופולרית למדי עבור גיימרים. לראיה, מרבית השידורים החיים שיעבירו חברות המשחקים הגדולות (Bethesda, EA, Xbox, Ubisoft, סוני ועוד) מתערוכת המשחקים הגדולה של השנה, E3, יעשו זאת בהזרמה דרך אתר Twitch.

פורטל משחקים ביוטיוב

אחרי שכבר הבהירה שמוסיקה זה הקטע שלה עם תגית “מוסיקה” ייעודית באתר הבית, מכריזה יוטיוב על השקתו של פורטל ייעודי למשחקים, YouTube Gaming שמו, כחלק בלתי נפרד מהחבילה. פורטל המשחקים יושק בקיץ 2015 ויאפשר לכל חובבי הז’אנר לעקוב באדיקות אחר המשחקים והשחקנים האהובים.

YouTube Gaming תאפשר לצופים לעקוב בקלות אחר המשחקים האהובים עליהם דרך עמודי בית מיוחדים שיוקמו עבור משחקים שונים. בדרך זו, ניתן יהיה לעקוב ולקבל התראות על כל תוכן וידאו חדש שיעלה לאתר וקשור למשחק הספציפי אחריו בחרו הגולשים לעקוב.

Youtube-Gaming-Website

חלק חשוב נוסף יהיה הדגש שתשים יוטיוב על בעלי ערוצים מצליחים בתחום המשחקים, אלו יוכלו לשלב קטעי וידאו והזרמות וידאו בשידור ישיר בקלות ולבנות סביב הערוץ שלהם קהילת משתמשים. בחברה מנסים להציג פתרון שיבלום את עזיבתם של בעלי ערוצי יוטיוב מוצלחים בתחום המשחקים וקידום של אותם ערוצים דרך YouTube Gaming עשוי לעזור בכך. יש להניח כי יוצרי תכנים מחוזרים יקבלו קידום גדול יותר דרך הפלטרפומה החדשה של יוטיוב, ובדרך זו תנסה החברה להשאירם באתר הנמצא בבעלותה של גוגל, במקום לערוק אל עבר המתחרים, העשויים לספק הצעות כלכליות טובות יותר.

לגוגל אמנם היתרון בהיותה רשת תכני הוידאו הגדולה בעולם עם יותר ממיליארד משתמשים, מאות מיליוני שעות צפיה יומיות ומערכת פרסומות המספקת ערך לבעלי ערוצי התוכן, אולם מתחרות כמו Twitch ו-Valve, שהשיקה פלטפורמה מתחרה בעצמה בסוף השנה הקודמת, עשויות להוות קוץ לא קטן באחוריה.

עד ההשקה, תוכלו לבקר באתר YouTube Gaming ולשחק במשחק הרשת החביב שהציבה בו גוגל – לחצו כאן למעבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים