No Man’s Sky – המשחק הגדול ביותר אי פעם?

המשחק No Man’s Sky ישים את השחקנים בתא הטייס של חללית, ויאפשר להם לחקור יקום אדיר-מימדים שכמותו לא נראו עדיין בעולם המשחקים. המשחק, אשר נחשף זה מכבר, יתמקד בחקר הגלקסיה, איתור מינים חדשים של חיים, בניית כלים, ניהול משאבים וכמובן – קרבות חלל מלאי אקשן, וכל זאת בגרפיקה צבעונית וייחודית. המפתחים דיווחו גם על ניסיונותיהם עם ערכות מציאות-מדומה כמו ה-Oculus Rift, ושחקנים רבים מקווים לחקור את יקום המשחק בדרך זו.

בתערוכת E3 בלוס אנג’לס נערכה הדגמה מעודכנת של המשחק. ההדגמה מתחילה במערכת פלנטרית אחת, בה מתחולל קרב חלליות בין שני צדדים נצים. “אני יכול להצטרף [לקרב], אני יכול לבחור צד“, אומר שון מורי – מנהל חברת Hello Games העומדת מאחורי הפיתוח, ושועט לעבר קרני הלייזר והטילים במרכז הקרב. בקרב המרשים משתתפות חלליות קטנות ומהירות, וגם משחתות גדולות ועוצמתיות. ספינות חלל נוספות קופצות ישירות לתוך הקרב באמצעות מנועי Hyper-Drive עתידניים על רקע ערפילית אדמונית יפיפייה.

No-Mans-Sky-Glattrec-System

אולם מספר רגעים לאחר מכן מחליט מורי להדגים את גודלו הבלתי-נתפס של יקום המשחק, ועובר לתצוגה המראה מפה בין-כוכבית, הממוקדת על השמש הקרובה ביותר. מורי מתרחק קצת ולעינינו נגלים כוכבים חדשים על המפה. “אתם יכולים לראות את הכוכבים השכנים, אליהם ניתן להגיע עם מנוע ה- Hyper Drive שלנו“, הוא אומר. “כעת אתרחק קצת יותר, […] חשוב לי שתזכרו ושתבינו שכל נקודת אור שאתם רואים היא שמש, ושלכל שמש יש מערכת משלה, עם כוכבים בגודל מלא הסובבים אותה ולכל מהם יש מערכת אקולוגית וחיים“.

NoMansSky_GalacticMap

מורי מתחיל להתרחק וכוכבים נוספים נכנסים לשדה הראיה שלנו: עשרות, מאות, אלפים, ואף יותר. “מרבית הכוכבים הללו מעולם לא בוקרו, ורבים מהם גם מעולם לא יבוקרו“, אומר מורי ומפנה אותנו לעבר נקודה זוהרת במיוחד בין כל הכוכבים. “זהו מרכז הגלקסיה, ולשם אנחנו מנסים להגיע [במשחק]“. זהו כנראה רמז לסיפור או למניע שיינתן לשחקנים במשחק עצמו.

גודלו העצום של המשחק מתאפשר הודות לגנרציה פרוצדורלית. כלומר, כל חלק ביקום נוצר על ידי המחשב בעזרת חוקים מוגדרים מראש, כשהשחקנים מתקרבים לאיזור מסוים. הכוכבים, בעלי החיים והמערכות האקולוגיות במשחק נוצרים כולם באופן אוטומטי, והודות לתכנון החכם של Hello Games הם נראים משכנעים וטבעיים.

מורי הדגים גם גילוי מיני חיים חדשים, כיצד כל דבר במשחק ניתן להשמדה, וגם מערכת שנועדה למנוע מהרפתקנים סקרנים לחבל בעולמות בתוליים: רובוטים ענקיים פצחו במרדף אחרי מורי, לאחר שפוצץ כמה סלעים על כוכב הלכת הזר.

No Man’s Sky צפוי לצאת ל- PlayStation 4 וייתכן שלפלטפורמות נוספות שעדיין לא הוכרזו. תאריך היציאה של המשחק טרם נקבע, אך שון מורי הבטיח בהדגמה האחרונה כי התאריך ייחשף בהקדם. צפו לעדכונים נוספים בעתיד הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים