שמועה: מעבד ה-Snapdragon 820 יציע מהירות שעון של 3.0Ghz, ייוצר ע”י סמסונג

שמועה חדשה שמקורה בשרשרת האספקה של יצרנית השבבים קוואלקום גורסת כי החברה תשיק בקרוב ערכת שבבים עוצמתית העונה לשם Snapdragon 820. לפי השמועה, הערכה, שתיוצר ע”י סמסונג, תציע ליבה מותאמת פרי פיתוחה של החברה שתפעל במהירות שעון של שלושה גיגה-הרץ.

ערכת השבבים העוצמתית ביותר כיום מבית היצרנית המצליחה היא ה-Snapdragon 810. זוהי ערכת הדגל הראשונה שייצרה החברה שתומכת ב-64 ביט, והיא נעזרת בסט הפקודות העדכני ARMv8 ובליבות פרי פיתוחה של חברת ARM. בבדיקות שנערכו התגלה כי הערכה פולטת כמות חום רבה בזמן מאמץ, מה שמאלץ אותה להפחית את ביצועיה על מנת להתקרר. בעיות אלו ככל הנראה מנעו מהיצרנית הקוריאנית LG להשתמש בערכה המתקדמת בסמארטפון ה-G4, טענה אותה דחתה קוואלקום בתוקף.

לפי ההשערות, האשמות בהתחממות הן ליבות ה-A57 העוצמתיות אשר הוטמעו בערכה. לפי השמועה, הערכה החדשה תשתמש בליבה אשר פיתחה קוואלקום בעצמה במטרה להימנע מבעיית ההתחממות, העונה לשם Kyro, והיא תפעל במהירות שעון אסטרונומית של שלושה גיגה-הרץ, גבוהה בהרבה מכל ליבה אחרת.

ערכת השבבים החדשה תיוצר ע”י סמסונג תוך שימוש בתהליך ה-14 ננומטר המתקדם, אותו תהליך בעזרתו יוצרה ערכת השבבים Exynos 7420 אשר מוטמעת במכשירי ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge. תהליך הייצור המוקטן יוכל גם הוא לעזור להפחית את צריכת החשמל ופליטת החום של הערכה.

בינתיים, צפויה קוואלקום לשחרר גרסה חדשה של ערכת השבבים Snapdragon 810 שאמורה לפתור את בעיית ההתחממות. ערכת השבבים Snapdragon 820 צפויה לפרוץ אל השוק בעוד מספר חודשים ולהוציא את קוואלקום מהבוץ, אך לצערנו את הנזק התדמיתי שנגרם היא לא תוכל לתקן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים