רק בישראל: גוגל תשיק שירות קארפול נסיוני להייטקיסטים

יש שיאמרו שזה היה רק עניין של זמן. חברת גוגל תשיק בישראל פיילוט ראשון לשירות שיתוף נסיעות לעבודה, או שפת העם Carpool. השירות יתבצע דרך אפליקצית (לאנדרואיד בלבד בשלב זה) RideWIth שתעלה לגוגל פליי ופותחה ב-Waze.

הפיילוט מכוון ישירות לעובדים בתעשית ההיי-טק שכן השירות יהיה מוגבל בשלב הראשוני לערים: תל אביב, הרצליה ורעננה. בהמשך יפתח השירות לשאר האזורים המבוקשים בארץ. השימוש בשירות יחבר בין וויז לבין האפליקציה החדשה. הנהגים יראו בוויז שלהם אפשרות חדשה לאיסוף נוסעים והנוסעים יבקשו הסעה דרך RideWIth.

שני הצדדים מסמנים את נקודת המוצא והיעד, במידה ואלו קרובים מאוד האפליקציה תחבר בינהם והם יוכלו לשוחח בינהם ללא חשיפת פרטים מזהים. כמו כן יהיה אפשר להעלות בקשות ומסלול ערב לפני הנסיעה כדי לתאם בין הצדדים.

התשלום עבור הנסיעה מוגבל כדי לקיים שיתוף נסיעה אמיתי ולחסום את מי שמקווה לרווח מהיר. התמחור מתבסס על צריכת הדלק והבלאי של המכונית: מחיר נסיעה המקסימלי מתל אביב להרצליה צפוי להיות 15 ש”ח (הסכום הסופי יוכל להיות נמוך מכך על פי סיכום בין הנהג לנוסע) כשמתוך סכום זה גוגל תגבה בפיילוט עמלה של 15%.

השירות החדש אם יורחב לכל הארץ ובהמשך גם לכל העולם צפוי לחסוך זיהום רב וחיסכון בהוצאות לעובדים. ישנן מספר אפליקציות שמציעות שירותי קארפול בארץ, אחת מהן היא של המשרד להגנת הסביבה שנועד לעובדי הממשלה. כידוע, אפליקציית וויז פופולרית מאוד בארץ ובקרב עובדי סקטור ההיטק בפרט, נוכל רק לקוות שהמיזם של גוגל יצליח וכולנו נזכה לכבישים פקוקים קצת פחות.

בפנייתנו ל-Waze לקבלת פרטים אודות השירות החדש נמסרו לנו על-ידי החברה הדברים הבאים:

אנחנו מעלים פיילוט קטן באזור גוש דן סביב הקונספט של נסיעות משותפות (carpool). מעבר לזה, אין לנו על מה להודיע בשלב זה.

עדכון (6/7/15 -15:45): Waze השיקה אתר ייעודי המסביר בפירוט כיצד ניתן להשתמש באפליקציה ולהירשם לפיילוט של RideWith. תוכלו גם להוריד כבר עכשיו את האפליקציה למכשירי אנדרואיד – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים