בזק משיקה את BHome: שירות בית חכם בתשלום חודשי

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (ג’) בזק בת”א, השיקה ספקית התקשורת שירות בית חכם בתשלום חודשי קבוע של 19.90 שקלים. השירות מאפשר לשלוט ולנהל מעקב אחר הנעשה בבית דרך אפליקציה ייעודית שבנתה החברה, גם אם תמצאו מחוץ לבית.

שירות BHome של בזק מציע ערכה הכוללת מצלמה וחיישן דלת, כאשר כל יחידת מצלמה נוספת תעלה 29.90 שקלים נוספים בחודש (ניתן להוסיף עד 5 מצלמות לכל משתמש) וכל יחידת גלאי דלת\חלון נוספת תעלה 9.90 שקלים בחודש. החברה תשיק בקרוב גם שקע חשמל חכם אותו תציע בתוספת של 9.9 שקלים בחודש. התקנת המוצרים על-ידי טכנאי תתבצע בעלות נוספת וחד פעמית של 199 שקלים.

המצלמה שמספקת בזק בחבילת BHome הינה בעלת זווית צילום רחבה של 180 מעלות, איכות צילום ב-HD, ראיית לילה, חיישני תנועה, טמפרטורה, לחות, אור ושמע ומסוגלת לקבל הוראה להפעלת אזעקה מרחוק דרך האפליקציה, במקרה הצורך, ולהפעיל מיקרופון לביצוע כריזה מרחוק גם כן. חיבור המצלמה נעשה באמצעות WiFi, כאשר התקשורת בין המכשירים החכמים נעשית באמצעות פרוטוקול התקשורת האלחוטי Z-Wave.

Bezeq-BHome-Camera-Main

המצלמה מאפשרת גיבוי (הקלטה) של הסרטונים מהמצלמה בענן לשם צפיה מאוחרת ואחזור ומשתמשת בשירותי הענן המאובטחים של חברת iControl Networks, עימה משתפת בזק פעולה בשירות BHome. במקרה של הפסקת חשמל, יודעת המערכת לשלוח התראה לאפליקציה, כאשר הגיבוי הנעשה באמצעות הסוללה יאפשר לה להמשיך לתפקד. *חשוב לציין כי במקרה שיש הפסקת חשמל והראוטר לא עובד, לא ניתן יהיה ליצור גישה לאינטרנט לשם העלאת סרטוני וידאו (או Live Feed) לענן.

חיישן הדלת\חלון שהציגה החברה מגיע בשני חלקים, אותם ניתן למקם על דלת כניסה לבית או בחדר בבית, או לחלופין, על גבי חלון ומשקוף בבית. החיישן פועל על סוללות AAA ומספק, על-פי בזק, חיי סוללה ארוכים בזכות צריכת האנרגיה הנמוכה שלו. חיישן הדלת, ממש כמו המצלמה, משתמש בפרוטוקול התקשורת Z-Wave.

פרט למוצרים הבסיסיים שיגיעו עם ערכת BHome, הציגה החברה מספר מוצרים הנמצאים כיום בבחינה ויהיו זמינים לרכישה בעתיד. בין המוצרים הוצגו כלי שליטה במזגן, בתריסים חשמליים, גלאי הצפה, גלאי עשן, מערכת השקיה חכמה, רמקולים חכמים, מדפסת תלת מימד חכמה ועוד. בבזק שואפים להמשיך ולהרחיב את שירות BHome בעתיד, ובמהלך 2017 מתכננת החברה להוסיף לשירות גם חיישנים חכמים לניטור פעולות אישיות (מצב בריאותי, כושר וכדומה) ואביזרים לשליטה במוצרים ביתיים כמו מכונות כביסה, מקררים ועוד.

בבזק מעריכים כי מוצרים מחוברים (IoT) עתידים להיכנס לכ-70% מהבתים בישראל בתוך 3 שנים ומציבים לעצמם כמטרה להיות נוכחים בחלק נכבד מאותם בתים. שירות BHome, על-פי בזק, נגיש לכל בית בישראל ואינו דורש רוחב פס גבוה (ב-Upload). עם זאת, ממליצים בחברה להשתמש ברוחב פס של “לפחות 40 מגה (ב-Download)” ומסייגים גם כי לצורך החיבור לשירות ישנו צורך להיות לקוחות של בזק בתחום האינטרנט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים