Oculus VR רוכשת מיזם ישראלי המפתח אמצעי שליטה למציאות מדומה

חברת Oculus VR מפתחת את משקפי המציאות המדומה Oculus Rift מזה שלוש שנים, בהן הספיקה להשיק קמפיין Kickstater מוצלח, להימכר ל-Facebook בסכום של כ-2 מליארד דולר, ולגייס לשורותיה את ג’ון קארמק (John Carmack), המפתח המקורי מאחורי Doom שאחראי על חלק משמעותי מהתקדמות מנועי התלת-מימד בזמן-אמת החל משנות ה-90 המוקדמות ואילך.

אחד האתגרים המשמעותיים בעולם המציאות המדומה הינו בקרי השליטה. שימוש בבקר סטנדרטי או אף במקלדת ועכבר, אינם אינטואיטיבים כיוון שמשקפי המציאות המדומה מונעים מהמשתמש לראותם. בנוסף, שימוש בבקרים כאלו פוגע בחווית המשתמש כיוון שהדמות בעולם הויראטואלי אשר מפעילה חפצים, פותחת דלתות ובאה במגע עם העולם, מניעה את ידיה באופן שונה מהמשתמש שאוחז בבקר.

ייתכן וחברת Oculus VR הצליחה לפתור את שתי הבעיות בו-זמנית על ידי רכישתה של חברת ההזנק הישראלית, Pebbles Interfaces, אשר פיתחה שיטה ייחודית לייצוג ידיו של המשתמש בתוך המציאות המדומה. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחו ניתן לשלוט בכל אצבע באופן טבעי, ולתת למשתמש תחושה כאילו ידיו משפיעות באופן ישיר על העולם הוירטואלי, דבר אשר משלים את האשליה הנחוצה ליצירת חווית מציאות-מדומה טובה יותר.

צוות Pebble Interfaces הישראלית
צוות Pebble Interfaces הישראלית

בעקבות הרכישה, שהוכרזה באמצעות פוסט בבלוג הרשמי של Oculus VR, צפוי צוות הסטארטאפ להמשיך את פיתוחו יחד עם צוותי פיתוח התכנה והמחשוב החזותי של Oculus. בנוסף, מסר מנכ”ל הסטארטאפ, נדב גרוסינגר:

אנחנו ב-Pebbles Interfaces דוחפים את גבולות טכנולוגיית החישה הדיגיטלית כדי להאיץ את עתיד הקשר בין המחשב לבני האדם. (…) אנו מייחלים לשפר את המידע המסופק מחיישנים אופטיים, דבר שיסייע לנו בקידום המציאות המדומה צעד אחד קדימה. תמיד האמנו כי מחשוב ויזואלי יהווה פלטפורמת טכנולוגיה עיקרית בתקופה הזו, ואני נרגשים להצטרף ל-Oculus עבור השגת החזון הזה בעתיד.

השקתם של משקפי ה-Rift צפויה להתקיים ברבעונה הראשון של שנת 2016. מחיר רשמי טרם נחשף, אולם הערכות נעות באיזור $350 למוצר המוגמר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים