גאדג’טי מסקר: Huawei P8 – ספינת דגל במחיר של סירת משוטים

בחודש אפריל 2015, איפשהו בין ההכרזות על מכשירי הדגל החדשים של סמסונג בחודש במרץ, ובין ההכרזה של LG על ה-G4 במאי, נכנסה לה חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei), אחת מהשחקניות הגדולות בתחום המובייל, בעיקר בסין. בוואווי החליטו השנה כי לא די במכירות מרשימות, והחליטו לשנות פאזה ולהציג מכשיר דגל הראוי דיו להתמקם בדיוק בנקודת האמצע שבין היצרניות הגדולות האחרות בשוק.

בוואווי הציגו את Huawei P8, מכשיר עשוי מתכת בעל עיצוב המקנה תחושת פרימיום, במטרה להגיד לעולם באופן חד משמעי – אנחנו כאן ואנחנו יכולים לגרום גם לכם (הצרכנים, המומחים והמבקרים) להתחיל לאהוב אותנו. המכשיר החדש הושק בחודש שעבר גם בישראל, זאת בליווי קמפיין שיווקי רחב היקף וראשון מסוגו עבור החברה בישראל.

קיבלנו לידנו את סמארטפון הדגל Huawei P8 ויצאנו לבדוק האם המכשיר עבורו הצביעו רק 5% מהנשאלים בסקר האחרון שלנו על מכשירי הדגל המבטיחים של השנה באמת הימרו נכון, או האם הרוב קובע וסמסונג, אפל ו-LG ימשיכו לנצח ולכבוש את ליבו של הצרכן הישראל. זוהי הסקירה המלאה של כניסתה (החוזרת) של וואווי לישראל.

מה בקופסה?

Huawei-P8-Box-1

זה נכון שתוכן הקנקן מעניין יותר מאשר הקנקן עצמו, אבל יש להודות שמראה עיניים הוא חלק בלתי נפרד מחווית הקניה של מכשיר סמארטפון חדש. בוואווי שינו כיוון עם המכשיר החדש ובמקום הקופסה הגדולה והלבנה שהוצגה עם דגם ה-P7 בשנה שעברה, הלכו הפעם בחברה על קופסה קומפקטית ובצבע שחור מבלי לוותר על השימוש בצבע הזהוב בהטבעת שמו של דגם ה-P8.

אחת החוויות המהנות הקיימות בקבלת מכשיר חדש היא פתיחת הקופסה שלו, וב-Huawei דאגו לספק חוויה טובה למדי בצד זה. שליפת הקופסה מתוך שרוול הפלסטיק תציג בפנינו את הקופסה של המכשיר עצמו, לה חלק עליון נשלף במראה שקוף, כזה שדואג להציג בפנינו את צידו הדק (אם כי לא הכי דק שקיים) של המכשיר דרכו.

Huawei-P8-Box-3

מכשיר ה-Huawei P8 הונח בקופסה על צידו ולא על גבו עם הפנים כלפי מעלה. בדרך זו ניתן לחוש במעט מיסתורין טרם נשלוף את המכשיר החוצה מהקופסה. בקופסה שנמכרת בישראל דרך היבואן הרשמי, אותה תזהו על-ידי הסימון “Gold Set” המוטבע במדבקה על כל קופסה, ניתן למצוא מספר “מתנות” שלא יגיעו עם המכשיר במקומות אחרים בעולם. לפניכם הפירוט המלא של תכולתה:

  • מכשיר סמארטפון מדגם Huawei P8
  • כבל נתונים Micro-USB ל-USB
  • אזניות
  • שנאי 5V, 1A
  • כרטיס זיכרון MicroSD בנפח 16GB (חלק מה-Gold Set)
  • מגן זכוכית Sling (חלק מה-Gold Set)
  • כיסוי Huawei מקורי (חלק מה-Gold Set)
  • חוברות הדרכה
  • סיכה לפתיחת מגירות ה-SIM וה-MicroSD

עיצוב ואיכות בניה

אם יש משהו טוב בתחרות, הרי הוא ניתובה לשינויים שהוצגו במרוצת השנים לאיזורים שונים במכשירי הסמארטפון. הטרנד האחרון הוא המעבר לשימוש בחומרים הנתפשים כ”פרימיום” כמו מתכת וזכוכית, כאשר הפלסטיק אט אט יוצא ממרכז הבמה עבור רבות מהיצרניות בשוק.

גם בוואווי אימצו את השילוב בין המתכת לזכוכית וההרגשה הקרירה המתקבל באחיזת המכשיר ביד בהחלט מוסיפה לתחושה כי מדובר במכשיר בו הושקעה מלאכת מחשבת הנוגעת מעט מעבר למחשבה על החיסכון בעלויות. בעוד גב המכשיר עשוי המתכת הוא זה שעשוי להרשים, דווקא צידו הקדמי עושה את העבודה טוב יותר. ה-Huawei P8 משלב “מסך מקצה לקצה” דרך טריק פשוט של הארכת שולי המסך עד הקצוות תוך שימוש באלמנט בעל צבע שחור. בהדלקת המסך אמנם נוכל לחזות באופן מיידי ב”פלא” נעלם, אולם ישנו קסם מסוים במבט על המכשיר כאשר המסך כבוי.

Huawei-P8-back-1

גב המכשיר מעט משעמם, אף השימוש במתכת ובצבע שמפניה זהב. זה נראה ומרגיש טוב, אבל בוואווי לא השקיעו יתר על המידה בניסיון להרשים אותנו עם קימורים ועיקולים שונים. הייתי שמח לראות מעט יותר תעוזה מחברה שהייתה בין הראשונות שלקחו את מלחמת המכשירים הדקים שלב אחד קדימה ולראות מעט יותר עיקולים וקימורים ופחות התמקדות במבנה המלבני המשעמם. עם זאת, יש לציין, המכשיר קיבל לא מעט קריאות התפעלות כשמוקם על השולחן לצידי במסעדות ובתי קפה.

Huawei-P8-side-view-1

איכות הבניה של ה-Huawei P8 מרשימה בהחלט. משקלו כבד במעט מזה של המתחרות וניתן לחוש שלא מדובר בצעצוע, אלא במכשיר בעל נוכחות. בבסיס הסמארטפון, משני צידיו של מחבר ה-Micro USB, ניתן לראות שני גרילים סימטריים, אחד מהם בלבד משמש כרמקול, בעוד השני משמש כמיקרופון.

Huawei-P8-bottom-speakers-view-1

רצונה של Huawei לשמור על קווים סימטריים במכשיר, הוביל את החברה להציג מלבן לבן גדול וריק שמשמעותו לא מובנת. סמל החברה שהופיע במיקום זה במכשיר הדגל מהשנה שעברה נעלם והוא מופיע כעת רק בגב המכשיר, מה שמוביל למעט תסכול, אף שמירתה המוצדקת של החברה על סימטריה נכונה בקו העיצוב החדש.

חומרה וביצועים

ה-Huawei P8 מונע על-ידי המערכת על שבב שפותחה על-ידי היצרנית עצמה. מדובר ב-Kirin 930 המשלב מעבד מתומן ליבות המורכב מארבע ליבות מרכזיות מסוג Cortex-A53 הפועלות בתדר 2.0Ghz ומשמשות עבור הפעולות הכבדות במכשיר וארבע ליבות נוספות מאותו סוג הפועלות בתדר לא נמוך של 1.5Ghz. את הגרפיקה במכשיר מניע מאיץ מדגם Mali-T628 והזיכרון בו מסתכם ב-3GB RAM.

כמו מרבית מכשירי הדגל הקיימים כיום בשוק, מוכיח גם ה-Huawei P8 כי אין לו ממש בעיה להתמודד עם כל דבר בצד הביצועים. אם חשבתם שהשימוש במערכת על שבב אלטרנטיבית לזו של מובילת השוק קוואלקום תהווה פגיעה כלשהי בביצועי המכשיר, הרי שתשמחו לגלות שלא כך הדבר. החיסרון היחיד שנמצא בצד הביצועים נגע לממשק המשתמש, שם ככל הנראה מדובר בבניה קלוקלת של צד התוכנה, בעוד החומרה עומדת בכל משימה בגאון.

יש לציין לטובה את פיזור החום שמתבצע במכשיר בזמן השימוש בו. למרות השימוש במתכת, לא הורגש חימום יתר בזמן ביצוע פעולות הדורשות עומס עבודה על המעבד וגם לא בביצוע פעולות קלות כמו גלישה לאורך זמן. השימוש בכיסוי המקורי שמספקת וואווי למכשירים הנמכרים על-ידי היבואן הרשמי בישראל, מבטל כמעט לחלוטין את התחממות המכשיר, אך זו אינה מהותית גם בלעדיו.

מסך ותצוגה

Huawei-P8-front-2

בוואווי טרם הצטרפו לגל מסכי ה-Quad HD והסתפקו במסך Full HD סטנדרטי, אך אין בכך להפחית מיכולותו להציג תמונה חדה בעלת צבעים מדויקים. מדובר בתצוגה בגודל 5.2 אינץ’ ברזולוציית 1920×1080 עם צפיפות של 424 פיקסלים לאינץ’ בודד, הנפרשת לשולי המכשיר היטב ולא משאירה יותר מידי מקום סביבו. בעוד לא מדובר בשוליים הקטנים ביותר בהם חזינו סביב המסך, ניכר כי וואווי שמה דגש על נושא ניצול שטח הפנים היטב, פרט, כמובן, לשוליים הנמצאים מעל ומתחת לתצוגה.

המסך ב-Huawei P8 הינו מסוג IPS-NEO, המבטיח בהירות גבוהה, צבעים חדים וביצועים החוסכים בחיי הסוללה – ודואג גם לקיים. כאשר החליטו בוואווי שלא ללכת על מסך ה-QHD, הבינו כי צריך להציג, לכל הפחות, מסך FHD באיכות הטובה ביותר האפשרית וכך עשו. הצבעים מדויקים, הבהירות מרשימה ועוזרת לצפות במסך גם תחת תאורה חזקה, אף שלא מדובר במסך בעל הבהירות הגבוהה ביותר שתמצאו בשוק.

דרגת הצבע השחור במסך של ה-P8 נמוכה למדי והדבר ניכר בזמן השימוש בו, ותורם בעיקר בזמן צפיה וקריאה של טקסט על גבי הסמארטפון. החיסרון של מסך המכשיר ניכר דווקא בשעות הלילה, אז ישנו צורך להחליש את תאורת המסך למינימום על מנת שנוכל להמשיך ולהינות מצפיה וקריאה במכשיר. אולם כאן נעלם יתרון מסך ה-IPS NEO שאינו מציע רמת בהירות הנמוכה דיה לשימושים ליליים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

Huawei-P8-OS-2

וואווי, כמו יצרניות סיניות רבות, לקחה את עיצוב ממשק המשתמש המולבש על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 לכיוון שונה. ה-Emotion UI רחוק שנות אור מממשק המשתמש אותו מדגימה גוגל באנדרואיד ועוקב יותר אחר זה של iOS מבית אפל.

מי שיגיע מעולם האייפון ירגיש ממש בבית עם ממשק המשתמש של וואווי, וימצא בקלות את אפשרות החיפוש על-ידי גרירת אצבע מלמעלה מטה במסך הבית וגם את מרכזי ההתראות והבקרה יזהה בקלות. לא תמצאו בממשק המשתמש את מגירת האפליקציות, ואלה יותקנו כולן על גבי מסך הבית ויאפשרו סידור בתיקיות, אולם כן תוכלו למצוא אלמנטים רבים שמהווים את היתרון של גמישותה של אנדרואיד כמו וידג’טים וסידור מסכי בית פשוט.

Huawei-P8-OS-3

ממשק המשתמש ב-Huawei P8 עשיר בתוספות שיקלו על חיי המשתמשים ודווקא כאן נמצא היתרון בו על פני ממשקי משתמש אחרים הנמצאים באנדרואיד. בוואווי בחרו לעזור למשתמש במכשיר על ידי ביצוע פעולות ניהול אוטומטיות של המכשיר. אם ישנה אפליקציה ברקע העשויה להכביד על סוללת המכשיר, תקבלו התראה על כך ותוכלו לבחור האם לסגור אותה או לא. המערכת תדע ללמוד את החלטתכם ותוכלו גם לבחור לחסום את ההתראות עבור אפליקציות ספציפיות בעתיד.

הצגת הנתונים במכשיר גם היא מהווה יתרון לא קטן. אם במעבר בין אפליקציות, סידור תיקיות או מעקב אחר פעילותן של אפליקציות בכל הנוגע לשטח אחסון, שימוש בזיכרון או שימוש בסוללה, תוכלו לראות את כל המידע בצורה ברורה דרך תפריטים ידידותיים במכשיר. ה-Emotion UI מציע אף מספר יישומים מובנים המאפשרים לכם לצפות במרוכז בכל האפליקציות העושות שימוש במשאבי מערכת ולנקות אותן מהזיכרון כדי לשפר את ביצועי המכשיר והסוללה.

פונקציה נוספת התורמת לפשטות השימוש במכשיר הינה הדרך בה מאפשרת וואווי לצלם את מסך הבית ב-P8. אודה בפניכם כי זילזלתי מעט בדרישה להקשה כפולה על המסך באמצעות מפרק האצבע, אך כמי שנוטה לצלם את המסך הרבה, מהווה אפשרות זו לפתרון קל בהרבה מאשר לחיצה על כפתור הכיבוי\הדלקה בשילוב עם כפתור הווליום במכשיר, כפי שהדבר מתבצע במרבית המכשירים כיום בשוק.

ב-P8 תוכלו לצלם גם חלק מסוים במסך בלבד על-ידי גרירת מפרק האצבע על גבי המסך והקפת החלק הייעודי אותו תרצו לסמן. שיטה זו לא נוחה לביצוע, אם כי ברגע שצלחתם את המאבק בביצוע התנועה המגושמת, תוכלו להינות מהצגת החלק במסך בו אתם מעוניינים ואף באפשרות לחלוק אותו במהירות עם אחרים בדרכים שונות.

Huawei-P8-OS-1

נגישות זו היא נהדרת עבור כל מי שרוצה לשפר משמעותית את חיי הסוללה במכשיר ואף את הביצועים שלו באופן שוטף, אולם ישנם מספר חסרונות בדרך בה מציעה וואווי נגישות זו. מי שאינו רגיל לממשק המשתמש של ה-P8 עשוי למצוא אותו כמפריע יותר מאשר מועיל. התראות המערכת הנוגעות לשימוש באפליקציות במכשיר הן רבות ואם לא תנהלו את הדרך בהן יוצגו מיד עם הצגתן, תחזו בהן שוב ושוב עד שיימאס.

חיסרון מורגש בממשק המשתמש הינו באיטיות שלו. המעבר בין מסכי הבית מתבצע דרך אנימציות שונות, אלו מאפשרות להנות מתצוגה חזותית נאה, אולם לאורך זמן יעניין אותנו פחות היופי של אנימציות אלו ונרצה לשים דגש גדול יותר על ביצועים. איטיות הממשק מורגשת בעיקר במעבר בין אפליקציות ופתיחה שלהן.

אפליקציות המערכת ברובן לא מציגות איטיות חמורה, אולם אפליקציות צד שלישי ידרשו סבלנות כאשר ייקחו את הזמן בפתיחה ובמעבר אליהן. אדגיש כי גם האפליקציות של גוגל, המגיעות באופן מובנה בכל מכשיר מבוסס אנדרואיד, מציגות איטיות זו. דוגמה טובה לכך היא אפליקציית דפדפן הכרום, אשר בפתיחה או מעבר אליה, דאגה להופיע, להיעלם ולהופיע בשנית על המסך טרם ניתן היה להתחיל להשתמש בה.

Huawei-P8-OS-4

אף שלרבים מהמשתמשים במכשירים המבוססים מערכת ההפעלה אנדרואיד עשוי ממשק המשתמש Emotion UI להיראות מוזר ושונה, איני רואה בכך את הבעיה. הפוקוס של וואווי על נוחות השימוש מורגש היטב ומהווה יתרון גם עבור מי שרגיל לצורת סידור שונה של הממשק, אולם האיטיות שבו דורשת שיפור משמעותי.

מולטימדיה

אם בסמסונג בחרו לצמצם את כמות האפליקציות המגיעות באופן מובנה עם המכשיר, הרי שבוואווי בחרו ללכת בדיוק בכיוון ההפוך. כמות האפליקציות המובנות הינה מפתיעה, אולם יש להבין כי הסיבה לכך הוא ברצונה של החברה להפוך את המכשיר לנגיש יותר. הדבר מורגש היטב בזמן השימוש במכשיר כמרכז מדיה, אז ישנו יתרון מסוים במעבר המהיר בין האפליקציות של וואווי בתחום הצילום, המוסיקה והוידאו.

היתרון הגדול בשימוש באפליקציות המובנות במכשיר מגיע דרך הסדר המופתי שערכה בהן וואווי. ניהול קבצי המוסיקה וקבצים באופן כללי, נעשה בצורה ברורה ומסודרת. לא רק צפיה ברשימת קבצים וספריות ארוכה, אלא סידור המדגיש את ההבדל בין מדיה לקבצי מערכת.

אף שוואווי דאגה לעצב את ה-P8 כך ששני גרילים יופיעו בתחתית המכשיר, עדיין לא מדובר ברמקולים סטריאופוניים, כאשר רק אחד מאותם גרילים מחביא מאחוריו את רמקול המכשיר. עם זאת, מדובר ברמקול חזק המפיק צלילים נעימים למדי. לא שמעתי צרימה נוראה באוזני בזמן משחק, האזנה למוסיקה או צפיה בסרטונים, אולם כמו שתמיד אומר – בכל אופן תהיה עדיפה חווית השמע עם אוזניות ולא באמצעות הרמקול.

נפח האחסון במכשיר הינו נמוך כאשר מדובר באחסון קבצי מולטימדיה. מדובר ב-16GB בסה”כ ובפועל תקבלו רק כ-10GB פנויים לשם אחסון קבצים. בוואווי נערכו לדבר מראש ומספקים את האפשרות להרחיב את זיכרון האחסון במכשיר על-ידי שימוש בכרטיס MicroSD. בישראל, מחלקת החברה כרטיס 16GB שכזה במתנה כחלק מהאריזה, ככל הנראה כהיערכות לאפשרות בה יבקשו המשתמשים שטח נוסף לאחסון התמונות, המוסיקה והסרטים.

סוללה

הסוללה במכשיר ה-Huawei P8 הינה קטנה בהשוואה לאלו שאנו רואים במכשירי דגל שונים בשוק, כאשר מדובר בקיבולת של 2680mAh בלבד. אולם ב-P8, שלא כמו במכשיר אחר בו נעשה שימוש בסוללה בקיבולת דומה, מצליחה הסוללה להרשים מעבר למצופה. בין אם נעשה שימוש ביכולות הניהול המצויינות של משאבי המכשיר באופן שוטף ובין אם בשימוש במצבי החיסכון החכמים ששילבה וואווי ב-P8, מדובר בביצועים מרשימים למדי של הסוללה, שהביאו לעיתים אף לשני ימי שימוש מלאים.

מערכת ההפעלה ב-Huawei P8 מאפשרת צפיה מפורטת בשימוש של כל יישום בסוללה, אולם ישנה אפשרות ניהול אוטומטי דרך “מצב חכם”, אותו הפעלתי במהלך רוב זמן השימוש שלי במכשיר. לא הורגשה האטה בביצועי המכשיר בזמן השימוש במצב זה, והוא הוסיף זמן שימוש בפועל בסוללה של עד כשעה נוספת, עם תלות בסוג השימוש.

משתמשים קלים עד בינוניים במכשיר יוכלו להנות מימים בהם לא יתבקשו לבצע טעינה למכשיר בלילה, אולם בפעול, השימוש במכשיר יאפשר בין 4-5 שעות מסך פעילות. ברוב הימים בהם עשיתי שימוש במכשיר ללא ביצוע פעולות כבדות כמו הפעלת משחקים או צפיה מרובה בוידאו, סיים המכשיר את היום עם כ-40% שנותרו בסמן הסוללה. בשימושים כבדים מציג המכשיר תוצאות לא רעות כלל, אולם עבור משתמשים כבדים לא תספק הסוללה ביצועים חריגים ותדרוש טעינה חוזרת בשעות אחר הצהריים-ערב.

החלק הבעייתי בסוללה יתגלה רק בניסיון טעינת המכשיר. מדובר בטעינה האיטית ביותר שחוויתי והיא נעה על פני שעתיים עד שלוש שעות לטעינה מלאה.

מצלמה

Huawei-P8-camera-1

עם ה-Huawei P8 שומרת היצרנית הסינית על כמות הפיקסלים שהציעה במצלמת מכשיר הדגל בשנה שעברה, אך דואגת לספק שינויים מהותיים באזורים אחרים ההופכים את המצלמה לטובה בהרבה מזו שהוצגה בשנה שעברה. מדובר במצלמה ראשית בעלת חיישן 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם מרשים של f/2.0. הדבר מאפשר לוואווי להוסיף מספר פונקציות מעניינות הנוגעות לצילום בחשיכה, אולם אלו נמצאות בו יותר בשביל רושם כללי של יכולותיה מאשר לשימוש רצוף.

אף השימוש בצמצם ה-f/2.0, דווקא הפעלת מצב צילום הלילה המיוחד הנמצא באפליקציית המצלמה במכשיר הצליח לאכזב. התמונות שצולמו תחת תאורה נמוכה במצב זה הציגו לכלוך עז ומה שהיה מוזר עוד יותר היה כי ללא שימוש במצב צילום הלילה המיוחד, התקבלו תמונות טובות בהרבה בתאורה נמוכה, מה שייתכן ומעיד יותר על יכולותיה התוכנתיות של וואווי מאשר על המצלמה.

Huawei-P8-night-shots

התמונות שהפיקה המצלמה הראשית ב-P8 היו מדויקות למדי והצליחו לתפוס צללים וצבעים עזים גם יחד. בצד הוידאו לא זכינו להפתעות מיוחדות. מדובר במצלמת Full HD סטנדרטית למדי אשר היתרון הגדול ביותר בה נמצא בצד ייצוב התמונה. מנגנון ה-OIS בהחלט תורם בזמן תפיסת וידאו ועוד יותר מכך במצב הבמאי המיוחד שהוסיפה וואווי למכשיר החדש.

Huawei-P8-Camera-Pics-boats

מצב הבמאי, אף שעבור רבים ישמש כגימיק בלבד, עובד טוב להפליא. חיבור של עד שלושה מכשירי אנדרואיד נוספים מתבצע בקלות יחסית דרך NFC או בלוטות’ ומאפשר, באמצעות אפליקציה ייעודית, להפוך את מערך המכשירים למצלמת וידאו אחת דרכה ניתן לצלם סצינות ממספר זוויות. הקישוריות נשמרה טוב למדי במרחקים סבירים והתמונה הוצגה במכשיר המנהל באופן חלק במעבר בין זוויות הצילום השונות. הערך של מנגנון ייצוב התמונה תרם רבות לניהול מערך המצלמות תחת מצב הבמאי, ואיפשר לבמאי לקבל וידאו שאינו קופצני גם ממצלמות שאינו מחזיק בעצמו ביד.

הגדרות באפליקציית המצלמה של ה-P8 מאפשרות שליטה באספקטים שונים בזמן הצילום הן עבור חובבים והן עבור מקצוענים. תוכלו לכוון את רמת ה-ISO, הבהירות, הניגודיות, החשיפה ורווית הצבעים באופן ידני, אולם ניתן גם לקבוע הגדרות צילום כלליות יותר המתייחסות לסביבת הצילום כמו “תאורת פלורסצנט”, “אור יום” או “יום מעונן”.

Huawei-P8-Screenshots-Camera

המצלמה הקדמית מספקת פתרון נהדר לחובבי הסלפי וטוב שכך, שהרי נראה כי כולנו כבר מבקשים יותר מהמצלמה הקדמית במכשיר מאשר שרק תצלם אותנו. פונקציית ה”יופי” במכשיר עוזרת לנו להיראות טוב יותר ואיכות התמונה ב-8 מגה פיקסל אינה רק מצויינת, אלא מאפשרת לעבוד בקלות יתרה עם התמונה במגוון אפליקציות עיבוד לאחר הצילום.

סיכום

המקום הנכון באמצע שמנסה וואווי לתפוס באמצעות מכשיר הדגל P8 משתלב היטב בעולם הסמארטפונים הקיים. היצרנית השלישית בגודלה בעולם מצליחה להציג מכשיר פרימיום השם דגש על פשטות השימוש ומתמקדת בחלקים החשובים עבור קהל המשתמשים: סוללה, מצלמה, מסך וכמובן – חומרה.

השילוב שבנתה החברה ב-Huawei P8 מקבל את הערך המשמעותי ביותר שלו כאשר נוגע הדבר לצד המחיר. הסמארטפון מוצע במחיר משתלם בהרבה בהשוואה למתחרים המובילים בשוק ועל כן נותן להם פייט רציני. ממשק המשתמש הוא כנראה הקוץ הגדול ביותר ב-P8 ושם דרושה וואווי במקצה שיפורים נוסף, ואולם הערך הרב שבשילוב מערכת הפעלה המכווינה את המשתמש לביצוע פעולות חסכניות במכשיר הינה ללא ספק צעד חכם שתורם לשימוש בו רבות.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
6/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מחיר
  • עיצוב
  • חיי סוללה
מה פחות אהבנו
  • ממשק משתמש
  • זמן טעינה ארוך

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 2399 שקלים
  • שוק פתוח: 2379 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים