סוני בוחנת ממשק משתמש חדש

לאחר שריעננה סמסונג את ממשק המשתמש TouchWiz UX במכשיר ה-Galaxy S6, הגיע תורה של סוני להפיח חיים בממשק המשתמש המזדקן שלה, העונה לשם Xperia UI. החברה מחפשת כעת נסיינים בשוודיה שיבדקו את הממשק המעודכן.

הבטא תהיה זמינה רק עבור מכשירי ה-Xperia Z3, והיא תפעל בין ה-27 ביולי ל-13 בספטמבר. בתום תקופת הבדיקה, המשתמשים יוכלו לחזור למצב הקודם בלחיצת כפתור. לדברי סוני, הממשק החדש יביא “שינוי מרענן לחווית המשתמש”. בשלב זה לא ברור מה תכלול רשימת השינויים, אך ניתן לצפות לשינויים קוסמטיים רבים ואולי אפילו מספר יכולות חדשות.

יצרניות רבות בוקרו בעבר עקב השימוש בממשקי משתמש מיושנים עיצובית, איטיים ואף בלתי יציבים. סמסונג הייתה אחת מהאשמות העיקריות, כשהטמיעה פעמים רבות את ממשק המשתמש TouchWiz כשהוא מקרטע ועמוס פיצ’רים מיותרים. רק במכשירי ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge עשתה החברה שינוי תפיסתי והטמיעה בפעם הראשונה ממשק משתמש נקי ומהיר יותר.

ממשק המשתמש ב-Galaxy S6 Edge
ממשק המשתמש ב-Galaxy S6 Edge

בניגוד לממשקה של סמסונג, משתמש הממשק של סוני אינו סובל מבעיות ביצועים, אך הוא סובל מבעיה עיצובית – החברה ביצעה בו שינויים קוסמטיים מזעריים לאורך השנים, וכיום הוא נחשב מיושן עיצובית. בבטא החדשה סוני צפוייה לעצב מחדש את הממשק המיושן ולקרב אותו לשפת העיצוב המינימליסטית Material Design, בה דוגלת גוגל.

הבטא הסגורה תיערך בסמוך לתאריך ההכרזה המשוער של ספינת הדגל הבאה של סוני, כך שניתן להניח שאם היא תוכתר כהצלחה הממשק יככב במכשיר העל הבא מבית סוני.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים