משלוחי האייפד ממשיכים לרדת בעוד וואווי ו-LG מציגות צמיחה משמעותית

עולם הטאבלטים אינו בשיאו – וזה לא חדש לאיש מאיתנו. שוק הטאבלטים נמצא בירידה מתמשכת למעלה משנה, כאשר אפל, ענקית הטאבלטים וממציאת הקטגוריה, ממשיכה לאבד מנתח השוק שלה, שמצטמצם מיום ליום. כך עולה מתוך נתוניה של חברת המחקר IDC, המפרסמת את הערכותיה לשוק הטאבלטים עבור הרבעון השני ל-2015.

על פי IDC, עולם הטאבלטים ממשיך להציג ירידה חדה גם במהלך הרבעון השני של השנה, שהסתיים ב-30 ביוני. למעשה, הצטמצם שוק הטאבלטים בלא פחות מ-7%, כשסך כל המשלוחים עומדים על 44.7 מיליון יחידות, לעומת 48 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

כשזה נוגע ליצרניות המובילות, אפל ממשיכה לעמוד בראש הרשימה עם 24.5% מכלל השוק, אך מאבדת מנתחה ומציגה ירידה של 17.9% בהשוואה לאותו הרבעון בשנה שעברה. כך, שלחה החברה במהלך הרבעון 10.9 מיליון אייפדים, לעומת 13.3 מיליון. סמסונג, שנמצאת במקום השני עם 17% מכלל השוק, מציגה גם היא ירידה לא קטנה הנמדדת ב-12%.

IDC Global Tablets Market Q2 2015 Gadgety

לאן התנדף לו נתח השוק שאיבדו ענקיות הטכנולוגיה סמסונג ואפל, חשבתם לעצמכם? ובכן, פה חוגגות היצרניות LG ו-Huawei, המציגות גידול של 103.6% ו-246.4% בהתאמה, ומוכרות 3.6 מיליון טאבלטים כל אחת במהלך הרבעון. זאת למרות ש-LG לא השיקה כל טאבלט במהלך השנתיים האחרונות, מלבד ה-LG G Pad X 8.3, שהושק בלעדית ברשת הסלולר האמריקנית וריזון.

בשנה האחרונה נראה כי עולם הטאבלטים עומד על קנו ואף אחת מן היצרניות השונות בשוק לא הציגה כל שינוי או חידוש מרגשים. לאחרונה הכריזה הענקית הקוריאנית, סמסונג, על סדרת הטאבלטים הדקה בעולם, Galaxy Tab S2, ומנגד צפויה אפל בקרוב מאוד בקרוב מאוד להכריז על טאבלט ה-iPad Pro, דרכו תנסה לכבוש את לב המשתמשים פעם נוספת.

[interaction id=”55bb15e29716088507447b47″]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים