יוצר Five Nights at Freddy’s: “שונאים אותי, וזה קשה”

בשבוע שעבר יצא המשחק  Five Nights at Freddy’s 4. זהו המשחק הרביעי שיוצא בסדרת Five Nights at Freddy’s בתוך כשנה: קצב מסחרר בהשוואה לסדרות המשחקים הגדולות יותר, שהמהירות מביניהן זוכות לכותר חדש פעם בשנה לכל היותר. לא כל המעריצים הגיבו באופן חיובי לקצב שחרור המשחקים המהיר, ושפכו את חמתם לעבר יוצר המשחק, סקוט קאות’ון (Scott Cawthon).

באופן מפתיע, סקוט פרסם תגובה נרחבת ואישית, שמסבירה כמה הוא סובל, ומדוע הזעם של הגיימרים מוטעה ולא צריך להיות מכוון כלפיו. “זה נכון שיש הרבה שנאה כלפיי לאחרונה, בפורומים, ביוטיוב, וכו’. ואני אהיה כנה, זה קשה”, כתב סקוט באחד הדיונים ב-Steam, הפלטפורמה הדיגיטלית המצליחה בה המשחק נמכר. “אני חושב שישנם אנשים שלדעתם אני מבלה את ימיי בשחייה בזהב, […] משחרר משחקים ללא מאמץ ואז צוחק כל הדרך אל הבנק”.

ידעתם שבשנה שעברה עבדתי בחנות “הכל בדולר”? עבדתי בתור קופאי. היו לי שלושה מנהלים שהיו כולם עדיין בתיכון. לפכי כן עבדתי ב-“Target”, במקרר, פורק אוכל קפוא. לא היו לי חיים מוצלחים; ועכשיו כשהאל בירך אותי במעט הצלחה, אני עושה את המיטב כדי לנהוג בה באופן אחראי. אני לא חוגג בסופי שבוע, אני לא משתכר או שותה מרטיני. אני משחק מגה-מן עם הילדים שלי.

five-nights-ad

את הסיבה לכתיבת הפוסט האישי, סקוט מסביר גם כן. “אני רוצה שתדעו שאני אנושי. יש לי פגמים, ועשיתי הרבה טעויות. המשחקים שלי לא מושלמים, והם אף פעם לא יהיו מושלמים. אבל משהו חשוב יותר שאני רוצה להעביר לכולכם הוא לא להקשיב לאנשים שמבקרים הצלחה רק כי זו הצלחה. להיות טוב במשהו זה דבר שיש לשאוף אליו, ולא להפוך למשהו עוין”.

סדרת Five Nights at Freddy’s היא סדרה של משחקי אימה המתרחשים בחנויות שונות ברחבי ארצות הברית. השחקן מקבל את התפקיד של שומר הלילה, ועליו להשגיח על הבובות המכאניות, שיוצאות משליטה במהלך הלילות והופכות לבובות רצחניות. על השחקן לשרוד במשחק חמישה לילות, ועל כן שם הסדרה המוכר, Five Nights at Freddy’s. המשחקים הפכו ללהיט בקרב השחקנים ובעיקר ביוטיוב, שם הגיימרים נהנים להסריט ולצפות בגיימרים אחרים מגיבים להפתעות המפחידות במשחק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים