לראות בחשכה: Canon פיתחה את המצלמה עם החיישן הרגיש בעולם

יצרנית המצלמות הותיקה קנון פיתחה מצלמה חדשה ומתקדמת עם חיישן רגיש שמסוגל לצלם תמונות ברורות גם כאשר העין האנושית רואה חשיכה מוחלטת.

הרגישות של החיישן עומדת על לא פחות מ-4,000,000 ISO. לצורך השוואה, ה-ISO המקסימלי של מצלמות מקצועיות עומד על כ-25,600, בעוד שה-ISO המקסימלי של העין האנושית מוערך בכ-60,000. הרגישות העצומה מתקבלת ע”י שימוש בפיקסלים גדולים במיוחד: גודלו של כל פיקסל עומד על 19 מיקרון, גדול כמעט פי 300 מגודלו של פיקסל במצלמת סמארטפון, וגדול פי 9 מגודלו של פיקסל במצלמה מקצועית.

הפיקסלים העצומים מלקטים כמות עצומה של אור, אך הם מאלצים את החיישן לספק רזולוציה נמוכה העומדת על כ-2.26 מגה-פיקסלים בלבד, גבוהה רק במעט מהרזולוציה הדרושה לצילום וידאו Full HD.

canon-MH20F-SH-4-million-ISO-front-back

המצלמה עונה לשם MH20F-SH ומסוגלת לצלם וידאו ברזולוציית Full HD בקצבים של 24, 30 או 60 פריימים לשנייה. אף היכולות המרשימות, גודלה של המצלמה עומד על ארבעה אינץ’ לרוחב, לאורך ולגובה בלבד – קטנה וניידת לשימוש במצבים רבים. למרבה הצער, קנון לא שיחררה סרטון שמציג את כוחה של המצלמה החדשה, אך ניתן לצפות בסרטון שהופק לפני מספר שנים בעזרת אבטיפוס:

עלותה של המצלמה עומדת על לא פחות מ-30,000 דולרים, והיא זמינה לרכישה רק עבור שימושים תעשייתים, כגון אבטחה ותיעוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים