אינטל מכריזה על שני מעבדים חדשים לגיימרים בדור ה-Skylake

יצרנית המעבדים המובילה אינטל מכריזה על שני מעבדים עוצמתיים הניתנים להמהרה (Overclocking) בדור ה-Skylake, המיוצר בתהליך ייצור של 14 ננומטר.

המעבדים החדשים מהווים ישועה של ממש לשוק הגיימרים, שמחכה כבר למעלה משנתיים למעבדי גיימינג עוצמתיים חדשים מבית אינטל. בעיות תפוקה של תהליך הייצור בגודל 14 ננומטר הביאו לביטולם של המעבדים העוצמתיים בדור הקודם, Broadwell, ואילצו את אינטל לחכות לדור המעבדים הבא. דור ה-Skylake מציע ארכיטקטורת מעבד משופרת אך תהליך ייצור זהה, שאינטל נאבקה על מנת להפוך אותו למשתלם כלכלית בשימוש נרחב.

השבב הראשון מהווה חלק מסדרת ה-i5 לשוק הבינוני, ועונה לשם Intel Core i5 6600K. הוא מציע ארבע ליבות הפועלות במהירות שעון של 3.5 גיגה-הרץ, עם טורבו מובנה לעד 3.9 גיגה-הרץ. בגזרת הזיכרון תמצאו שישה מגה-בייט של זיכרון מסוג L3 ותמיכה בזיכרון דו ערוצי מסוג DDR4 במהירות של עד 2133 מגה-הרץ או מסוג DDR3L במהירות של עד 1600 מגה-בייט לשנייה.

INtel-SKL_i7_boxהשבב השני מהווה חלק מסדרת ה-i7 שמיועדת עבור השוק הגבוה. הוא זכה לשם Intel Core i7 6700K, והוא מציע ארבע ליבות שפועלות במהירות שעון של 4 גיגה-הרץ, עם טורבו מובנה לעד 4.2 גיגה-הרץ. כל ליבה מציעה שני נימי עיבוד בטכנולוגיית ה-HyperThreading המדמה פעולת מעבד מתומן ליבות. בגזרת הזיכרון תמצאו שמונה מגה-בייט של זיכרון מסוג L3 ותמיכה בזיכרון דו ערוצי מסוג DDR4 במהירות של עד 2133 מגה-הרץ או מסוג DDR3L במהירות של עד 1600 מגה-בייט לשנייה.

שני המעבדים מציעים את הליבה הגרפית Intel HD 530, שפועלת במהירות שעון של 1150 מגה-הרץ. בנוסף הם מציעים 16 נתיבי PCI Express 3.0 לחיבור כרטיסי מסך מהירים, פליטת חום של 91 וואט ותושבת מסוג LGA 1151. שני המעבדים תומכים בלוחות אם בעלי ערכת השבבים Z170, שמציעה יכולות המהרה מתקדמות – בנוסף למכפלת מעבד פתוחה, כעת ניתן להעלות גם את מהירות השעון הבסיסית של הלוח ובכך להשיג המהרה מקסימלית שמנצלת את מלוא הפוטנציאל הטמון בשבב.

אינטל הוסיפה תמיכה בשני סוגי זיכרון על מנת להקל את המעבר לזיכרון ה-DDR4, שמחירו עדיין גבוה בהרבה משל קודמו. למרבה הפלא, התמיכה בדור הקודם היא בזיכרונות חסכוניים בחשמל בלבד, מה שבוודאי ירגיז את קהל המשתמשים שיאלץ לקנות זכרונות חדשים. היעדר התמיכה בזיכרון ה-DDR3 הנפוץ, ככל הנראה אמורה לדרבן את המשתמשים לשדרג לזיכרון ה-DDR4 המהיר והמשופר.

מעבד ה-i5-6600K יאלץ אתכם להיפרד מ-243 דולר, בעוד שעבור ה-i7-6700K תשלמו 350 דולר. שני המעבדים יושקו ברבעון השלישי של השנה, ומיד אחריהם מעבדים נוספים המיועדים לשימוש ביתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים