סמסונג הכריזה על הכונן הגדול בעולם בנפח 16TB

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג מכריזה על כונן מחשב בעל נפח עצום של 16 טרה-בייט. למרבה ההפתעה, הכונן הוא לא כונן קשיח רגיל, אלא כונן SSD חסר חלקים נעים – מהסוג שעד כה הציע נפחים קטנים בהרבה משל יריבו בעל הפלטות.

את ההישג ההנדסי המרשים רושמת סמסונג לטכנולוגיית ה-V-NAND המתקדמת. היא מאפשרת לערום מספר שכבות של תאי זיכרון אחת על גבי השנייה ליצירת אחסון צפוף ודחוס במיוחד. בשנת 2013 תמכה טכנולוגייה זו ב-24 שכבות זיכרון, וכשנה לאחר מכן ב-36 שכבות וכעת, עם שיפור שיטות הייצור, היא תומכת בעד 48 שכבות. מספר השכבות הגבוה מאפשר את יצירתם של שבבים בעלי נפח מרשים של 32 גיגה-בייט לשבב בודד, גבוה בהרבה מכל שבב אחר כיום בשוק.

הכונן החדש, שזכה לשם הקליט PM1633a, נעזר בכ-480 שבבים על מנת ליצור נפח מעורר השתאות של 15.36 טרה-בייט.  לצורך השוואה, הכוננים הקשיחים הרגילים שיוצרו עד כה הציעו נפח מקסימלי של 8-10 טרה-בייט, בעוד שכונני ה-SSD הגדולים ביותר הציעו טרה-בייטים בודדים. על אף הנפח העצום, הכונן החדש מציע גודל סטנדרטי של 2.5 אינץ’, אליו הצליחה סמסונג לדחוס את השבבים המרובים.

כונני ה-SSD מבוססי הפלאש מהווים זה מספר שנים את המילה האחרונה בתחום האיחסון. הם מהירים יותר, חסכוניים יותר, ועמידים יותר מכוננים קשיחים רגילים. עם זאת, הם יקרים בהרבה מכוננים קשיחים ועד כה גם הציעו נפחים קטנים יחסית – בעיה שללא ספק עומדת להיפתר בקרוב כפי שהדגימה לנו סמסונג.

בעיית המחיר צפוייה לארח לנו חברה עוד מספר שנים, ואף שלא פורסם מידע אודות מחירו, הכונן החדש צפוי לאלץ אתכם להיפרד ממספר רבבות שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים