גאדג’טי מסקר: GoPro Hero 4 Session – קטנה וקשוחה

מה עוד לא נאמר על מצלמות ה-GoPro? יצירות המופת הקטנטנות והקשוחות פרצו לשוק לפני שנים בודדות ושינו לחלוטין את עולם הצילום. המעטפת העמידה יחד עם זווית הצילום הרחבה הופכות אותן למצויינות עבור כל ספורט אתגרי ושימושים רבים נוספים. הגיבורה התורנית היא ה-Hero 4 Session, המצלמה הקטנה ביותר שהשיקה החברה עד כה. בהיותה קטנה משמעותית וקלה ב-40 אחוז משאר חברותיה בסדרה, האם היא עדיין מסוגלת לספק את אותן התוצאות?

נוחות שימוש

המצלמה מציעה שני כפתורים בלבד יחד עם תצוגת OLED לבנה וצרה. רזולוציית התצוגה אינה גבוהה, אך היא קריאה וברורה גם תחת אור שמש ישיר. המחסור בכפתורים מוביל לכך שכל פעולה שהיא מעבר להתחלת/הפסקת הצילום דורשת מספר רב של לחיצות בלתי אינטואיטיביות, לעיתים גם לחיצות ארוכות. לא פעם מצאנו את עצמנו מנווטים בתוך תפריטים ארוכים בעזרת שני כפתורים בלבד, פעולה מייגעת שאורכת זמן רב.

GoPro-Session-gadgety-4

למרבה המזל, GoPro השכילה להציע אפליקציית שליטה מצויינת שזמינה למערכות iOS, Android ואפילו Windows Phone. פעולת הצימוד פשוטה יחסית, ואחריה אין צורך לגעת יותר במצלמה – ניתן לגשת אל כל היכולות דרך האפליקציה הפשוטה והאינטואיטיבית. ניתן להתחיל ולהפסיק את פעולת הצילום, לשנות מצבי צילום והגדרות, ואפילו לגשת לסרטונים שצולמו – כל זאת בפשטות, נוחות ומהירות.

המצלמה והאפליקציה מתקשרות ביניהן על גבי רשת ה-Wi-Fi, אשר מספקת טווח פעולה מרשים של כמה עשרות מטרים, גבוה בהרבה משל קישוריות ה-Bluetooth הנפוצה. החיסרון היחיד בשימוש ב-Wi-Fi הוא שכאשר המכשיר השולט מנותק מהאינטרנט, יאלץ המשתמש להתנתק קודם מהמצלמה על מנת לשתף את התכנים שצולמו.

איכות בנייה

כיאה למצלמות GoPro, יש לצפות כי המצלמה תהיה עמידה בפני מכות ונפילות. עם זאת, לעומת אחיותיה לסדרה, ה-Session נראית מעט פחות עמידה. היא לא מציעה מעטפת פלסטיק חיצונית קשיחה ועמידה, מה שאומר שכל מכה נספגת ישירות על ידי גוף המצלמה. היא עשוייה פלסטיק, ועטופה במעטפת גומי נעימה למגע, עם מיגון ממתכת לעדשה. היא רחוקה משברירית, אך אין ספק שנפילה עוצמתית עלולה להזיק לרכיבים הפנימיים.

על מנת לחבר את המצלמה לאביזרים חיצוניים, יש צורך בשימוש בשלדת פלסטיק בעלת תושבת, שמספקת הגנה נוספת. המעטפת הקטנטנה של ה-Session מאפשרת לה לספק מגוון רחב של צרכי צילום. ניתן להציב אותה כמעט בכל מקום, אפילו בתחתית של סקייטבורד זעיר – מקום אליו אף GoPro אחרת לא הצליחה להידחק עד כה.

GoPro-Session-gadgety-5

זמן סוללה

ה-Session מציעה סוללת ליתיום בקיבולת 1000 מילי-אמפר שעה. זמן הצילום הממוצע עומד על קצת יותר משעה וחצי, אך מסוגל לנשוק לשעתיים אם מכבים את פונקציית ה-Wi-Fi. אף שהנתונים נשמעים מעט מאכזבים על הנייר, חשוב לזכור כי מדובר בזמן צילום רציף – אם תזכרו להפסיק את פעולת הצילום בין גל לגל, או בין פעלול לפעלול, תוכלו לעבור יום צילום שלם ללא צורך בהטענה. המצלמה נאבקת לנצל בחוכמה כל אלקטרון ואלקטרון שמפיקה הסוללה הקטנטנה, והמסך הקטן והחסכוני ללא ספק עוזר לה במשימה זו.

הבעיה העיקרית עם הסוללה של המצלמה היא אחרת – על מנת לכבות אותה יש צורך במעבר דרך שבעת מדורי הגיהינום. ראשית, כפתור הכיבוי באפליקציה הוא אינו כפתור כיבוי כלל וכלל – הוא מכניס את המצלמה למצב שינה חלקי, בו קישוריות ה-WiFi נשארת בפעולה והיא מחכה לאות מהאפליקציה על מנת להתעורר.

מצב זה זולל סוללה ומסוגל לרוקן אותה תוך שעות ספורות, בעוד שהוא מותיר אתכם עם מצלמה מתה ביד. הדרך היחידה לכבות את המצלמה היא לחיצה על כפתור הכיבוי הפיזי, וגם זו משימה לא פשוטה: לחיצה קצרה מידי על הכפתור תכניס את המצלמה לאותו מצב השינה שהוזכר מעלה, ורק לחיצה ארוכה מספיק תכבה באמת את המצלמה.

ביצועים

GoPro-Session-gadgety-3

המצלמה מצלמת וידאו ברזולוציית Full HD בקצב של עד 60 פריימים לשנייה. ניתן לצלם גם ברזולוציית Quad HD, אך ביחס מסך חסר תועלת של 4:3. הסרטונים המופקים חדים בצורה מספקת עם רוויה וניגודיות טובים למדי. המצלמה מספקת תוצאות טובות באור יום, אך ברגע שבו כמות האור פוחתת – כך גם יורדת איכות הצילום, התמונה הופכת להיות פחות חדה ונוספת אלייה כמות מכובדת של רעש. היינו שמחים לראות רזולוציות גבוהות יותר ורמת פירוט גבוהה יותר, אשר מציעות המצלמות המתקדמות יותר בסדרה – Hero 4 Black או Hero 4 Silver.

ה-Session מסוגלת לצלם סרטונים בהילוך איטי ברזולוציית HD ובמהירות של 100 פריימים לשנייה. היא מציעה גם תכונה העונה לשם SuperView – מצב שנעזר בגודל החיישן המלא ומכווץ את התמונה לפורמט רחב של 16:9 על מנת ליצור זווית רחבה במיוחד. המצלמה מפיקה תמונות סטילס ברזולוציית 8 מגה-פיקסל. התמונות מציעות חדות זהה לשל הסרטונים, על אף הרזולוציה הגבוהה יותר. קיים גם מצב בשם Time Lapse שמצלם תמונה בכל מספר מוגדר של שניות. במהלך השימוש במצלמה ניכר כי ייצוב אופטי היה יכול לתרום רבות – במהלך נסיעה על משטחים לא חלקים התמונה רועדת ומטושטשת, מה שפוגם בחווית הצפייה.

אביזרים

הגדולה האמיתית של מצלמות ה-GoPro טמונה באביזריהן: החברה פיתחה עשרות אביזרים רשמיים, כולם תומכים באותה תושבת סטנדרטית ויציבה כסלע שניתן להבריג בעזרת היד ולחזק עוד יותר עם מברג. בין האביזרים המוצעים תוכלו למצוא זרועות מתכווננות, מקלות צפים, רצועה ליד, רתמת חזה, רתמת ראש, רתמה לכלב, חיבורים למגוון קסדות, והרשימה נמשכת. קיבלנו לסקירה את Jaws, זרוע מתכווננת, ואת The Handler – מקל צף לשימוש בים או בבריכה.

Jaws – מתחבר לכל מקום

האביזר העונה לשם Jaws מורכב ממספר חוליות קשיחות שניתן לכוונן (תוך שימוש בכוח רב) על מנת שיפנו את המצלמה לכיוון הרצוי. החוליות העמידות עשויות מפלסטיק קשיח ונשארות במקומן בכל סוג של פעילות אתגרית. החוליות מתחברות אל התופסן הכי קשוח שראינו אי פעם: הוא עשוי משילוב מחוכם של פלסטיק קשיח וגומי איכותי ובנוי כמו טנק. הקפיץ העצום שבפנים מסוגל להיצמד אל כל משטח בעוצמה רבה ומאפשר להציב את ה-GoPro כמעט בכל מקום.

GoPro-Session-accessories-gadgety
מצלמת GoPro Hero 4 Session עם תופסן Jaws (צילום: גאדג’טי)

The Handler – ידית נוחה

האביזר השני עונה לשם The Handler – מקל צף אליו מתחברת המצלמה. המקל עשוי מפלסטיק קשיח העטוף בספוג רך למגע שנותן אחיזה מצויינת. אל המקל מחוברת רצועה ליד שמונעת מהמצלמה לשוט אל עבר האופק בכל פעם שמגיע גל חזק במיוחד. בדומה ל-Jaws, המקל בנוי בצורה עמידה ואיכותית להפליא ובהחלט מתוכנן לספוג כמה מכות.

סיכום

GoPro סיפקה לקהל המשתמשים מצלמת אקסטרים עמידה ואיכותית כמו שרק היא יודעת. היא הוכיחה שהיא מסוגלת להקטין בצורה ניכרת את הגודל והמשקל בצורה ניכרת ועדיין לספק איכות צילום נהדרת, בכך היא נותנת מענה למגוון רחב עוד יותר של צרכי צילום. על אף שה-Session לא מסוגלת להתחרות באיכות הצילום המקצועית של מצלמות הדגל מבית החברה, היא מהווה פיתרון מצויין עבור מי שמחפש את מצלמת האקסטרים הכי קומפקטית ורב תכליתית בשוק. מחיר מומלץ לצרכן: 2189 שקלים חדשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים