דיווח: מכשירי אנדרואיד יגיעו עם כמות קטנה יותר של אפליקציות מובנות

מכשירי אנדרואיד רבים מגיעים עם מספר לא מבוטל של אפליקציות אשר מותקנות מבעוד מועד על המכשיר. בעוד שישנן מספר אפליקציות שימושיות שאכן צריכות להיות שם, יש מספר גדול של אפליקציות המותקנות על המכשיר אשר עבור המשתמש הפשוט אין כל צורך בהן – וכל זאת על פי הוראותיה של גוגל. ייתכן שבגוגל הבינו כי מדובר בחווית שימוש גרועה למדי, כאשר על פי דיווח חדש, עושה רושם כי החברה צימצמה את מספר האפליקציות אותן היא מחייבת את היצרניות להתקין מראש.

כיום כל יצרנית של מכשירי אנדרואיד מחוייבת להתקין סט מוגדר וקבוע מראש של אפליקציות שקידמו את השירותים השונים של גוגל. אם למשל יצרנית סמארטפונים כלשהי מעוניינת להתקין את אפליקציית YouTube על מכשירה, אז היא חייבת להתקין את כל שאר האפליקציות של גוגל – או הכל או כלום. על פי סט החוקים החדש, רשימת האפליקציות תצומצם ואפליקציות אלו יוסרו ממנה: Google+, Google Play Games, Google Play Books ו-Google Newsstand. בשורה התחתונה, הדבר אומר שהיצרניות עדיין יהיו מחויבות להתקין את כל שאר האפליקציות, אך כעת הרשימה התקצרה.

אם מישהו מהקוראים אכן עושה שימוש באחת מהאפליקציות הנ”ל, אל חשש, מאחר והן עדיין יהיו זמינות להורדה מחנות האפליקציות של גוגל ויזכו לעדכונים שוטפים כפי שהיה עד עכשיו. לראייה, מדיווחים שמגיעים עולה כי מכשיר ה- Galaxy Note 5 כבר אינו כולל את האפליקציה “הפופולרית” +Google, אך היא כמובן עדיין קיימת בחנות וזמינה להורדה.

חשוב להסביר כי השינוי מעיד על כך שמעתה כבר לא נראה את מכשירי האנדרואיד מפוצצים באפליקציות שאין בהם צורך. המפעילות הסלולריות ויצרניות המכשירים עדיין יוכלו למלא את המכשירים באפליקציות ושירותים שלהן, כך שעדיין רחוק היום בו נקבל גרסת אנדרואיד נקייה במרבית המכשירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים