אחרי חודש אחד בלבד: 75 מיליון משתמשים ב-Windows 10

בתמונה: סאטיה נאדלה, מנכ”ל מיקרוסופט (קרדיט: יח”צ מיקרוסופט)

לאחר שנים של שיווק מערכות הפעלה, חלקן זכורות לטובה וחלקן הלכו בדרך השנייה, זו הפעם הראשונה שמיקרוסופט רואה נתונים כאלה. אחרי חודש אחד בלבד מהיום בו החלה בהפצת מערכת ההפעלה האחרונה שלה, Windows 10, חוגגת החברה לא פחות מ-75 מיליון משתמשים.

הנתון המעודד (בעיקר את מיקרוסופט) מתרחש הודות למהלך השונה שנקטה החברה, כשהחליטה להציע את המערכת החדשה כשדרוג בחינם. כך בהשוואה ניתן לראות את Windows 8, אשר לאחר לא פחות משישה חודשים הצליחה למכור 100 מיליון עותקים, שאינם כוללים בהכרח התקנה ואקטיבציה.

הרעש שעוררה מיקרוסופט עם מערכת ההפעלה האחרונה, ככל הנראה העיר את כל המשתמשים שעד היום חשבו שהחברה מרדמונד כבר לא יכולה לחדש להם, ובעקבות ההשקה החלו לצוץ נתונים נוספים. לדבריו של יוסוף מדי (Yusuf Mehdi), יותר מ-90,000 מחשבים וטאבלטים חדשים הופעלו בעזרת המערכת האחרונה, 122 שנים של זמן משחק הוזרמו למחשבים שמריצים Windows 10 דרך Xbox One, והנתון המפתיע ביותר הוא שבחנות האפליקציות נרשמו פי 6 יותר הורדות מאשר ב-Windows 8.

אין ספק שהשדרוג החינמי שיזמה מיקרוסופט משך הרבה מהמשתמשים לשדרג למערכת החדשה, מה שתרם הרבה בעיקר לנתון האחרון שהוצג. למיקרוסופט לקח הרבה זמן לשווק את חנות האפליקציות למערכת ההפעלה Window 8 ועד לרגע שהושקה המערכת האחרונה, עתידה לא היה ברור.

רבים מהמפתחים חיכו שמספר המשתמשים באפליקציות יעלה, על מנת שימשיכו לפתח עבורה עוד אפליקציות, אך עקב מספר האפליקציות המועט רבים מהמשתמשים פסקו מלהכנס לחנות. הבאזז שהגיע עם המערכת החדשה, הוא זה שעודד את המשתמשים לחקור יותר את היצירה האחרונה של מיקרוסופט, וכלל בין היתר מספר הורדות גבוה של אפליקציות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים