תכירו את M: העוזרת האישית החדשה של פייסבוק

לאן שלא נפנה נוכל לראות ישות דיגיטלית כזו או אחרת עם אינטיליגנציה מלאכותית שמנסה לסייע לנו לבצע מטלות שונות או להציג לנו מידע לפני שביקשנו אותו. לאחר גוגל, אפל ומיקרוסופט, גם פייסבוק רוצה להיכנס לתמונה ומכריזה על פרויקט חדש בשם “M” שעתיד להכניס גם את הרשת החברתית הגדולה בעולם למירוץ החימוש בתחום העוזרות האישיות.

אז מה זה בעצם M? ובכן, בניגוד למרבית המתחרים בשוק, לא מדובר באפליקציה או שירות עצמאי ונפרד, אלא בשירות שמולבש על הצ’אט של פייסבוק (Facebook Messanger) וכל האינטראקציה עמו מתבצעת בהתכתבות – ממש כמו שיחה עם בן אדם רגיל. כך למשל, ניתן יהיה לבקש מ-M להזמין מקומות למסעדה, לשלוח פרחים לאדם קרוב ועוד בשפה אנושית וללא צורך בהתאמה או בהגדרה מדויקת של הבקשה.

דוד מרקוס, המוביל העסקי של יחידת המסנג’ר בפייסבוק, חשף את השירות החדש אמש (ד’) בפוסט פתוח שפרסם בפייסבוק. בפוסט הסביר כי מדובר בשלבים הראשונים של השירות והדגיש כי הם רק בתחילת דרכם. מרקוס אף חידד וטען כי ההבדל בין M לשאר המתחרים הוא ש-M תוכל לבצע פעולות והזמנות בשם המשתמש ובכך לא רק תציע לו את המידע אלא גם תבצע עבורו את המטלות.

נכון לכתיבת שורות אלה, M לא זמינה לקהל הרחב, אלא נבדקת תחילה באופן פנימי בתוך פייסבוק. לצד זאת, אנו מאמינים כי השירות החדש יראה אור, לפחות בארה”ב, בחודשים הקרובים ובהדרגה ישוחרר למדינות נוספות בעולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים