גאדג’טי מסקר: Meizu m2 Note – התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שלכם

Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

אם עד לפני מספר שנים יצרניות הסמארטפונים הסיניות תפסו חלק מצומצם עד כדי בלתי מורגש בשוק הסמארטפונים, הרי שהיום זהו ממש לא המצב. היצרניות הסיניות נחשבות ליצרניות סמארטפונים מן המניין, כאשר רבות מהן אף מצמצמות פערים מול אפל וסמסונג, השולטות ביד רמה בשוק הסמארטפונים בשנים האחרונות.

אחת מהן הינה Meizu, יצרנית סמארטפונים בת 5 שנים בלבד, שדואגת לספק לנו סמארטפונים בעלי יחס תמורה עבור מחיר מבין הגבוהים ביותר בשוק. אחד מאלו הינו ה-m2 Note, הפאבלט בעל תג המחיר מבין הנגישים ביותר מבית החברה המוצע לצרכן הישראלי.

זה, שהוצג כחצי שנה בלבד לאחר קודמו, מתיימר לספק עבור המשתמש הישראלי את התמורה הטובה ביותר עבור כספו. אז החלטנו לקחת את הבטחה זו לבדיקה והתוצאות בסקירה שלפניכם.

האריזה ותכולתה

התרשמותנו לטובה מן המכשיר מתחילה באריזתו. זו מעוצבת בצורה מינימליסטית למדי, אם כי אינה קטנה, ומציגה בחלקה העליון את שם המכשיר, בעוד מאחור נמצא את פרטי היבואן, מספרו הסידורי ועוד. כשנפתח את הקופסה ימצא לפנינו המכשיר במלוא הדרו, ומצידו הימני סיכה ייעודית להוצאת מגירת הסים. מלבד זאת, שומרת האריזה על עיצובה המינימליסטי ומגבירה את החשק להתחיל לנבור בתוכה.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

באריזה ניתן למצוא:

  • סמארטפון Meizu m2 Note
  • ספרי עזר והוראות שימוש
  • כבל נתונים וטעינה MicroUSB-to-USB
  • שנאי מתח הכולל חיבור USB
  • סיכה ייעודית לפתיחת מגירת הסים וכרטיס הזיכרון

עיצוב ואיכות בנייה

ה-Meizu m2 Note לא מציג עיצוב חדשני או מודרני במיוחד בהשוואה לקודמו, ה-m1 Note, וכולל גוף פלסטיק זול, המזכיר לנו לא מעט את זה של ה-iPhone 5C הותיק. מאחורי מסך ה-Full HD בגודל 5.5 אינץ’, בגב המכשיר, נמצא את מצלמת ה-13 מגה פיקסל ופלאש ה-LED הכפול.

בצידו הימני של המכשיר נמצאת מגירת הסים בעלת השימוש הכפול, המאפשרת לשלב במכשיר שני כרטיסי סים מסוג NanoSIM או, במקרה שיחפוץ המשתמשים להרחיב את זכרונו הפנימי, מאפשרת המגירה לשלב כרטיס סים וכרטיס זיכרון מסוג MicroSD.

Meizu M2 Note (משמאל) מול ה-M1 Note (צילום ועיבוד: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (משמאל) מול ה-M1 Note (צילום ועיבוד: גאדג’טי)

בדופן המכשיר השמאלית שוכנים להם כפתורי וויסות הוליום וכן כפתור הנעילה, העשויים גם הם פלסטיק. מיקום כפתור הנעילה/כיבוי והדלקה בצד השמאלי של המכשיר מעט לא נוח ומקשה על השימוש, אך ניתן להתרגל לכך, שכן זיהוי הכפתורים פשוט ונוח, גם ללא הסטת המבט אליהם. כבר בהקשה הראשונה הבחנו כי הם מרגישים רופפים ומספקים תחושה די זולה. בחלקו התחתון של המכשיר נמצא רמקול ומחבר Micro USB, בעוד בחלקו העליון ימצא חיבור ה-3.5 מ”מ עבור אוזניות ומקרופון.

את כפתור הבית הוירטואלי במכשיר מחליף כפתור בית פיזי, אותו הגדירה החברה כ”מהפכני”, שכן הוא מאפשר זיהוי הקשה בשתי רמות – לחיצה פיזית, המובילה ליציאה מכל עמוד בו אנו נמצאים ישירות למסך הבית וכן נגיעה על גבי הכפתור, שמשמשת ככפתור החזרה אחורה.

כפתור זה מהווה למהפכה עבור מייזו כיוון שבמרבית מכשיריה הקודמים, נאלצו המשתמשים להסתפק בכפתור חזרה וירטואלי. בבדיקתנו, הכפתור תפקד בשתי הרמות בצורה מעולה, אך בדיוק כמו שאר הכפתורים במכשיר, מרגיש מעט זול ושביר.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

חומרה וביצועים

מתחת למכסה המנוע של הפאבלט נמצאת מערכת על שבב מסוג MT6753 מבית מדיה טק, הכוללת 8 ליבות Cortex-A53 בתדר שעון של 1.3GHz, בניגוד לתדר שעון של 1.7GHz שראינו ב-m1 Note. לצידה פועל המאיץ הגרפי Mali-T720 וכן 2GB זיכרון עבודה (RAM).

אלו מספקים ביצועים סבירים לחלוטין ובשימוש יום-יומי המכשיר פועל במהירות ומגיב ללא היסוס. גם בעת שימוש יותר אינטנסיבי, הכולל גלישה במספר גדול של חלונות, ניהול שיחות בווטסאפ, צילום וגלישה בפייסבוק, הגיב המכשיר במהירות המוכרת לנו מדורו הקודם. כצפוי, מפעם לפעם גרם לנו המכשיר להמתין מספר שניות לפני שביצע את דרישותנו, גם בביצוע שימוש בסיסי למדי כמו פתיחת אפליקציות.

ה-m2 Note מתמודד בצורה סבירה לחלוטין עם משחקים קלילים, אך כשניסינו להריץ את משחקים מעט יותר כבדים ובעלי דרישות גרפיקה אינטנסיביות, חווינו מעט לאגים ותקיעות בלתי רצויות. את אלו כמובן יש לשייך לערכת השבבים והמעבד הגרפי, הפונים לשוק הנמוך, אך עבור מכשיר מן הסוג הזה וביחס למחירו – אין ספק כי הביצועים מספקים ואף קצת יותר מכך.

מסך ותצוגה

ה-m2 Note כולל פאנל מסוג IGZO בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080P, שיציג תמונות, סרטוני וידאו וכל תוכן ש”תזרקו” עליו באופן חד, ברור ועם צבעים חיים ומדוייקים למדי. בהירות המסך גבוהה וגם בימי הקיץ הקשים בישראל, תחת אור השמש הקודחת, התוכן המוצג על גבי המסך יהיה אפשרי לקריאה.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

טמפרטורת הצבע במכשיר ניתנת להתאמה אישית על ידי המשתמש, אותה יוכל לשנות בהתאם להעדפותיו דרך עמוד הגדרות התצוגה במכשיר. גם כשזה נוגע לזוויות צפיה, לא חווינו בכל בעיה מיוחדת במינה, והמבט של חבריכם אל המכשיר מעבר לכתף יהיה אפשרי. בשורה התחתונה, מדובר במסך מרשים למדי וככל הנראה הטוב ביותר שנקבל עבור מחיר המכשיר הנמוך.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מערכת ההפעלה שרצה על גבי ה-m2 Note הינה לא אחרת מאשר אנדרואיד Lollipop בגרסה 5.1, שעל גביה נמצא ממשק Flyme העצמאי של מייזו בגרסה 4.5 החדשה. אנו לא נראה פה כל שינוי משמעותי וממשק החברה הינו מהיר, קליל ונקי למדי. אין ספק שבכל הנוגע ליעילותו ומהירותו, ביצעה מייזו עבודה נפלאה שכן הוא נקי מאפליקציות וכלל לא עמוס.

לא תמצאו כאן את מגירת האפליקציות אותה אנו רגילים לראות במכשירי אנדרואיד, כאשר כל האפליקציות יותקנו באפן אוטומטי על גבי מסכי הבית, בדומה למתבצע ב-iOS. אך אל דאגה, במקרה שאתם לא חובבי האייקונים הגדולים והאפליקציות המפוזרות בכל מסכי הבית, תמיד תוכלו להתקין לאנצ’ר צד שלישי שישנה זאת.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

כמו כל יצרניות אנדראויד, שילבה מייזו במערכת ההפעלה מספר אפליקציות מותקנות מראש, אלו התגלו כיעילות במיוחד. ביניהן נמצא צייר, אפליקציית פתקים נוחה במיוחד וגם אפליקציית ניהול מערכת הנקראת “מרכז אבטחה” ומשלבת כלים נוחים במיוחד, בניהם – כלי לניהול זיכרון המכשיר, כלי סריקה וגילוי של וירוסים, ניהול התעבורה ברשת ועוד.

כפתור החזרה הוירטואלי שקטע את תוכן המסך והוצג במרבית הזמן הוסר ובמקומו תוכלו להשתמש בנגיעה על גבי כפתור הבית הפיזי לצורך חזרה לאחור – בהחלט מדובר בשינוי מבורך. למרות שהמכשיר כולל מסך גדול במיוחד המשייך אותו לקטגוריית הפאבלטים, לא נראה כאן יכולות מולטי טאסקינג מתקדמות. מסך האפליקציות האחרונות יוצג במשיכה מתחתית המכשיר כלפי מעלה, שם יוצגו אייקוני האפליקציות בלבד, בדומה מאוד לגרסאות ישנות של iOS.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

עבור המשתמש הישראלי קיימת במכשיר אופציה לבחירה בשפה העברית, אך לעיתים התרגום לקוי במיוחד ואינו תקין מבחינה לשונית. היינו רוצים לראות תרגום קצת יותר טוב לעברית, זה ודאי יתקבל דרך עדכוני תוכנה, אך לעת עתה מדובר במצב סביל ואין מקרה בו המשתמש לא יבין את הנכתב.

מולטימדיה

בכל הנוגע לפן המולטימדיה, ה-m2 Note מעט מאכזב. הוא כולל רמקול מונו בודד הממוקם בחלקו התחתון, שמאכזב בכל ההיבטים. העוצמה המקסימלית אליה מגיע נמוכה מאוד ולעיתים אף התקשנו לשמוע את המכשיר מצלצל בעת שהיינו מעט רחוקים ממנו. נוסף על כך, השמע אותו מפיק הרמקול הינו מתכתי, צורם ולא איכותי כלל, כך שחווית השמע מן הרמקול בהחלט נמוכה.

עוד נמצא במכשיר חיבור 3.5 מ”מ עבור אוזניות ומיקרופון, וכן את אפרכסת המכשיר, הממוקמת בצמוד למצלמת הסלפי הקדמית. זו, ששימשה אותנו עבור מרבית השיחות, הייתה די חלשה וסיפקה איכות שיחה בינונית בלבד. ביטול הרעשים במכשיר לוקה בחסר ולעיתים הצד השני בשיחה התקשה לשמוע אותנו כראוי.

עם זאת, בקדמת המכשיר נמצא מסך בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית Full HD שמספק חווית צפייה נפלאה בכל הקשור למולטימדיה, סרטים, תמונות וסרטוני וידאו שונים. כך, מספיק שתחברו את ה-m2 Note לרמקול חיצוני וחווית המולטימדיה תשתפר בכמה רמות.

מצלמה

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

מצלמת המכשיר הראשית כוללת חיישן ברזולוציית 13 מגה פיקסל בעל פלאש LED בעל שתי טמפרטורות צבע. זו תספק, בתנאי תאורה טובים (במיוחד תחת אור שמש) ‘ תמונות איכותיות, חדות ובעלות צבעים מדוייקים למדי. צילום התמונות בשילוב עם הפוקוס האוטומטי מתבצעים באופן די מהיר, אם כי בעת תנועה התקשנו לתפוס תמונות במהירות ויעילות. גם צילום הוידאו במכשיר, המתבצע באיכות 1080P 2160P 4K , מצליח להפיק תוצאות טובות ואיכותיות למדי בתנאי תאורה טובים.

בתנאי תאורה לקויים תוצאות המצלמה יהיו פחות טובות באופן משמעותי, בעוד פלאש ה-LED הכפול מסייע לקבלת תוצאות סבירות, אך לא מהטובות שראינו.

Meizu-M2-Note-Pic-1

חיישן מצלמת ה”סלפי” הקדמית מגיע ברזולוציית 5 מגה פיקסל ומפיק תוצאות מרשימות המתבטאות בתמונות חדות בעלות צבעים חיים.

סוללה

ב-m2 Note ניתן למצוא סוללת 3,100mAh, הקטנה ב-40mAh בודדים מזו ששולבה בקודמו, כך שלא ניתן להבחין בכל שינוי מהותי בחיי הסוללה, הממשיכה לתפקד מעולה. הסוללה, שאינה ניתנת להחלפה וחבויה תחת יחידת הפוליקרבונט השלמה, תעזור לכם לעבור יום עבודה מלא, מ-7 בבוקר ועד ל-5 אחה”צ בקלות וללא צורך בטעינה נוספת, בהתייחס לשימוש נורמטיבי בלבד, כמובן.

כך, בשימוש הכולל סטנדרטי הכולל מעט גלישה באינטרנט, צילום, הודעות, שיחות, ווטסאפ וקצת מיילים, הצלחנו לסיים את היום בשעה 18:00 עם כ-30% סוללה. לאלו מכם ששימושיהם מעט יותר אינטנסיביים, אנו בטוחים כי לא תתקלו בבעיה לעבור את היום ללא הצורך בהיסחבות עם פק”ל כיסים הכולל שנאי וכבל USB.

Meizu M2 Note (צילום: גאדג'טי)
Meizu M2 Note (צילום: גאדג’טי)

סיכום

בשורה התחתונה, ה-Meizu m2 Note יותר ממצדיק את התשלום עבורו, שכן בגינו יזכו המשתמשים לקבל מסך איכותי הקריא גם תחת אור שמש, סוללה מעולה שתעביר אותם גם בימים הקשים, מצלמה שתספק בתנאים טובים תמונות איכותיות ומערך עיבוד בעל ביצועים מספקים, לפחות עבור המשתמש הממוצע.

לאחר תקופה בה בילינו עם המכשיר, אנו יכולים להגיד בלב שקט כי מדובר באחד המכשירים בעלי יחס התמורה עבור מחיר הגבוהים ביותר בהם נתקלנו. עבור אלו שדרישותיהם מהסמארטפון אינן מהגבוהות ביותר, ביניהם מבוגרים, ילדים או בני נוער שלא מעוניינים או יכולים לבזבז אלפי שקלים עבור מכשיר דגל כזה או אחר, ה-m2 Note בהחלט עשוי להוות לבחירה הנכונה.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
7/10
8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מחיר
  • מסך
  • סוללה
מה פחות אהבנו
  • רמקול חלש וצורם
  • תחושת פלסטיק זול
  • עברית לקויה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (באג): 999 שקלים
  • שוק פתוח: 949 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים