מכשיר הדגל Sony Xperia Z5 נחשף בוידאו

יומיים לפני אירוע ההכרזה שצפוי להתקיים במסגרת תערוכת IFA 2015 בברלין, קטע וידאו שצולם על ידי גוף תקשורת צרפתי בו מוצג סמארטפון ה-Xperia Z5 של סוני בשלמותו, דלף לרשת. הוידאו לא חושף יותר מדי פרטים על מפרטו הטכני של המכשיר, אך הוא מציג לראשונה את עיצובו הסופי של המכשיר ואף מאשר את קיומם של שני דגמים נלווים – קומפקט ופרימיום.

כפי שניתן לראות בוידאו, Xperia Z5 דומה מאד לכל קודמיו במשפחת Z ומגיע באריזה מלבנית עם פינות מחודדות. בצידו הימני של המכשיר ממוקם לראשונה חיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע, מה שאילץ את סוני לדחוף מטה את בקר השליטה בעוצמת השמע ואת לחצן הכיבוי וההדלקה. בנוסף, מאשר הוידאו את קיומו של חיישן צילום ברזולוציית 23 מגה-פיקסל ואת השימוש בממשק Xperia UI משודרג במעט, אך לא באחד שונה בתכלית.

כפי שפרסמנו אתמול, פרט לגדלי המסך, שלושת הדגמים בסדרת Xperia Z5 צפויים לחלוק את אותו המפרט: מעבד מתומן ליבות על גבי ערכת השבבים Snapdragon 810, זיכרון RAM בנפח 3GB, רכיב אחסון בנפח 32GB, מצלמה ראשית עם חיישן ברזולוציית 23 מגה-פיקסל עם יכולת צילום וידאו ב-4K, ומצלמה משנית עם חיישן 8 מגה-פיקסל.

עוד פורסם אתמול ברשת כי לדגם ה-Xperia Z5 Premium מסך 5.5 אינץ’ ברזולוציה חסרת תקדים של Ultra HD 4K, אם כי אנחנו נוטים לפקפק מעט בנתון הזה. חברת הבת של סוני, Japan Display, מעולם לא הכריזה על יכולת שכזו, ורק לאחרונה החלה בייצור המוני של מסכי 5.5 אינץ’ ברזולוציית Quad HD. לפיכך, אנחנו ממשיכים להאמין בנכונותם של הדיווחים הוותיקים יותר המציירים מצב קצת יותר הגיוני:

Xperia Z5 Compact Xperia Z5 Xperia Z5 Premium
מסך
4.6 אינץ’
ברזולוציית HD 720p
5.2 אינץ’
ברזולוציית Full HD
5.5 אינץ’
ברזולוציית Quad HD
סוללה
2600mAh~ 3000mAh~ 3200mAh~

אירוע ההכרזה של סוני יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעות הבוקר. אנחנו בגאדג’טי נדווח על כל המתרחש בברלין.

עדכון (11:20) – הובא לתשומת ליבנו בתגובות לכתבה כי נציג סוני המופיע בוידאו טוען כי Xperia Z5 Premium הוא הסמארטפון הראשון בעולם עם מסך ברזולוציית 4K. את הפרטים המלאים נקבל בהכרזה הרשמית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים