אינטל תנסה לכבוש את הגיימרים עם מעבדי ה-Skylake, אבל לא רק אותם

דור המעבדים השישי של חברת אינטל, הנושא את שם הקוד הפנימי Skylake, מספק שדרוג לדור הקודם שיספק ביצועים גבוהים יותר וצריכת חשמל נמוכה יותר. אולם עושה רושם כי לא השיפור בביצועים מדור לדור הוא הדבר שמהווה את עיקר עניינה של החברה, אלא דווקא הפריסה הרחבה על כמה שיותר תחומים, והדבר ניכר במיוחד בדרך בה הציגה אינטל את דור המעבדים החדש.

יד ביד עם מיקרוסופט

אי אפשר להזכיר את אינטל מבלי להתייחס למיקרוסופט. שתי החברות ידעו יחד עליות ומורדות לאורך שנות העבודה הרבות יחד והשקתה של Windows 10 נעשית לא במקרה לצד השקתה של סדרת המעבדים החדשה של אינטל.

יחד עם מיקרוסופט ושותפות נוספות בתחום המחשבים והמובייל, תנסה אינטל להמשיך ולדחוף קדימה את שוק המחשבים המדשדש ולצידו להמשיך ולפתח את תחום מחשבי ה-2 ב-1 הצומח, עליו שמה אינטל הדגש כבר עם מעבדי ה-Core M הראשונים שהוצגו בשנה שעברה, כאשר השנה מצטרפת אליה מיקרוסופט עם תמיכה רחבה במכשירים מסוג זה גם מצד מערכת ההפעלה.

Windows 10 (צילום: גאדג'טי)
Windows 10 (צילום: גאדג’טי)

עם דור ה-Skylake מציגה אינטל חלוקה לשלוש רמות מעבדים, Core m3, Core m5 ו-Core m7 אשר ישולבו במחשבי 2 ב-1 וטאבלטים שיציגו מגוון יכולות, החל ממכשירים בסיסיים ועד לדגמים בעלי ביצועים מרשימים ככל האפשר, שיוצגו תוך שמירה על מימדים קטנים וחיי סוללה ארוכים. דווקא בקטגוריה זו נמצא הפתח לגידול המשמעותי ביותר, הן עבור אינטל והן עבור מיקרוסופט, שהרי שם יימצאו גם הפונקציונליות (מצידה של ווינדוס 10) וגם כח העיבוד שיספק רבים מאנשי העסקים והסטודנטים הדורשים כלי מחשוב נייד עימו ניתן גם לעבוד באופן שוטף.

כל העוצמה בגיימינג

דגש מיוחד קיבל תחום הגיימינג מאינטל בהצגת סדרת המעבדים החדשה. באינטל מסתכלים לכיוונם של 1.2 מיליארד גיימרים בעולם המשתמשים במחשב, ולא בקונסולה בלבד, כאשר הם מבלים את זמנם בתוך עולמות המשחק.

קירק סקאוגן, מנהל קבוצת המחשוב של אינטל (צילום: גאדג'טי)
קירק סקאוגן, מנהל קבוצת המחשוב של אינטל (צילום: גאדג’טי)

מעבדי ה-Skylake מסוגלים לספק פיתרון עבור 80% מהדרישות הגרפיות הקיימות כיום, כך מספר ולנטין קפלן, מנהל התכנון של Skylake, בראיון לגאדג’טי. לדבריו מוסיפה שלומית וייס, סגן נשיא בקבוצת פלטפורמות באינטל ומנהלת קבוצת התכנון של מוצרי הקליינט, ומציינת באופן מפורש למדי שהמעבדים החדשים לא מגיעים על מנת להחליף את המאיצים הגרפים המקצועיים המשמשים את הגיימרים הכבדים, אלא על מנת לספק פתרון עבור הרוב המוחלט של הדרישות בצד הביצועים הגרפיים גם ללא שימוש במאיץ גרפי נוסף על זה המשולב במעבד.

המטרה כאן ברורה – הצגת פתרון מובנה עבור הדרישה בביצועים גרפיים גבוהים ללא ביצוע הוצאה גדולה עבור מאיץ גרפי נפרד. זה אמנם לא ייספק את כולם, אבל יוריד את עלויות המחשבים עבור גיימרים שאינם דורשים את הביצועים הגבוהים ביותר הקיימים בשוק בכל רגע נתון.

קריאה נוספת: אינטל מכריזה על שני מעבדים חדשים לגיימרים בדור ה-Skylake

הדגמה מעניינת שערכה החברה בביתן שלה בתערוכה הגיעה בדמות משחק מירוצים המאפשר לשחקן לשבת במושב הנהג, זה נבנה על-ידי חברת Vesaro, במטרה להמחיש (עד כמה שאפשר) את מה שמרגיש נהג המירוצים האמיתי בזמן ההשתתפות במירוץ. אל מושב המשחק, המצויד בהגה ודוושות גז, בלם ומצמד, מצוות מחשב גדול במיוחד המונע, איך לא, על-ידי מעבד ה-Skylake של אינטל.

כסא המשחק של Vesaro (צילום: גאדג'טי)
כסא המשחק של Vesaro (צילום: גאדג’טי)

המעבד מאפשר את הרצת המשחק, הכולל גרפיקה באיכות גבוהה, ודואג גם כי הנהג יקבל משוב מדויק לפועלו במשחק. הזזת ההגה בעולם האמיתי, למשל, מתורגמת מיידית לתוך עולם המשחק וכך גם שאר הפעולות. את התחושה האמיתית של נהיגה במכונית מירוץ טרם חוויתי, אבל יש לומר שחווית המשחק דרך הכסא שפיתחה Vesaro הינה מעצימה ביותר.

מחוץ למחשב

כבר בועידת המפתחים שערכה אינטל בחודש אוגוסט, הצהיר מנכ”ל החברה, בריאן קרזניץ, כי בכוונתו להציג את מוצריה “בכל מקום”. הדבר ניכר היה גם בביתן החברה בתערוכת IFA 2015.

ניתן היה למצוא שם מכונת קפה המופעלת על ידי זיהוי חיוכים דרך מצלמת ה-RealSense של החברה כמו גם סריקת פנים בתלת מימד לתוך משחקי מחשב וקסדת אופנוע חכמה המסוגלת להציג בצורה ויזואלית התרעות לנהגים בכביש ולתקשר עם חובש הקסדה דרך האזנה ודיבור. מצלמת ה-RealSense של החברה הודגמה גם בסמארטפון דרך משחק המאפשר תנועה בעולם האמיתי המתפרשת לעולם המשחק.

Intel-Immersive-Gaming

הפיתוחים השונים שהציגה אינטל מעט רחוקים מהגעה אל השוק כמוצרים מוגמרים, אולם זמינים כערכות פיתוח לשם בניית אפליקציות עבור הטכנולוגיות של החברה ושותפותיה. באינטל הדגימו לנו גם את משקפי המציאות המדומה HTC Vive, דרכן הוצגו מספר משחקים המאפשרים תנועה חופשית למדי בעולם האמיתי. דרך המשקפיים ובעזרת זוג שלטי משחק ייעודיים, ניתן היה לראות גם את הידיים בעולם המשחק ולבצע איתן פעולות ממש כמו שאנו רגילים לעשות בעולם האמיתי.

HTC Vive
HTC Vive

לפניכם הראיון המלא עם שלומית וייס וולנטין קפלן מתערוכת IFA 2015:

*הכותב הוא אורח של אינטל בתערוכת IFA 2015 בברלין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים