מנכ”ל אפל: נבחן אופציה להסרת אפליקציות המותקנות מראש על האייפון

מאז הושק האייפון לראשונה לציבור, לפני כמעט עשור, מנעה אפל ממשתמשיה למחוק כל אפליקציית מערכת אותה החליטה החברה להתקין מראש בכל מכשיר המריץ את מערכת ההפעלה שלה. כל זה עשוי להשתנות בקרוב, לפחות על פי דבריו של מנכ”ל החברה, טים קוק.

בעת שהתראיין קוק לאתר BuzzFeed מסר כי החברה מקופרטינו בוחנת את האופציה לאפשר בעתיד מחיקת אפליקציות המגיעות באופן מובנה על המכשיר, ביניהן אפליקציות המצפן, מניות, טיפים ועוד. בדבריו התייחס קוק באופן ספציפי למכשירי האייפון, אך יש להניח כי במקרה שאכן יתרחש שינוי זה, הוא יקרה על כל מכשיר התומך במערכת ההפעלה iOS.

בדבריו מסר מנכ”ל אפל, טים קוק:

זו בעיה יותר מורכבת מכפי שזה נראה. ישנן אפליקציות שמקושרות לדברים אחרים באייפון. אם הן יוסרו, זה עלול ליצור בעיות במקומות אחרים בסמארטפון. יש אפליקציות שאצליהן זהו לא המצב. עם הזמן, אני חושב שהאפליקציות שזהו לא המצב עבורן, נמצא דרך (לאפשר את הסרתן).

כאמור, בדברים שמסר קוק בראיון הדגיש כי אפליקציות ליבה ב-iOS, כגון אפליקציית ההודעות, המייל או הדפדפן (ספארי) לא יהיו זמינות למחיקה או החלפה באפליקציות צד שלישי. בשלב זה לא מסר קוק מתי עשוי הפיצ’ר לנחות במכשירי iOS באופן רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים