רכבי קונספט חדשים מבית פורשה, בוגאטי ויונדאי מוצגים בתערוכת הרכב בגרמניה

קונספוט: Porsche Mission E (מקור: יח”צ Porsche)

מלבד תערוכת IFA 2015 אירחה החודש גרמניה תערוכה חשובה נוספת. תערוכת הרכב הגדולה בעולם, IAA, או בשמה הלועזי המוכר יותר – Frankfurt Motor Show, שם הוצגו מיטב החידושים האחרונים בעולם הרכב הפרטי, החל מדגמים עממיים חדשים לסדרות הרכב בשוק הצרכני ועד לדגמי קונספט עתידניים המספקים הצצה מעניינת לתוכניותיהן של כמה מהיצרניות המשתתפות.

בין דגמי הקונספט שהוצגו בלטו שלושה דגמים מקטגוריות שונות. בקטגוריית רכבי הסלון המהירים הציגה היצרנית הגרמנית, פורשה, קונספט לרכב חשמלי הצפוי להשקה במהלך 2017. Mission E, כפי שקראו בחברה לפרוייקט, מציג רכב בתצורת ארבע דלתות השואל ממאפייני העיצוב האגרסיביים של דגם העל, 918, ומטכנולוגיית ההינע של הרכב ההיברידי, 919LMP1 , אשר גרף לפני חודשים אחדים את הניצחון במירוץ 24 השעות של לה-מאן.

בפרט, מדובר בזוג מנועי מגנט קבוע הפועלים במעגל במתח 800 וולט להספק כולל של קרוב ל-600 כ”ס. אלו יאפשרו להאיץ את הרכב מאפס למאה קמ”ש בכ-3.5 שניות ומאפס ל-200 קמ”ש בפחות מ-12 שניות. בפניות יעזר הרכב בפיצול המומנט בין ארבעת הגלגלים לשינוי כיוון חד יותר ולמקסום האחיזה.

טווח הנסיעה יהיה ארוך למדי ויעמוד על כ-500 ק”מ, כאשר השימוש במעגלי עבודה במתח 800 וולט יאפשר לטעון את סוללות הליתיום-יון לכ-80 אחוזים מהקיבולת שלהן תוך 15 דקות בלבד. כמו כן, תתאפשר טעינת לילה אלחוטית איטית יותר באמצעות משטח טעינה אינדוקטיבית, שניתן יהיה להטמיע ברצפת החניה.

דגם קונספט בקטגוריית מכוניות העל מגיע מבית אגדת המירוצים הצרפתית, בוגאטי. לדברי מנהל העיצוב בחברה, אכים אנשייט (achim anscheidt), מציג הרכב את שפת העיצוב שתבוא בעקבות עידן ה-Veyron. בכך, כמובן, רומז כי הקונספט חושף מקוי העיצוב של דגם ה-Chiron הצפוי לרשת את מקומו של שובר השיאים הנוכחי.

Bugatti Vision Gran Turismo (מקור: יח"צ בוגאטי)
Bugatti Vision Gran Turismo (מקור: יח”צ בוגאטי)

לאולמות התצוגה בפרנקפורט מגיע הקונספט לצד גרסה וירטואלית כחלק מפרוייקט Vision Gran Turismo של פוליפוני דיגיטל, מפתחת סדרת משחקי המירוצים Gran Turismo. במשחק ניתן יהיה לחוות את צליל מנוע שמונה הליטרים בתצורת W16, שיפיק 1627 כ”ס וכ-153 קג”מ, בעוד הרכב יאיץ לאורך ישורות המסלולים הדיגיטליים מאפס למאה קמ”ש תוך 2 שניות וישעט עד למהירות מירבית, שכמובן תעלה על 434 קמ”ש.

את הקונספט האחרון שנזכיר מציגה דווקא היצרנית הקוריאנית, יונדאי. שמו N 2025 וגם הוא יהיה זמין להתרשמות בעלי המשחק Gran Turismo 6. מדובר ברכב מירוץ בתצורת מושב בודד המצוייד ביחידת הינע מבוססת תאי דלק מימניים המספקים כ-670 כ”ס ולצידם מערך קבלי על המסוגלים לספק לפרקי זמן מוגבלים 201 כ”ס נוספים. לגלגלים מועברת האנרגיה באמצעות ארבעה מנועים חשמליים נפרדים המאפשרים להשיג את התאוצה המירבית בגבולות מעטפת האחיזה.

Hyundai-N2025-Concept

הקונספט נועד להכיר לעולם את מחלקת השיפורים “N” תחתה מתכננת יונדאי להציג גרסאות ספורטיביות של דגמיה בקטגוריות המיני והמשפחתיות. לניהול המחלקה העסיקה לאחרונה היצרנית את אלברט בירמן, לשעבר מהנדס ראשי במחלקת הביצועים, M, המוכרת של BMW. משוער כי הדגם הראשון שיזכה לטיפול מטעם המחלקה החדשה יהיה ה-i30. השקתו מתוכננת ל-2017, אז יתמודד בשוק ההאצ’בקים החמים מול Focus ST, Leon Cupra ודומיהם.

התערוכה מספקת מיצג חידושים רחב למדי ואלו הם דגמי הקונספט השאפתניים ביותר בלבד. מלבדם מוצגים דגמי SUV מפתיעים, גרסאות היברידיות לדגמים קיימים, דגמי ספורט ממוקדים ואף דגמי בכורה של יצרניות חדשות בשוק. נמשיך לעקוב אחר אירועי התערוכה ולעדכנכם בכל החידושים הטכנולוגיים הבולטים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים