אפל תצמצם את עובי מכשירי האייפון תוך ויתור על מחבר 3.5 מ”מ עבור אוזניות

אוזניות EarPods של אפל (צילום: גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

האם עידן האוזניות הסטנדרטיות במכשירי האייפון מתקרב לקיצו? משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) פרסם השבוע פטנט חדש מבית אפל, המתאר מחבר אוזניות חדש ודק יותר המעוצב בצורת האות D, ועשוי להחליף את מחבר ה-3.5 מ”מ הסטנדרטי.

על פי תיאור הפטנט, יתפקד המחבר החדש באופן זהה לפורט 3.5 מ”מ, אך יהיה קטן ממנו באופן משמעותי ובכך יאפשר צמצום נרחב בעובי המכשיר. מחבר ה-D החדש יהיה בעובי 2 מ”מ בלבד ובכך יקל על אפל לצמצם את עוביים של מכשירי אייפון ואייפד עתידים, ואף עשוי יהיה להתחבר באמצעות מגנט, בדומה לשקע הטעינה במחשבי ה-Macbook של החברה.

על פי אתר Apple Insider, באפשרות אפל לבצע שימוש במחבר ה-Lightning לצורך העברת שמע וכן העברת נתונים וטעינה, אך אלו לא יתאפשרו לביצוע כולם בו-זמנית.

Apple 2mm Connector

במקרה שאפל תבחר לזנוח את מחבר ה-3.5 מ”מ, יגרום הצעד לייקור משמעותי במחירי האביזרים הנלווים עבור מכשירי האייפון והאייפד. זאת מכיוון שמשתמשים ידרשו לבזבז את כספם באביזרים שונים שיתאימו את האוזניות שלהם למחבר החדש של החברה.

אנו כבר רגילים לראות פטנטים מבית אפל חולפים הלוך ושוב דרך משרד הפטנטים האמריקאי, אך במקרים רבים אלו לא יוצאים לפועל ונשארים חתומים תחת פטנט בלבד. למרות זאת, עם השקת טאבלט ה-iPad Pro זכינו לראות את אחד מן הפטנטים הללו נרקם למוצר של ממש בעת שהשיקה אפל את עט ה-Apple Panciel, עליו שמענו טרם ההשקה.

האם יהיה זה המקרה גם עם מחבר האוזניות החדש של החברה מקופרטינו? את התשובה לשאלה זו רק הזמן יספק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים