צרות בצנרת: פוקסקון רוצה את מסכי ה-LCD של שארפ, למה אפל מודאגת?

iPad Pro (מקור: יח”צ אפל)

הספקית הראשית של אפל, פוקסקון, מעוניינת מאוד לרכוש את פעילות ייצור מסכי ה-LCD של חברת שארפ היפנית, כך דווח השבוע על ידי אתר חדשות ביפן. לכאורה מדובר בעוד עסקה רגילה של מכירה וקניה, אך למעשה מדובר כאן בהשקעה שעלולה להיות אסטרטגית מאוד עבור עתיד מכשיריה של אפל.

שארפ נעה בין חיים למוות כבר כמה שנים ורק הזרמת הון נואשת של הבנקים משאירה אותה בחיים תמורת התחייבות לקדם תוכנית התייעלות ומכירת נכסים לכיסוי החובות. פוקסקון מנהלת מו”מ לרכישת רוב המניות (שארפ עדיין תישאר עם בעלות חלקית) כשגם אפל תעניק חלק מהכסף להשקעה.

שיעור בניהול מקורות

כדי להבין את חשיבותה של העיסקה עבור אפל צריך לדעת שספקי פאנלי ה-LCD הראשיים של אפל הם LG, סמסונג, Japan Display ושארפ. במקביל לפוקסקון, שארפ מנהלת שיחות גם עם Japan Display שרוצה להרחיב את כושר הייצור שלה. אם שתי המתחרות יתמזגו, עלולה אפל למצוא עצמה בעמדת התמקחות נמוכה יותר בבואה לשולחן המו”מ בנושא אספקת מסכים.

שמועות מהמזרח גם מספרות ששארפ היא החברה שנבחרה לספק את מסכי ה-LCD ל-iPad Pro ופוקסקון לייצור שאר מרכיבי המסך. אפל היא לא חברה שלוקחת הימורים: היא לא תיתן לפרוייקט ה-iPad Pro להיפגע. מה גם שהשקיעה מיליארד דולר בהגדלת כושר הייצור של שארפ עד היום.

אפל דורשת כל כך הרבה מסכי LCD שתוצרת מפעל שלם שלה מוקדש לאפל. גם המפעל החדש של Japan Display אמור לפי דיווחים לספק את רוב תוצרתו לאפל. מבחינת פוקסקון מדובר בדריסת רגל בתעשייה נוספת והגדלת המיצוב שלה כספקית של כל צנרת מרכיבי האלקטרוניקה. בנוסף לחטיבת שתחת שארפ, פוקסקון רוצה לקנות את חלקה של שארפ (38%) במיזם המשותף לשתיים שמייצר מסכי LCD גדולים לשוק הטלוויזיות – עוד סימן לשאיפות הגדולות שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים