JDI מפתחת מסך 10 אינץ’ בעל טווח דינמי רחב במיוחד

מסך 10 אינץ’ מבית Japan Display

Japan Display, איגוד המסכים המורכב מהחברות המובילות Sony, Toshiba ו-Hitachi, הודיע כי הוא מפתח פאנל תצוגה בעל טווח דינמי רחב במיוחד העונה לשם WhiteMagic. התצוגה, שגודלה 10 אינץ’, מציעה רזולוציה של 1080 פיקסלים לרוחב ו-2880 לרוחב ונעזרת במספר טכנולוגיות מתקדמות.

הטכנולוגיה הראשונה בה נעזרת התצוגה היא טכנולוגיית ה-RGBW. שימוש בפיקסל לבן ייעודי בנוסף לשלושת צבעי הבסיס (כחול, ירוק ואדום) מאפשר לתצוגה להציע בהירות מקסימלית גבוהה במיוחד העומדת על לא פחות מ-1000 cd/m^2. בנוסף, תאורה אחורית דו מימדית מאפשרת להנמיך את הבהירות באזורים חשוכים, ובכך מייצגת את הצבע השחור בצורה כהה במיוחד ונאמנה למציאות.

שתי הטכנולוגיות יחדיו יוצרות תצוגה בעלת טווח דינמי רחב וניגודיות של עד 1:100,000. לדברי איגוד המסכים, התצוגה מיועדת עבור מצלמות דיגיטליות ומכוניות, שני יישומים הדורשים בהירות מקסימלית גבוהה במיוחד לצפייה תחת השמש הקופחת יחד עם ניגודיות גבוהה לצורך הצגת תמונה אמינה גם בצל.

אחת המתחרות הגדולות של טכנולוגיית ה-LCD היא טכנולוגיית ה-AMOLED. בניגוד ל-LCD, שנעזרת בתאורה אחורית אותה מסננים מסנני צבע שונים, הפיקסלים במסכי AMOLED מפיצים אור בעצמם ללא צורך בסינון. שיטת הפעולה השונה מאפשרת ל-AMOLED להציע יחס ניגודיות גבוהה בהרבה, זאת כיוון שפיקסלים שחורים יכולים להיכבות לגמרי ולא מציגים את דליפת האור שקיימת במסכי LCD. הפאנל החדש מנסה לדמות את יחס הניגודיות הגבוהה של מסכי ה-AMOLED בשילוב הבהירות המקסימלית הגבוהה שמאפיינת את מסכי ה-LCD.

הפאנל החדש ייוצר בטכנולוגיית LTPS IPS ובשלב זה לא ברור מתי יפרוץ אל השוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים