מחקר חדש: השימוש באפליקציות עולה על הצפיה בטלוויזיה

לפני לא מעט שנים, בעידן שלפני הסמארטפונים והטאבלטים, הייתה הטלוויזיה המסך העיקרי ממנו היינו צורכים תוכן וכפועל יוצא מכך מבלים לא מעט שעות מולה. עם כניסתם של מכשירי המובייל השונים לעולמנו נזנח מעט מקומה של הטלוויזיה המסורתית אך היא עדיין שמרה על כוחה. מחקר חדש מצביע על כך שאנו מבלים כעת יותר זמן בשימוש באפליקציות מאשר בצפייה בטלוויזיה.

המחקר, שהתבצע על ידי חברת Flurry, חושף את הרגלי השימוש באפליקציות אל מול הצפייה בטלוויזיה בקרב אמריקאים נכון לשנת 2015. על פי הנתונים מהמחקר עולה כי האדם הממוצע צופה בטלוויזיה במשך 168 דקות (2.8 שעות) מידי יום, ומנגד משתמש באפליקציות שבסמארטפון במשך 198 דקות (3.3 שעות) באותו פרק הזמן.

שימוש כפול

רק כדי לסבר את האוזן, אם נשווה את הנתונים הללו לאלו שהוצגו בשנתיים הקודמות נגלה שהזמן אותו מבלה המשתמש הממוצע בשימוש באפליקציות גדל משנה לשנה באופן משמעותי למדי. בשנת 2013 בילה המשתמש הממוצע כ-126 דקות (2.1 שעות) באפליקציות ובשנת 2014 הוסיף עוד 13 דקות של שימוש יומי שהצטברו לכ-139 דקות (2.3 שעות) בסה”כ. חשוב להדגיש כי הנתונים אינם כוללים את הדפדפנים השונים שידועים גם הם כזוללי זמן רציניים.

לצד הנתונים המעניינים, צריך לקחת את המידע בעירבון מוגבל מאחר וישנם לא מעט משתמשים שעושים שימוש כפול בשתי הפלטפורמות – משתמשים באפליקציות תוך צפייה בטלוויזיה. עובדה זו מקשה מעט על ניתוח מעמיק של הנתונים מאחר שקשה לסווג שימוש כפול שכזה לטובת אי אילו מהפלטפורמות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים